Honlaptanácsadó blog

Pokoli ügyfelek, áááááááááááá!

Hogyan szelídítheted kezesbáránnyá őket?

Írta: Varga Klára

A pokoli ügyfél – minden vállalkozó találkozott már vele. Neki semmi nem jó. Nem bízik senkiben, leginkább saját magában nem.

Elvész a részletekben, minden apróságon fennakad. Nem mer döntéseket bevállalni, ha javasoszl valamit, azt gyanakodva szemléli. Irreális elvárásai vannak, irreális határidőkkel. Ezeket aztán rendre módosítja. Te pedig nyargalsz utána, mint a pincsikutya.

A két hónapos együttműködés félévesre nyúlik, egyre kellemetlenebb ez mindenkinek, egyre jobban utáljuk egymást. Ismerős? Naná.

(forrás)


Ez bizony a te hibád is!

Tisztázzunk valamit: nagyon utálom, ha egy vállalkozó negatívan beszél az ügyfeleiről. Ha az ügyfelet nem tudjuk tisztelni, legjobb lezárni az együttműködést.

 

Ja, és a tisztelet nem azt jelenti az én olvasatomban, hogy az ügyfélnek mindig igaza van. És nem a merev kommunikációs szabályokat és felesleges tiszteletköröket jelenti. A bullshit nem kell ahhoz, hogy tiszteljünk valakit.

 

Értelmes, egyenrangú párbeszédből születnek jó dolgok. Ahhoz viszont, hogy az ügyfél egyenrangú partnerként kezeljen téged (alkalmazottadat, akivel közvetlen kapcsolatban áll) az kell, hogy tisztelje szakértelmedet.

 

Ebben a kapcsolatban ugyanis te vagy a főnök! Te irányítasz, hiszen az ügyfél pont azért bízott meg téged a feladattal, mert ő NEM ÉRT HOZZÁ! O.K.?

 

Ha az ügyfél nem ismeri el a tekintélyedet, akkor valamit nagyon rosszul csinálsz.
 

  • Nem győzted őt meg, hogy te vagy a legeslegjobb választás a probléma megoldására.
     
  • Nem győzted meg arról, hogy tőled olyat kap, amit máshol nem.
     
  • Nem győzted meg arról, hogy nyugodtan hátradőlhet, mert biztonságban van.
     
  • Nem győzted meg arról, hogy megtérül majd a befektetés.

 

Kirúgni egy ügyfelet = szakmai öngyilkosság?

A pokoli ügyféltől – ha már belefutottunk – meg kell szabadulni. Minél hamarabb, annál jobb.

 

Kirúgni egy ügyfelet nem öngyilkosság, hanem felszabadító érzés. Megtapasztalod, hogy milyen, amikor a céged sorsát végre saját kezedbe veszed.

 

Végre jut idő a fontos dolgokra: a szuperügyfelekre, a marketingre, a vállalkozás építésére, a munkatársak képzésére. Nincs harag, csak lehetőleg ne térjen vissza a következő 150 évben.

 

 

4 alapvető dolog, hogy a pokoli ügyfél kezesbáránnyá váljon

Az ügyfelek egyébként ritkán gonoszak. Megfelelő kommunikációval kordában lehet őket tartani. Mivel egyre inkább próbálok nem kétkötetnyi hasznos infót egyetlen blogcikkbe süríteni, a következő bejegyzés fog erről szólni - maradj online!

 

Neked van stratégiád a pokoli ügyfelek megszelídítésére?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook