Honlaptanácsadó blog

Szerezz több konverziót ezzel a pofonegyszerű módszerrel

Online randi a vevőddel

Írta: Varga Klára

Tegyük fel, hogy egy férfi randira szeretne hívni egy nőt. Vajon melyik sms fog nagyobb valószínűséggel célba érni?

 

“Jó lenne csinálni valamit a héten.”

 

vagy


“Ráérsz péntek este 7-től? Van két jegyem a Sting koncertre.”

 

Bingó, minden bizonnyal a második fog nyerni. A gombfeliratok pont úgy működnek weboldaladon, mint egy randi-sms: sokat veszíthetsz, vagy sokat nyerhetsz velük.

konverzio-gombfeliratok-randi.jpg

Ajtók a kasszád felé

Azt már tudod, hogy weboldalad legfontosabb pontjai közé tartoznak a felhívások cselekvésre. A call-to-actionök, azaz gombfeliratok.

 

Itt válik nyilvánvalóvá, hogy a látogatód megteszi-e azt a lépést, amit elvársz tőle. Rálép-e az értékesítési útvonaladra? Konvertál-e?

 

Azért agyaltál heteket, hogy a megfelelő ajánlattal tudj előállni a vásárlási folyamat különböző pontján álló vevőnek.

 

Azért dolgoztál hónapokig, hogy az útvonalak során felkínált ingyenes és fizetős cuccaidat megírd, leforgasd, kifejleszd, megépítsd.

 

Ugye érthető, miért hihetetlenül fontos a pár szócska, amit a gombra és a gomb köré írsz?

 

4 szó = 67%-os konverziónövekedés

Elárulok valamit: amikor landing page-et készítünk akár magunk, akár ügyfeleink számára, több gombfeliratot (és néha több gombszínt) kipróbálunk, majd hőtérképes szoftverrel monitorozzuk és teszteljük.

 

Facebookon már írtam a legutóbbi tesztünkről, amikor is a csalifeliratkozást próbálgattuk:

 

 

Az igazság az, hogy itt is két feliratot teszteltünk:

 

1. verzió:

 

10 PONTOS CSALI-CSEKKLISTA

Ne email címeket gyűjts, hanem vevőket!

Letöltöm ingyen!

 

2. verzió:

 

10 PONTOS CSALI-CSEKKLISTA

Ne email címeket gyűjts, hanem vevőket!

Csak 2 perc átfutni.

Letöltöm ingyen!

 

Az első verzió 20,30%-os átkattintást és 11,03%-os feliratkozást hozott, a nyerő második pedig 26,80%-os átkattintás mellett 18,48%-ot!

 

Figyeltél? Egyetlen mondattal toldottuk meg a felhívást, és ez 67,54%-os konverziónövekedést hozott.

 

Érdemes tesztelni? Nagyon is!

 

Milyen a jól konvertáló gombfelirat?

A gombfeliratok piszkosul fontosak, viszont nehéz jól megírni őket:

 

  • Kíváncsiságot kell ébreszteniük; 
  • Ösztönözniük kell;
  • Meg kell mutatniuk az előnyt, ami kattintás után vár;
  • Egyértelműnek kell lenniük;
  • Határozottnak kell lenniük. 

 

Ha pedig ennyi mindent el kell mesélni egy gombfeliratnak, elképzelhető, hogy az a felirat hosszú lesz, akár 3-5 szavas.

 

Tudom, hogy sokan tartanak a hosszú gombfeliratoktól (talán te is), leginkább két okból:

 

1. Nem szokás ilyeneket használni.

2. Nem fér rá a gombra.

 

Az elsőre a válaszom: annál jobb, legyél más!

 

A második ügy pedig legyen a honlapkészítő problémája, ne a tiéd. Azért fizeted, hogy oldja meg jól, amit kérsz.

 

Szóval nem kell félned a többszavas gombszövegtől, de tudnod kell, hogy az 5 szónál hosszabb felirat már a tiltott zónát súrolja.

 

Nézd, ezt a gombot az egyik konverzióoptimalizáló cég weboldalán lőttem, akiknek az Amazontól kezdve az Apple-on át a Google-ig terjed az ügyféllistájuk:

cre.jpg

 

Ők ezt írták tehát a gombra:

 

"Igen, feliratkozom és letöltöm a CRO eszköztáramat!"

 

A felirat 7 szóból áll. Ugye nem gondolod, hogy nem tesztelték saját maguknál, hogy melyik gombfelirat konvertál jobban? Az eredmény egy hosszú felirat lett, ami megfelel a fentebb felsorolt összes elvárásnak.

 

(Tipp: ha nem fér a teljes szöveg a gombra, írd fölé vagy alá. Én is ezt tettem a fenti példában.)

