Honlaptanácsadó blog

Sikerrecept a Facebookhoz

Kedves cég, én szeretlek téged! (De nem garantálom, hogy ez elég lesz neked.)

Írta: Varga Klára

Ön sok ügyfelet, vásárlót szerez céges Facebook oldalán keresztül? Ha nem, itt egy recept az ügyféltermelő céges Facebook profilra.

(Figyelem, a cikk 2012-ben született, mára elavult információkat tartalmazhat!)

 

A Facebook sikertörténetről napi szinten látnak napvilágot hangzatos adatok:

  • A Facebookon több mint 800 millió aktív felhasználó található.
  • Az átlagfelhasználó napi 55(!) percet tölt a Facebookon.
  • A Facebookon több időt töltenek el a felhasználók, mint a Google-on, YouTube-on, Gmailen és Google Newson összesen.

Ilyeneket olvasva szinte hülyének érzi magát az ember, ha nem dőlnek a vásárlók a céges Facebook oldalon keresztül. Vajon jogosan?

 

Mondok még egy tényt:

 

A Facebook felhasználók 49 százaléka azzal sincs tisztában, hogy a like gomb megnyomásával automatikusan megjelennek hírfolyamukban a lájkolt cég bejegyzései. (Forrás: All Facebook)

 

Muci esete a fészbúkkal

Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy Mucika, aki munkaidőben sokat lóg a Facebookon, meglátja saját hírfolyamában, hogy barátnője lájkolta X céget.  Ezen felbuzdulva Muci is nyom egy lájkot: “ha Bögyike lájkolt, akkor én is, elvégre a plázában is ugyanazok a cuccok tetszenek”.

 

Ezt követően Muci folyamatosan kapja a cég posztjait, amiket nyilván ignorál.

 

El lehet képzelni, hogy az ilyen követőkből mennyire lesz hűséges követő (hogy a vásárló szót még viccből se említsem). Ön költi a pénzt hirdetésre, energiát fektet abba, hogy értékes tartalmat osszon meg követőivel, akiknek 49 százaléka azt sem tudja, ki Ön, hogy került a hírfolyamba, és mit akar tőle.

 

Balhorog a Facebooktól

És ehhez jön még hozzá a néhány hónappal ezelőtti Facebook újítás, nevezetesen, hogy csak azoknak a hírfolyamában fog az Ön céges posztja feltűnni, akik interakcióba léptek az elmúlt időben Önnel: akik lájkolták egy bejegyzését, fényképét, vagy hozzászóltak. A többiek életéből Ön egyszerűen el fog tűnni – tehát hiába lájkolták az Ön brandjét egyszer, soha többet nem találkoznak vele.

 

Hát, ezekből az emberekből sem fog kikerülni az Ön törzsvásárlói köre, az biztos, elég veszteséges történetnek néz ki.

 

Most akkor hasznos az üzleti Facebook oldal vagy nem?

Vajon az a tanulság, hogy nem érdemes a Facebookkal foglalkozni? Nem. Számos kisvállalkozásnak, köztük nekünk is van céges profilunk, ami rendre hoz új ügyfeleket.

 

Elárulom, hogyan:

 

Nem lájkolókat gyűjtünk, hanem feliratkozókat.

 

A lényeg, hogy az üzleti oldal landing page-e (az érkezési oldal, ahová a hirdetésekből, külső linkekről, stb. érkeznek azok, akik még nem csatlakoztak az oldalhoz), ne lájkolásra buzdítson, hanem feliratkozásra.

 

Minden bizonnyal lassabban fog így menni a követői bázis kiépítése. A feliratkozókkal viszont - ha értékesek üzenetei - garantáltan fenn tudja tartani a kapcsolatot, míg a lájkolók jó része örökre eltűnik.

 

Plusz hozadéka a történetnek, hogy a feliratkozók jelentős hányada (azért nem mondok konkrét számokat, mert ez brandenként, ajánlatonként nagyon eltérő) lájkolni is fogja oldalát.

 

Amit fontos betartani, hogy sikeres legyen a támadás:

  1. Ha a cél a feliratkoztatás (hírlevélre, demóra, ingyenes cuccra, stb.), akkor azt magán a Facebook landing page-en kell végrehajtani: legyen ott a feliratkoztató űrlap a landing page-en.

    Figyelem, ez a lépés nem kiváltható azzal, hogy Facebook hirdetéséből a honlapjára irányítja a felhasználót! Így ugyanis drasztikusan csökkenni fog a feliratkozók száma.

  2. Házilag barkácsolt Facebook oldallal nem érdemes támadni. Másodpercek alatt, minimális szöveggel, sokkal inkább érzetek keltésével  kell meggyőznie az éppen minden bizonnyal mással foglalkozó Facebook felhasználót, hogy adja meg email címét. Érzetek keltése, azaz jó design, bezony ám - enélkül nem fog menni.

Most is hangsúlyozom, hogy ez egy lehetséges megoldás, melyen kívül sok más sikeres Facebook stratégia létezik - lesz is szó ezekről itt, a blogon. Hogy melyik a legjobb stratégia Önnek, az termékétől, célpiacától, a ráfordítható forrásoktól (idő, pénz, munkaerő, stb.) függ.

 

Itt láthat működő példákat feliratkoztató Facebook oldalakra:

 

 

Facebook