Honlaptanácsadó blog

Szerintem Önnek szüksége van egy alapos ráncfelvarrásra!

Ütős design = magasabb profit (ráadásul ezt még sok KKV nem ismerte fel)

Írta: Varga Klára

Rövid anekdota: egy ismert művészettörténészt megkérdezett egy gazdag, ám műveletlen önjelölt műkincsgyűjtő: "Ön honnan tudja ilyen bizonyossággal megmondani, hogy egy festmény értékes-e? " A válasz: "Fiam, ha majd tüzetesen végignézett 1 millió festményt, Ön is meg fogja tudni mondani." Ennek annyi köze van a mai témához, hogy egy cég vizuális kommunikációja szintén design ugyebár. Ahhoz, hogy megítéljük, egy logó, weblap design, cégarculat jó-e vagy nem, nem szükséges grafikai végzettség, viszont a vájt szem elengedhetetlen. Könnyebb dolgunk lenne, ha egy vizuálisan igényes világba születtünk volna bele, és évtizedekig nem csupán a Közért-neon villogott volna fejünk felett az utcán.

Összegyűjtöttem néhány jó KKV logót. Nézzük meg alaposan, mitől jók ezek a logók (nem én mondom csupán, hogy jók, több díjnyertes van köztük).

Személyes kedvencem, a Talk feliratú fekete-magenta. (Talk jelentése: beszélni, beszélj.) Gyönyörű a beszélő arcot ábrázoló stilizált fej, melyet két, egymás felé fordított telefonkagylónak is nézhetünk. Elképesztő, hogy egy végtelenül leegyszerűsített ikonba két figurát tudtak sűríteni, mely ráadásul a cég tevékenységét egy az egyben lefedi!

Akinek még ez sem elég, nézze meg a két "telefonkagyló" közötti rés és a Talk felirat l-je és k-ja közötti rés illesztését. Játékos, okos, az elrendezés asszimteriája értelmet nyer általa. Csillagos ötös!

Remekműnek tartom még a felső sor harmadik logóját, ami egy személynév hagyományos betűtípussal. Mellette fent a TM (trademark, azaz védjegy) jelzés helyén az illető kezdőbetűi láthatók, ahol a T adott, a W pedig a TM M-jének fejjel lefelé tükrözése. Frappáns. Jó példa ez a logó arra, amit folyton hangsúlyozok: a jó design nem egyenlő a csicsával! A jó designhoz elsősorban ész kell, játékosság és humor.

A tyúkot és tojást mutató logóhoz magyarázatnak elég a cégnév: Paradox.

A többi ábrázolt logó egyedi betűtípusa, vonalvezetése vagy épp minimalizmusa miatt szép és trendi. Önnek melyik tetszik és miért? Vagy épp miért nem?

De térjünk vissza a kiindulóponthoz: miért is fontos Önnek, vállalkozónak, hogy kommunikációja vizuálisan is rendben legyen? Azaz amit a világ felé mutat cégéből jól nézzen ki, megszólítsa a célcsoportot és illeszkedjen cége karakteréhez?

Mára a legaktívabb internetező az a generáció, akinek a vizuális igényesség alapkövetelmény: nem veszi meg azt, ami csúnya, avittas, igénytelenséget tükröz. És hasonlóan nő azon középkorúak tábora, akik kicsiszolódtak az elmúlt két évtizedben. Ha hozzávesszük még azokat, akik eleve zsigerből mindig is igényesek voltak vizuálisan, nem elhanyagolható táborról beszélünk!

Én azt mondom, hál' istennek. És Ön? Cégarculata megüti a mércét? Sugallja a mögötte álló minőséget? Weblapja kitűnik a konkurens weblapok közül igényességével, frappáns vizuális megoldásaival?

Tovább megyek: megtapasztalta már, hogy a szépség minőséget, igényességet sugall, amiért a vásárlók jó része hajlandó több pénzt fizetni? Van olyan ütős vállalkozása vizuális kommunikációja, hogy önmagában ezáltal is drágábban képes eladni portékáját?

Ha igen, gratulálok, ez sok plusz ügyfelet jelent Önnek, de ezt Ön már nyilván tudja. Ha nem, akkor sincs ok kesergésre: alapos felülvizsgálat után irány a grafikai plasztikai sebészet! Egy ráncfelvarrás csodákra képes, amit Ön már rövidtávon a növekvő nyereségben fog észlelni.

Mi az Ön véleménye?

 

 

Facebook