Honlaptanácsadó blog

Szövegírás - ahogy az okos vállalkozók csinálják

Hogyan készül a vásárlásra motiváló tartalom?

Írta: Varga Klára

Te sem szeretsz írni? Napokig küzdesz a kampánylevelek összeállításával, hetekig izzadsz a honlapszöveg fölött, hogy aztán rájöjj, ezzel is csak a szemétkuka tartalmát növeled? Megmutatom, hogyan csinálják az okos vállalkozók!

Nem, itt most nem az a szöveg jön, hogy ha nem megy házon belül, akkor bízd ránk a szövegírást. Ehelyett egy rövid csekklistát mutatok, ami segít végiggondolni a tökéletes kampányodat, hírlevélsorozatodat. Segít végigjárni az utat, ami a szövegírás kezdetétől addig tart, amíg az érdeklődő vásárol tőled.

 

Aki azt hiszi, hogy kap egy sablont, amiben csupán néhány paramétert kicserélve pár perc alatt összedob egy kampányt, el kell, keserítsem: ilyennel nem hitegetem, úgysem működne. Mint mindig, most is az egyediségben és az átgondolt, szisztematikus munkában hiszek.

 

 

Milyen a jó szöveg? Hát, ami elad!

Írni nem egyszerű. Jól írni még kevésbé az. Viszont mivel az internetes kommunikáció nem szóban történik: JÓL ÍRNI, MUSZÁJ.

 

Nem elég írni csak azért, hogy kitöltsd a helyet a kampánylevélben a termékfotó és az akciós ár között. Vagy hogy megadd a termékparamétereket. Ez dögunalmas.

 

A tartalomnak – legyen szó blogcikkről, kampányszövegről, hírlevélsorozatról – izgalmasnak, aktuálisnak és motiválónak kell lennie. Motiválnia kell az olvasót, hogy cselekedjen. Ez pedig munkát jelent, nincs mese. Ám ez a munka megtérül.

 

Nézzük, hogyan készül a vásárlásra motiváló szöveg – ahogy az okos vállalkozó csinálja!

 

 

1. Mit szeretnél elérni?

Amikor kampányra készülsz, nyilván a fejedben van, mit szeretnél elérni: több online megrendelést? Vagy a meglévő vásárlókat, ügyfeleket szeretnéd újabb vásárlásra bírni?

 

Mindegy, mi a távlati cél, egy dolgot tarts szem előtt: ajtóstul nem lehet berontani a házba. A piacon működik, hogy aki leghangosabban ordítja, hogy olcsó a szilva, ott vásárolnak. De nem ez a módszer visz célhoz, ha online-ról van szó.

 

Ne tűzz ki azonnal olyan magasabb szintű célokat, mint az eladás. Aki tegnap találkozott az egyébként remek cikkeddel, nem fogja már ma megvenni termékét. Sok lépcsőfokot kell mind neked, mind az érdeklődőknek megtenni ahhoz, hogy létrejöjjön az eladás. A bizalmat fokozatosan kell kiépíteni.

 

 

2. Mit akar a célcsoport?

Amikor írni kezdesz, képzeld el plasztikusan, kiket szeretnél megszólítani. Mi érdekli őket? A stratégia vagy a gyakorlati megvalósítás? Mik a céljaik? Mik a nehézségeik? Egyáltalán milyen iparágakban dolgoznak?

 

A tartalmadnak ki kell szolgálni az igényeket, emellett azonban fontos, hogy megtarts valamit saját, egyéni stílusodból, különben hiteltelennek, sablonosnak és unalmasnak fogsz tűnni.

 

Az sem mellékes, hogy milyen vásárlási fázisban tartanak az olvasók: készek már a vásárlásra? Milyen fontos esemény zajlik most az életükben, amihez kötni lehet a kampányt? Legyen ugyanis bármilyen jó a tartalom, ha éppen nem fontos, ha nem aktuális, akkor süket fülekre talál.

 

 

3. Mik lesznek a témák?

Ideje összeállítani a témák vezérfonalát, amik végigvezetik az érdeklődőt a vásárlásig. Ebben a fázisban jól jön a munkatársak segítsége.

 

Az értékesítő sokat tud arról, miért vásárolnak, vagy éppen nem vásárolnak meg egy terméket. Az ügyfélszolgálat profi abban, hogy milyen kételyeik, nehézségeik vannak a vásárlóknak a termékkel. A cégvezetés pedig tisztában van a piaci pozícióval, illetve a versenytársakkal.

 

Minden egyes téma legyen egy apró lépcsőfok a bizalom építésében, a vásárlójelölt fejében kavargó kérdések megválaszolásában, a kételyek megsemmisítésében, és a vágy fokozásában.

 

 

4. Mit vársz el az olvasóktól?

Ha megvannak a kulcstémák, végig kell gondolni, hogy melyik fázisban milyen cselekvést vársz el az érdeklődőtől: töltse le? Regisztráljon? Próbálja ki ingyen? Beszéljük meg?

 

Az első call-to-actionök igényeljék a legkisebb elköteleződést (letöltés, email cím megadása), míg a forró leadeket online chatre, személyes találkozásra vagy vásárlásra is ösztönözheted.

 

 

5. Hasznosíts újra!

A jó hírt a végére tartogattam: nem kell minden egyes kampányban feltalálni a spanyolviaszt, nem kell minden szövegírást a nulláról kezdeni.

 

Meglévő honlapszövegeid, blogcikkeid, e-bookjaid, hírleveleid, az ügyfélvélemények és akár a korábbi kampányszövegek kicsit újragyúrva ismét felhasználhatók.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook