Honlaptanácsadó blog

Örkény István, a nagy magyar marketinges

A tökéletes weboldal receptje

Írta: Varga Klára

Clare Booth Luce író - és nem mellesleg igazi tökös csaj - távolról figyelte jóbarátját, aki mint a szélkakas pörgött minden irányba.

Ezer dologba belevágott. Mindenkiről gondoskodni akart, mindenkinek meg akart felelni.

A barátot John F. Kennedynek hívták, 62-ben ő volt az Egyesült Államok elnöke. És épp rettenetes mélyponton volt a népszerűsége.

Clare ekkor egy azóta szállóigévé lett tanácsot adott Kennedynek:

“Ne csinálj ennyi mindent. Koncentrálj! Egy nagy ember, egyetlen mondat.

clare_booth_luce.jpg

 

Clare megfogta a lényeget. A nagy emberek életműve egyetlen mondatban összefoglalható:

 

“Magyarországot királysággá alakította és megszervezte a magyar keresztény egyházat.” Minden magyar ember tudja, kiről van szó. (Na jó, majdnem.)

 

Kennedy viszont 62-ben mindenkinek adni akart. Szép emberi gesztus, de nem jó stratégia. Ez nem egyetlen mondat, hanem minimum egy nyakatekert bekezdés.

 

Örkény István egyetlen mondata

Az vállalkozásod nyilván több dologgal foglalkozik. És egyre inkább így van, ahogy fejlődik.

 

Változik a piac, új versenytársak jönnek, új ötletek merülnek fel, fejlődik a technológia. A jó vállalkozó nem ül egy helyben, szerencsés esetben ő diktál.

 

Hogyan lesz ebből egyetlen mondat?

 

orkeny_marketing.jpg

 

Nézd ezt:

 

Rossz álom. Vallomás. A megváltó. 

 

Mik ezek? Nem biztos, hogy beugrik.

 

És ha azt mondom, Egypercesek? Na ugye.

 

Vajon mennyire emlékeznénk ezekre a novellákra, ha ad hoc jelentek volna meg irodalmi folyóiratokban, napilapokban?

 

Örkény kitalált egy közös nevezőt. Egy jellemző vonást, ami minden novellájára érvényes: hogy a novellái végigolvashatók, amíg a lágytojás elkészül.

 

Zseniális marketingfogás! Az Örkény Egyperceseket minden magyar ember ismeri.

 

Egy vállalkozás, egyetlen mondat

Fordítsuk ezt le bizniszre. Vegyük az Apple-t. Azért választok ilyen nagy céget, mert mindenki ismeri. De bármelyik kisvállalkozás képes arra, ami most jön. Igen, a tiéd is.

 

apple_termekek.jpg

 

Szóval az Apple asztali számítógépet, zenelejátszót, mobiltelefont és tabletet árul.

 

Vagy várjunk kicsit: tényleg ezt árulja az Apple?

 

Dehogy, az Apple olyan kütyüket árul, amiknek tökéletes a felhasználói felülete és csodálatosan letisztult külseje van.

 

Az Apple összes termékének van egy közös nevezője. Valami, ami minden egyes termékére érvényes.

 

Egy weboldal, egyetlen mondat

Örkény István Egyperceseinek nem volt weboldala. Az Apple-nek viszont van.

 

Milyen ez a weboldal? Tökéletesen letisztult felhasználói felület, csidálatosan letisztult külső. Pont, mint a termékei. Pont, mint amit árul.

 

Recept a te tökéletes weboldaladhoz

1. Fogalmazd meg vállalkozásod saját mondatát.

2. A weboldal szóljon erről az egyetlen mondatról.

 

Semmi több.

 

Mi a te weboldalad egyetlen mondata?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook