Honlaptanácsadó blog

Parasztnak sajtot? - KKV branding

Úri huncutság vagy kifizetődő stratégia?

Írta: Varga Klára

Jó pár évvel ezelőtt egy megbízás kapcsán együtt kellet működnöm egy közepes vállalat marketing managerével. A feladatom a vállakozás újrapozícionálásának céljából kialakítandó arculat elkészítésének felügyelete volt. Három, korrektnek mondható arculati terv mellett beérkezett a kiírt pályázatra egy negyedik is, melyet jóval erősebbnek éreztem a másik háromnál, a kivitelezése viszont 20%-kal megemelte volna az arculat kialakításának egyszeri(!) költségét. A marketinges mihelyt ezt megtudta, csípőből ennyit mondott: “parasztnak sajtot?”. Értsd: hülyék a fogyasztók, nincs ízlésük, ugyanolyan jó lesz nekik az olcsóbb változat is. Engem személy szerint felháborít, ha taplónak néznek mint fogyasztót, márpedig napi szinten szembesülök ezzel ócska honlapok, igénytelen reklámanyagok, randa termékcsomagolások, kommunikációnak csúfolt böffenetek révén.

Mit jelent a branding?

 

A branding, magyarul márkaépítés az a folyamat, aminek eredményeképpen jól felismerhető márkajegyekkel bíró, jól pozícionált márkát alakítunk ki. A sikeres branding hozama a versenyelőny, ami bevételnövekedéssel mérhető. Érdemes tehát megbarátkozni a fogalommal.

 

A branding a márka ismertetőjegyeinek felerősítése, majd azok vizuális és verbális kommunikációja. Magában foglalja a márkanév és szlogen kitalálásától kezdve az arculattervezésen, csomagoláson át akár a belsőépítészetet, a hírleveleket, blogot és egyéb verbális megnyilvánulásokat.

 

 

A (majdnem) tökéletes branding

 

Régóta tervezem, hogy megosztom itt a blogon az egyik kedvenc weboldalamat. Aztán rájöttem, hogy a weboldal nem csupán önmagában szuper: az ír családi vállalkozás a majdnem tökéletes KKV-brandinget valósította meg. 

 

A weblap designja teljes harmóniában áll a vállakozás profiljával és a termékek csomagolásával . Olyan apróságokra is figyelt a designer, hogy a családi vállakozás rusztikus jellegét belevigye a háttérgrafikák textúrájába. Az arculat egyszerű, ám hangulatos és szerethető. A profi termékfotók szintén sokat segítenek az igényes megjelenés megteremtésében.

 

A weblap relatíve kicsi és egyszerű felépítésű, a navigációja ésszerű, plusz a kereső is segíti a felhasználót. A viszonteladók, a kapcsolati infók és a cégtörténet kötelező megjelenítésén túl nagy hangsúlyt kapnak a termékek. Profi fotókkal illusztrálva, részletes termékleírással a kiszereléstől kezdve a kalóriatartalomig minden egyes termékhez. (Hányszor, de hányszor adtunk már át honlapot, aztán a fotók helyén azóta is üres helyek tátonganak, termékleírások helyett pedig legfeljebb egy-két szavas odavetett infót talál a látogató.)

 

A vendégkönyv kissé békebeli megoldás - már ha lehet ilyet mondani egy weblap esetében – de tekintve, hogy a termékek is békebeli termékarculatot kaptak, ez megbocsátható (meg egyébként is annyira tetszik az oldal, hogy nem akarom lehúzni:))

 

A weblapon található volt régebben egy blog, amit mára felváltott egy receptgyűjtemény.

 

Slusszpoén: ez a weboldal nem kevesebb, mint 6 éves! És még mindig csúcs. Gratula nekik!

 

 

Facebook