Honlaptanácsadó blog

Önnek is elege van már az ügynökdumából?

...avagy hogyan szerezzen minőségi ügyfelet!

Írta: Varga Klára

Ha Ön az interneten közvetlenül vagy közvetetten terméket vagy szolgáltatást szeretne eladni (márpedig mi más céllal üzemeltetne céges honlapot?), akkor paradox módon elsősorban nem eladnia kell. Minél magasabb értékű terméket vagy szolgáltatást árul, annál inkább érvényes Önre ez. Az internet sajátos alakulása miatt (az információ többnyire ingyenesen elérhető) a potenciális vásárlók legkönnyebben azzal megnyerhetőek, ha ingyenesen rendelkezésükre bocsátunk számukra hasznos információt hírlevél, szakmai cikkek, blog, stb. útján. Az érem másik oldala, hogy a hírlevelező ezúton 1. kapcsolatot épít ki a vásárlóval, 2. bizonyítja szakértelmét, és 3. bizalmat ébreszt a vásárláshoz.

„De hát nem azért dolgozom, hogy ingyen adjak bármit is boldognak, boldogtalannak!”- csattannak fel ügyfeleink gyakorta a személyes konzultáción.

Természetesen nem, ebben egyetértünk. De ha semmit nem akar ingyen adni tudásából, akkor mivel fogja meggyőzni weblapja látogatóit, hogy vásárlóvá váljanak? Például ezzel a számos KKV-honlapon megtalálható gyöngyszemmel?:
 

„Célunk és küldetésünk, hogy a megrendelő igényeit szem előtt tartva olyan munkát adjunk ki a kezünkből, amivel ügyfelünk maximálisan elégedett lehet.”

 

(„Aha, köszi az infót.” - mondja erre a látogató – „Még jó, hogy az a céljuk, hogy olyan munkát adjanak ki a kezeik közül, amit a vásárló hajlandó is lesz átvenni és kifizetni a végén.”)

Esetleg ezt tarja nyerőnek?:

 

„Cégünk ISO 9001 minősítéssel rendelkezik, tapasztalt munkatársaink pedig MCSE szakirányú minősítéssel bírnak.”

 

(Mit mond erre a látogató, ha nem ugorja át rögtön az erről szóló szakaszt?: „Ezeket a plecsniket is tuti velem akarják megfizettetni.”)

Esetleg az ügynök-stílusban hisz?:

 

„Próbálja ki legújabb, a világ legnevesebb szakemberei által összeállított egyhetes fogyasztó kúránkat! És ez Önnek mindössze 70 ezer forintjába kerül!”

 

(Látogató: „Mindössze? Ezt minden bizonnyal magára érti, mert szívesen megkeresné a dupláját is. De nem rajtam.”)

Minőségi ügyfélre (aki nagyobb összegben vásárol, vagy hosszú távú ügyfél marad) ugyanis nem lehet szert tenni anélkül, hogy ne bizonyítaná, hogy érti a problémáját és megoldást is fog találni rá. Erre pedig a legegyszerűbb módszer a rendszeresen kiküldött hírlevél (blogcikk, szakmai cikk, stb.).

Ezzel – amellett, hogy folyamatosan bizonyítja az olvasó (értsd ügyféljelölt) iránti elkötelezettségét – minden alaklommal, minden egyes számára hasznos tippel szorosabbra fűzi a kapcsolatot közte és cége között. Így, amikor tönkremegy a nyomtatója (klímát szeretne felszereltetni, válóperes ügyvédet keres, stb.), úgy fog Önhöz fordulni, mintha régi ismerősét keresné fel tanácsért.

Ha nem spórol az egyszerűen hasznosítható információval, egy-egy hírlevélbe témába illő ajánlatot is csempészhet. És mennyivel szívesebben veszik ezt az emberek a régi ismerőstől, mint a tolakodó spammelőtől!

A látogatók hálásak lesznek a tanácsokért, ami vásárlásban, megrendelésben lesz mérhető. És a végén kiderül, hogy korántsem ingyen adta a tudását, csupán befektetésnek használta.

Mi a véleménye erről?

 

 

Facebook