Honlaptanácsadó blog

Vakbélműtét saját kezűleg: azonnali, költséghatékony megoldás appendicitis acutára!

...avagy mire jók ezek a blogcikkek?

Írta: Varga Klára

A két héttel ezelőtti bejegyzés kapcsán kommentben vette fel egyik kedves olvasóm, hogy vajon mi a célszerű: (KKV vezetőként) megtanulni a honlapkészítést, online marketinget, eDM praktikákat, stb., vagy megbízni egy erre szakosodott céget. Erre próbálom a választ megadni.

Ön minden bizonnyal szeretné minél költséghatékonyabban kiviteleztetni céges honlapját. Ez rendben is van. Szeretné továbbá, ha előzetesen kialakított elvárásai maradéktalanul megvalósulnának.

 
És milyen igaza van! Éppen ezért munkatársa már a honlap szerkezetét is felrajzolta, tudja, hogy melyik menüből merre mutat link, Wordben felskiccelte a nyitóoldal elrendezését és megírta a szövegeket is, már csak „le kell programozni” a honlapot. Hűha…


Erre kezd fokozottan verejtékezni a honlapkészítő. Az Ön munkatársa bizonyára kiváló szakember - a saját szakterületén. Rengeteg energiát fektetett már a jövendőbeli honlapba, és mindezt valószínűleg abban a reményben, hogy ezáltal a kivitelezés költsége alacsonyabb lesz.

 

Elképzelhető, hogy az ötletei jók. Erre minden esély megvan, hogyha az Ön munkatársa:

  • alapos marketing-ismeretei mellett a webstratégiák területén is otthonosan mozog;

  • webdesign ismeretei mellett jelentős architektúra-tervezési tapasztalatokkal rendelkezik, ami által képes a weblap látogatóit konverzióra (eladás, kapcsolatfelvétel, stb.) ösztönözni;

  • jártas a keresőoptimalizálásban.

Ha a fenti kritériumok nem teljesülnek, nagy esély van arra, hogy a megálmodott honlap nem állja ki az online piac, a felhasználók és a keresőmotorok könyörtelen próbáit.

 
A honlapkészítő ilyenkor leizzad: vagy kerek-perec megmondja, hogy a terv módosításra szorul, ez esetben azt kockáztatja, hogy Ön továbbáll, hiszen a professzionális honlapkészítésnek ára van. Vagy hallgat, és elkészíti a honlapot az Ön tervei alapján. 

 

Gondoljuk tovább mindkét lehetőséget. Az első estben Ön eleinte úgy érzi majd, hogy jó üzletet csinált, hatékonyan aknázta ki saját erőforrásait és csak a legszükségesebb folyamatokat bízta külső beszállítóra. Nézzük meg, hogy – jó eséllyel - mi lesz a honlapja sorsa:

  • A honlap látogatottsága alul marad a várakozásoknak, hiszen a keresők nem rangsorolják jó pozícióba.

  • Mivel a stratégia gyenge lábakon áll, azaz nem szólítja meg a látogatót, nem ösztönöz kapcsolatfelvételre, nem terel a konverzió irányába, azon látogatók nagy részét is elveszti, akik valahogy mégis rátaláltak a honlapra.

  • A látogatók negatív benyomással távoznak a honlapról, ami az Ön mindennapos üzleti kapcsolatait is negatívan befolyásolhatja.

  • Az Ön üzleti forgalmának alig kimutatható százalékát teszik ki az internetről érkező ügyfelek.

  • A honlapkészítésbe fektetett összeg pénzkidobásnak bizonyult, amihez még hozzávehetjük azt az összeget, amit Ön ez idő alatt NEM keresett meg honlapjával (és amit egy jó honlappal megkereshetett volna).

Tegyük most viszont fel, hogy Ön megbízik a honlapkészítőben, mert megalapozott kritériumok alapján választotta ki őket, a személyes konzultáció is meggyőző volt, ezért megfogadja tanácsaikat. A honlapkészítés költsége minden bizonnyal magasabb lesz, mint az első példában, de:

  • A honlapját látogatják, mivel megtalálható a keresőkben;

  • A látogatók gyorsan a megfelelő információhoz jutnak a layoutnak és navigációnak (architektúrának) köszönhetően;

  • A látogatók jó benyomást szereznek az Ön cégéről, mert a jól szerkesztett, minőségi és hasznos tartalom bizalmat szül;

  • A honlap konverzióara, azaz kapcsolatfelvételre, vásárlásra motiválja a megszólított látogatókat;

  • Néhány hónapon belül az Ön forgalmának kimutatható hányadát az új, interneten keresztül jelentkező ügyfelek teszik ki (az idő és a hányad iparágfüggő);
  • A honlapkészítésbe fektetett összeg eltörpül az új ügyfélkör által jelentkező haszonhoz képest.

Ahhoz, hogy Ön a maximumot hozza ki céges honlapjából, érdemes megtalálnia az egyensúlyt saját elképzeléseinek érvényesítése és a honlapkészítő tanácsai között. A honlapkészítés közös munka: Ön az, aki vállalkozását ismeri, egy jó webstúdió pedig a honlapkészítés fortélyaiban mozog otthonosan.


Visszatérve a kiindulóponthoz: érdemes-e vajon saját kezűleg belevágni a honlapba, az online marketingbe? A válaszom, hogy döntse el Ön. Én annyit tartok feladatomnak, hogy az alapokról tájékoztassak, hogy aztán Ön felelős döntést tudjon hozni.


Munkám során azt látom, hogy a legtöbb KKV vezető első körben a legolcsóbb megoldást keresi, ha honlapról van szó, az online marketinget pedig vagy teljesen figyelmen kívül hagyja, vagy saját maga végzi, többnyire csekély eredménnyel.

 
Ekkor két dolog szokott bekövetkezni: vagy azt mondják, ez az egész ablakon kidobott pénz és felhagynak vele, vagy szembesülnek azzal, hogy a honlapkészítés, online marketing ugyanúgy egy szakma, mint az övék. Aminek eredményes műveléséhez sok tanulás és tapasztalat, valamint folyamatos önképzés szükséges. (Utóbbi elsősorban azért, mivel egy viszonylag új, ám gyorsan fejlődő, folyamatosan átalakuló szakterületről van szó. Ahol vannak ugyan jól bevált receptek, de az igazán jó eredményekhez a tudáson túl jó adag kreativitás is szükséges.)

 
Ekkor megkeresik azt a céget, aki vélhetően a legjobb ár/érték arányú megoldást kínálja. Hogy ez a pillanat az Ön esetében, az Ön cége életében mikor jön el, vagy egyáltalán eljön-e, az már az Ön döntése.

 

Mi a véleménye erről?

 

 

Facebook