Honlaptanácsadó blog

Ön szerint mi nem stimmel ezzel a hírlevéllel?

4 technikai email marketing alapszabály

Írta: Varga Klára

Ön szerint mi a hiba ezzel az egyébként pofásan megtervezett hírlevéllel? Mindjárt kiderül.

Kattinson ide a nagyobb képért!

Mióta engedékenyebb lett a spam törvény, töménytelen mennyiségű kéretlen reklámlevelet kap mindenki, akinek van publikus céges email címe.

 

Nem csak Pista bácsitól, aki Outlookból küldi egyenként az ajánlatait minden szembejövő email címre, hanem magát komolynak pozícionálni próbáló ügynökségektől is.

 

Ez eddig OK, a törvény ezt engedi (miért?). Ám a mailek olyan katasztrofális minőségűek, hogy a hajam égnek áll.

 

Szóval, mindebből arra következtetek, hogy még az email marketing alapok sem evidenciák. Korábban írtam arról, hogyan kerülheti el, hogy DM levele a kukában landoljon, vegyünk most át néhány alapvető technikai kérdést.

 

1. Ne kezdje az üzenetet nagyméretű képpel

email_marketing_uzenet_kicsi.jpg

 

Ez az egyik mail, ami a minap érkezett hozzám. Legalábbis így néz ki az egyik gépemen. Mit mondjak, informatívnak nem lehet mondani:)


Van ugyanis egy szempont, amit hírlevélküldéskor nem szabad figyelmen kívül hagyni. Egyrészt a legtöbb internetező képernyőmagassága 768 pixel. Ez nem túl sok. A levelezőkben ráadásul számolni kell azzal, hogy az üzenet fölött az eddigi mailek listája szerepel, tehát gyakran csak 150-200 pixel látszik a levelekből.

 

Ha tehát gyönyörű nagy fotóval, grafikával indítja a hírlevelet, az sok felhasználónál úgy fog megjelenni, mintha üres mailt küldött volna.

 

Nem kell sokat magyaráznom, hogy ez miért rossz: kevéssé valószínű, hogy a címzett nagy késztetést érez majd a megnyitásra.

 

Mi akkor a megoldás? Felejtsük el a html levelet és használjunk sima szövegeset? Szerintem nem. Ám a mail kezdődjön mindig szöveggel, eltekintve egy keskeny fejlécről, ami a brand beazonosítását segíti. Ha a megszólítás és a figyelemfelkeltő headline megvan, jöhet az azt erősítő kép.

 

2. Ne használjon háttérképet…

…ugyanis nem fog megjelenni például Gmailen és sok egyéb levelezőn. Akkor sem, ha az olvasó rányom a kép megjelenítése gombra. Vagy ha igen, nem biztos, hogy jól fog megjelenni.


3. Ne küldjön nagy fájlméretű képet

Emlékszik arra, amikor még faxon küldték a direkt marketing leveleket? Az ember este átállította az irodai telefont fax üzemmódra, és reggel meglepetéssel tapasztalta, hogy 10 oldalas reklámlevelet kapott. Gyakorlatilag fizethettem azért, hogy bespammeljenek.

 

Akinek mobilnet előfizetése van, annak az adatforgalom után kell fizetni. Nem várható el, hogy kéretlen reklámlevelek miatt kelljen ráfizetnie.

 

Bizonyos méret fölött a szolgáltatók át sem engedik a maileket, illetve egyes spamszűrőkön akár 1 MB fölötti levelek is fennakadhatnak.

 

4. Soha ne tegyen fontos infót képre

Alapból a képek a levelezőkben ritkán jelennek meg. Létezik olyan levelező, ami lehetőséget sem ad képek megjelenítésére, másoknál külön meg kell nyomni a távoli tartalom megjelenítése gombot ahhoz, hogy betöltődjenek a képek. Ezt vagy megteszi a címzett, vagy nem.

 

Engem, mint webdesignert nem kell győzködni a látvány fontosságáról és konverziónövelő hatásáról. Ám a hírlevélben a link legyen szöveges és aláhúzott, a gyönyörűen designolt gombok itt felejtősek.

 

Mi a hiba tehát a nyitóképen látható hírlevélben? Cégnév, céginfók, elérhetőségek nem kerülhetnek be képként az emailbe, mert nem biztos, hogy látszani fognak. Küld egy szuper ajánlatot, az olvasó próbál rendelni, de nem megy, mert nem találja, hol kell.

 

Tanulság? Olyan webdesignerrel (marketing céggel, ügynökséggel) dolgozzon együtt, akinek van legalább alapszintű jártassága a web technikai vonzatait illetően.

 

 

Facebook