Honlaptanácsadó blog

Tartalom a király? Egy fenét!

Meglepő teszteredmény honlapkészítési hibákról, amit te is hasznosítani tudsz honlapodon

Írta: Varga Klára

Ismered a Google jelmondatát, ugye? Content is king, azaz a tartalom a király. Ez egy nagy baromság.

Dr Liz Sillence egyetemi tanár, pszichológiai és kommunikációs szakember kísérletében arra kérték a tesztalanyokat, hogy nézzenek át több tucat magas vérnyomással foglalkozó weboldalt és mondják meg mindegyikről, hogy hisznek-e neki. Arra is kérték őket, hogy indokolják meg a döntésüket.

 

honlapkeszites_tartalom_kiraly.png

 

Az eredmény:

 

A tesztalanyok 94%-a nem a tartalmat hozta fel indokként, amikor azt mondta, nem bízik egy honlapban.

 

Ez a 94% honlapkészítési problémát hozott fel okként, ha nem tartott egy weboldalt hitelesnek.

 

Érted?

 

Nem az volt a gond, hogy nem doktori végzettséggel rendelkező ember írta a honlapon a cikkeket.

 

Nem az volt a probléma, hogy nem volt elég tudományos, vagy épp ellenkezőleg, túl akadémikus volt a szöveg.

 

Nem a témamegközelítés ellen volt kifogásuk, nem az döntött, hogy az akadémikus orvoslás, esetleg a természetgyógyászat szemszögéből vizsgálták a kérdést.

 

Nem az számított, mennyire jó, vagy részletes a tartalom.

 

Az számított, hogyan tálalták a tartalmat! Hogy jó munkát végzett-e a honlapkészítő. A rossz honlap azonnali bizalommegvonással járt.

 

Kíváncsi vagy, mik voltak a kísérleti alanyok legfőbb kifogásai a honlapkészítést illetően?

 

9 azonnali hitelvesztéssel járó honlapkészítési hiba

1. Zsúfolt, áttekinthetetlen elrendezés

 

A látogatónak fogalma sincs, hogy a honlap, amire érkezik hasznos-e. Annyit tud, hogy van még mellette 20.000 találat, amit a Google kidobott. Ezért nem fecsérel időt arra, hogy kibogozza a lényeget, egyszerűen továbbáll.

 

2. Navigációs problémák

 

Ha a honlaplátogató elveszti a fonalat böngészés közben, ismét a legkisebb ellenállás felé fog haladni: simán becsukja az ablakot.

 

3. Unalmas design(!)

 

Hitted volna, hogy a rossz design 3. helyen szerepel? Pedig de, ennyire fontos szerepe van a hitelesség megítélése szempontjából.

 

4. Pop-up ablakok

 

Te szereted, ha boltba lépést követően az ajtónálló aktuális akciójával rád ront? Fel sem fogtad, hol vagy, érdemes-e bemenned, de máris a tuti ajánlatukkal tolakodnak. Ja, az ajánlat tuti – nekik legalábbis. (A távozásra készülő látogatót megfogni hivatott exit popupok ezalól kivételek, hiszen a nem vevő véleménye nem számít.)

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

5. Lassú betöltődési idő

 

Ha nem töltődik be a weboldal 3 másodperc alatt, a látogatók 25%-a elmegy.

 

6. Apró betűméret

 

Talán első látásra furcsa, hogy ennyit számít a betűméret. De gondolj csak bele: vajon profizmust sugall, ha egy weboldalon a tartalom olvashatatlan? Mennyire hiteles vajon egy olyan forrás, ahol még azt sem tartották fontosnak, hogy ellenőrizzék, olvasható-e a tartalom?

 

7. Nagy, szöveges blokkok

 

Itt ugyanaz a probléma, mint az apró betűmérettel.

 

8. Cégszerű megjelenés

 

Na, ez meglepő indok. Nehéz dolgunk van nekünk, vállalkozásoknak:) Mit takar ez? Merevséget, a “vagyunk MI” és “vagy TE” hozzáállást. A humortalanságot, a játékosság, a lazaság hiányát. Ugye fura, hogy ezeket ennyire utálják még az orvosi weboldalakkal kapcsolatban is?

 

9. Rossz kereső

 

Jó keresőt nem egyszerű készíteni. Bosszantó, ha a találati lista értelmezhetetlen, ha nem tudja a látogató szkennelni a találatokat, így nem képes azonnal eldönteni, hogy melyik találat releváns számára. Ezernyi apró banánhéjon el lehet csúszni a keresővel.

 

Szóval tényleg a tartalom a király? Vagy ellenkezőleg, nem is fontos a tartalom a honlapon?

 

De, a tartalom fontos. A minőségi, potenciális vevőt érdeklő tartalom nagyon fontos.

 

Ám ha nem úgy tálalod, ahogy azt az egyre igényesebb vevőjelölt igényli, akkor meg sem fogják nézni a király tartalmadat.

 

Csak honlapot szeretnél vagy vevőket is?

mercus-honlapcsomagok-s-l-xl
Mások honlapokat gyártanak.
Mi új vevőket neked.

 
 

Jobb weboldalt, több vevőt szeretnék!

 

 

 

Facebook