Honlaptanácsadó blog

Ön mennyi pénzt dob ki az ablakon egy Google AdWords kampány során?

Szex ingyen, gyönyörű nőkkel - kattintson most!

Írta: Varga Klára

Ön tudja, mennyi pénzt dob ki feleslegesen egy-egy Google AdWords kampány során? Pontos adatot nem fog soha tudni, ám ha tisztában van vele, hogy mi az 5 legfontosabb mutató, amit figyelnie kell kampányoptimalizálás közben, akkor kevesebb pénzt fog kidobni az ablakon. Nem ígérek könnyű olvasmányt mára.

1. Minőségi mutató (QS, azaz quality score)

A jó minőségi mutató elérése azért fontos, mert ez alapján állapítja meg a Google az átkattintásért fizetendő összeget, illetve azt, hogy egyáltalán megjeleníti-e a hirdetést. Minél magasabb a QS, annál kevesebbet kell fizetni egy átkattintásért.

 

A minőségi mutató leginkább a következő tényezőktől függ:

  • A kulcsszó és a hozzá kapcsolódó hirdetés átkattintási aránya

  • Az Ön fiókjának eddigi teljesítménye

  • A hirdetéscsoport hirdetéseiben megjelenített URL-ek korábbi átkattintási aránya. (A display URL-ek azok a honlap címek, amik megjelennek a hirdetés alján. Ezek nem feltétlen azonosak az érkezési oldal honlap címével.)

  • Mennyire releváns a kulcsszó és a hirdetés a keresési lekérdezés szempontjából

  • Mennyire releváns a kulcsszó a hirdetéscsoport hirdetései szempontjából

  • A landing page, azaz érkezési oldal minőségétől (betöltődési idő, releváns tartalom, egyszerű navigáció)

A tartalmi hálón (display háló) további szempontokkal bővül a minőségi mutató kiszámítása:

  • A hirdetés a kulcsszó relevanciája a hirdetést fogadó oldal szempontjából

  • A hirdetés korábbi teljesítménye az adott, illetve hasonló oldalakon

A Google szerint 7-es minőségi mutató már jónak számít. Ha a mutató azonban 5 alatti, feltétlen érdemes optimalizálni a hirdetést a fenti szempontok alapján.

 

2. Átkattintási arány (CTR, azaz click through rate)

A CTR mutatja meg, hogy milyen arányban kattintanak hirdetésére azok, akik szeme elé került a hirdetés. Két szempontból is fontos mutató:

  • Ez a mutató a minőségi mutató egyik legfontosabb összetevője

  • Mutatja, hogy mennyire releváns a hirdetés a keresést indító emberek számára

Ha hirdetése átkattintási aránya alacsony, két dolgot jelez: vagy a kulcsszavakon, vagy a hirdetés szövegén (vagy mindkettőn) javítani kell.

 

A magas CTR azonban önmagában nem jelent szinte semmit, hiszen bármiről lehet olyan hirdetést írni, ami felkelti a felhasználók érdeklődését.

 

Mondok egy sarkított példát: a címben emlegetett “szex ingyen, gyönyörű nőkkel” hirdetés valószínűleg magas átkattintást érne el. Ám ha a hirdetésre kattintva nem az ígéretet váltja a hirdető valóra, hanem asztallábakat kínál, az érdeklődők elmennek az oldalról.

 

3. Konverziós arány (CR, azaz conversion rate)

A konverziós arány mutatja meg, hogy a hirdetésre kattintó felhasználók milyen százalékban hajtják végre azt a cselekvést, ami a hirdetés célja. Tehát hányan veszik meg a hirdetett terméket, hányan iratkoznak fel hírlevélre, hányan regisztrálnak a nyereményjátékra, stb. – a céltól függően.

 

Ha jó a konverziós arány, akkor Ön nem szórja pénzét: nem kattintják le hirdetését feleslegesen felhasználók tucatjai. Aki kattint, az Ön markában van.

 

4. Konverziónkénti költség

Ez a szám dönti el, hogy egy kampány kudarc, vagy siker. Ha Önnek többet kell fizetnie egy vásárló megszerzéséért, mint amennyit ér egy vásárló az Ön üzletének, akkor azt a kampányt azonnal abba kell hagyni.

 

5. Az ablakon kidobott pénz (MPdtT, azaz money poured down the toilet)

Bár a fenti rövidítést én találtam ki, a Google is nyugodtan szentelhetne neki egy oszlopot AdWords statisztikájában. Minden kampányban lesz ugyanis egy halom pénz, ami ablakon kidobott pénz. Ám nem mindegy, mekkora ez a halom.

 

A legegyszerűbb módja, hogy AdWords kampányában csökkentse a felesleges költést, hogy okosan állítja be a negatív, más néven kizáró kulcsszavakat.

 

A kizáró kulcsszavak meghatározásával megakadályozza, hogy ezen szavakat tartalmazó keresésekre megjelenjen hirdetése. Ha például pénzügyi tanácsadást hirdet, beállíthatja, hogy az “ingyenes” kifejezésre ne jelenjen meg a hirdetése. Sokat spórolhat így.

 

Tudom, nem egyszerű mindez – és ez még csak a jéghegy csúcsa. Ám ha ésszerűen szeretne költeni, muszáj legalább a fentiekkel tisztában lennie. A játékszabályokat a Google diktálja.

 

Ötlet a HubSpot blogról - rendesen átgyúrva és kiegészítve

 

 

Facebook