Honlaptanácsadó blog

Ön tényleg az email marketing David Copperfieldje?

… 5 dolog, amit muszáj megtennie a karácsonyi email kampány előtt

Írta: Varga Klára

5 olyan dologról szól ez a bejegyzés, amiről fogalmam sincs. Tényleg. A megoldásokat egyes egyedül Ön tudhatja, sőt, tudnia szükséges, ha eredményesen szeretne kampányolni – akár most karácsonykor, akár a jövőben bármikor.

A cikk végén linkelt galériában sok-sok inspirációt talál a karácsonyi ajánlat tálalására.

Jön a karácsony, indul a pénzköltés. Ugye Ön is készül, hogy minél többen költsék el Önnél a karácsonyi ajándékra szánt pénzt?

 

Boldog, hogy elkészült a karácsonyi hírlevél, hiszen rengeteget ötletelt azon, hogy mi legyen az ajánlat, amire harapnak majd az olvasók, és Önnek szép bevételt fog hozni.

 

Kínkeservesen megírta az ajánlat szövegét, aztán átdolgozta, kidobta és újraírta. De most végre kész, és másra sem vágyik, mint megnyomni az elküldöm gombot, és várni a megrendeléseket.

 

Bocs, de ez így nem lesz elég.

 

Mert Ön nem rendelkezik természetfeletti képességekkel (vagy egy olyan profi stábbal, mint D. Copperfield). Ön nem gondolatolvasó. Így honnan tudhatná, mit akar a másik? Mire ugrik? Mi jön be neki, mi az, amit csípőből elutasít?

 

Ezért tesztelnie kell, mire harap a célcsoportja.

 

Igen, én is így vagyok ezzel: ha készen vagyok egy ajánlattal, púp a hátamra a tesztelés. Ám túl gyakran láttam már, mennyi pénzt lehet bukni egy első blikkre jó, ám a célcsoport számára mégis érdektelen kampánnyal. És ugyanígy: mennyit lehet nyerni egy átgondolt ÉS tesztelt kampánnyal.

 

Jó lenne, ha ki lehetne jelenteni, hogy a piros gomb tízszer annyi megrendelést eredményez, mint a zöld. Hogy egy hétvégén kiküldött mail 200%-kal több megrendelést eredményez, mint a szerdai.

 

Sajnos vagy nem, a sikeres megoldások iparáganként, célcsoportonként, témánként változnak. Sőt, az Ön brandjétől, stílusától is függ, hogy mi működik. Amit imádnak versenytársánál, nem biztos, hogy az Ön cége esetében is sikeres lesz.

 

Plusz itt van még egy dolog: elképzelhető, hogy vásárlóinak 3 évvel ezelőtt elegendő volt egy részletes termékleírás a vásárláshoz, ma viszont sokkal inkább mások véleménye alapján döntenek (hja, a Facebook sok mindent megváltoztatott). Vagyis: ami működött 3 éve, nem biztos, hogy ma is megállja a helyét.

 

Hogy az Ön kampányában mi működik legjobban, azt ki kell tapasztalni. Tesztelni kell. De mit is pontosan?

 

 

1. Színek

A színeknek erős pszichológiai hatása van: vonzanak, ösztönöznek, megnyugtatnak vagy éppen taszítanak, érdektelenné teszik az ajánlatot, esetleg irritálnak.

 

A színeknek nem csupán a weboldalon, a Facebook oldalon vagy az emailkampányokban van jelentősége, hanem olyan apró, ám stratégiailag fontos pontokon is, mint az ajánlatban a gomb(ok) színe.

 

Hiszen mi más lenne az Ön célja, mint hogy az érdeklődő megnyomja a “megrendelem” gombot?

 

Karácsony táján érdemes kihasználni, hogy az emberek már ünnepi hangulatban vannak, így a karácsonyra jellemző zöld és bordó ismerős, meleg hangulatot sugároz. Könnyű azonosulni vele az olvasónak.

 

De rájátszhat arra is, hogy szembe megy az árral: ha mindenki zöld-bordóban nyomul, Ön a sallangmentes, elegáns fehéret választja.

 

Hogy melyik fog bejönni? Ki kell próbálni!

 

 

2. Méret

Nem volt túl eredményes előző kampánya? Elképzelhető, hogy túl kicsik voltak a termékképek ahhoz, hogy az olvasó érdeklődését felkeltsék. Vagy a call-to-action gombok nem voltak eléggé feltűnőek.

 

Gyakorta átütő eredményt hoz, ha megnöveli egy gomb, egy fotó, egy címsor méretét.

 

 

3. Időzítés

Milyen időpontban a legnagyobb az átkattintási aránya emailjének? A hétköznapok, vagy a hétvégék jobbak? A hét eleje, vagy a péntek hoz jobb eredményt?

 

Próbálja ki!

 

 

4. Feladó

Ha olyan listára küldi kampánylevelét, akik Önnél feliratkoztak (tehát már kaptak hírleveleket Öntől), biztosan állítható, hogy a küldő ne X Bt. legyen. A küldő legyen egy név, mellette esetleg szerepelhet a könnyebb beazonosítás végett a cégnév is.

 

Ha még nincs, vagy nagyon kicsi a címlistája, ezért hideglistára (olyan cégek, személyek számára, akikkel még nem állt kapcsolatban) küldi az ajánlatot, tesztelje, hogy mi működik: ha cégnevet ír, vagy személy plusz cégnevet, esetleg egy brand nevet. Ha a cég neve más, mint a brand, akkor feltétlen célszerű a brand nevét írni a feladóhoz. Furcsa lenne egy Tictac cukorkás mailt kapni Ferrero Magyarországtól, vagy egy sprite-osat Coca-Cola Magyarország feladóval.

 


5. Tárgy

Önnél vajon mi hoz magasabb olvasottságot és persze konverziót: a vágykeltés, a problémafelvetés, esetleg a tények keltik fel az olvasók érdeklődését?

 

Tesztelje kampánylevelei tárgyát is kisebb csoportokon, hogy aztán a nagyobb olvasottságú megoldást küldhesse ki nagy példányszámban.

 

Ne próbálja meg eldönteni vásárlói helyett, mi jön be nekik. Próbálja ki rajtuk, még nem késő!

 

És akkor az ígért galéria tele karácsonyi emailekkel: inspirálódjon! (A facebookosoknak ismerős lesz.)



 

 

Facebook