 

Mitől függ, hogy kattintanak-e a honlaplátogatóid?

Amikor itt, a saját weboldalunkon a gombfeliratokat megváltoztattuk egyes szám 1. személyre, a konverzió 34%-kal emelkedett.

 

Tehát nálunk nem azt látod, hogy “Töltsd le a könyvet” vagy “Rendeld meg”, hanem “Letöltöm a könyvet” vagy “Megrendelem”:

call-to-action-mercus.png

Egyetlen apró változtatás, 34%-kal magasabb konverzió. Ez nem azt jelenti, hogy bárhol, bármikor, bárkinél ugyanezt a növekedést képes hozni pont ez a változtatás (bár lehet, hogy sokkal nagyobbat).

 

Ez annyit jelent, hogy hihetetlen érzékeny témáról van szó. Lehet sok jó tippet adni (fogok is itt, a cikk végén), de hogy mi lesz az, ami nálad legjobban működik, azt a tesztelés fogja megmondani.

 

Összegyűjtöttem pár példát arról, hogy az unalmas gombfeliratok helyett mit használhatsz, hogy többen éljenek az ajánlatoddal:

 

“Próbáld ki ingyen!”

felhivas-cselekvesre-applikacio.png

Hol?

Telefonos applikáció

 

Miért működik?

Mert tartalmazza a bűvös “ingyen” szót. És mennyivel jobban hangzik, mint a “demó letöltése”.

 

“Szerezz korlátlan hozzáférést 3300 Ft-ért”

 

szoftver-cta.png

 

Hol?

Online szoftver

 

Miért működik?

Határozott, és a CTA (felhívás cselekvésre) egyértelműen kommunikálja a diszkontot.

 

"Legyen a te kerted a legszebb az utcában!”

 

ontozo-call-to-action.png

 

Hol?

Kertészeti szolgáltatást, öntözőrendszert kínáló vállalkozásnál.

 

Miért működik?

Mert az előnyt kommunikálja, nem a terméket. Melyik kerttulajdonos hiúságát nem piszkálja meg ez a szöveg?

 

“Készítsd el saját névjegykártyádat. Csak 5 perc.”

 

felhivas-cselekvesre-nyomda.png

 

Hol?

Nyomda, ahol online összerakó szoftvert kínálnak, hogy megtervezd saját névjegyedet.

 

Miért működik?

Mert megmondja, hogy gyorsan és vélhetően egyszerűen működik. Ugye ösztönzőbb, mint a “névjegy tervezése” felszólítás?

 

“Kezdj randizni akár ma este!”

 

cta-tarskereso.png

 

Hol?

Online társkeresőn.

 

Miért működik?

Megfogalmazza a kicsit távolabbi célt (randizz), és azt elérhető, szinte azonnali közelségbe teszi.

 

(Tudod egyébként, mi a leggyakoribb CTA társkeresőkön? A “regisztráció” – nagyon lapos.)

 

“Tegyünk rendet a fejedben!”

 

call-to-action-coaching.png

 

Hol?

Coaching szolgáltatást kínáló weboldalon.

 

Miért működik?

A többes szám első személy előrevetíti a partneri kapcsolatot.

 

“Mutasd az eredményemet”

 

call-to-action-teszt.jpg

 

Hol?

Ha online tesztet használsz csalinak.

 

Miért működik?

Mert egyes szám első személyt használ, azaz “a vevő hangját” jeleníti meg. Ehelyett, amit legtöbb gombfeliraton látok, az az “értékelés” - jaj.

 

“Töltsd le az ebookot, és legyél te a legjobb!”

 

cta-szolgaltatas.png

 

Hol?

Szolgáltatást kínáló weboldalon.

 

Miért működik?

Egy lépéssel előbbre mutat, mint ahol a vevő tart: előrevetíti az előnyt.

 

“Tudd meg te is a titkot!”

 

gyerekneveles-cta.png

 

Hol?

Gyereknevelési tanácsadó oldal csali videója, amiből megtudod, hogyan tud az anyuka 3 gyerek mellett szexi feleség maradni.

 

Miért működik?

Mert a téma hasonlóan bulváros, mint a cím. És a bulvárt azok is olvassák, akik tagadják. Képzeld el, mennyivel kevesebben töltenék le, ha simán “Letöltés”-sel buzdítanák a nagyérdeműt.

 

icon-13-konverzionovelo-tipp.png13 konverziónövelő tipp gombjaidra

  • Azonnal letölthető pdf
  • 2 perc átfutni
  • 13 gyakorlatias tipp - vidd magaddal!

Több konverziót szeretnék!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook