Honlaptanácsadó blog

Te megkapod azt a pénzt, amit megérdemelsz?

Plusz aranyat érő 7-es csekklista arról, mit utál a honlaplátogató

Írta: Varga Klára

Te jól nézel ki? Ha igen, szerintem nem is tudod, mekkora előnyöd van.

Először is többet keresel. Drágábban tudod ugyanazt eladni, mint versenytársad. És jobb embernek tartanak téged, mint csúnya kollégádat.

TÉNY #1:

A szép emberek 4%-kal többet keresnek, mint az átlag alatti külsejűek. Ez 230.000 dollár egy élet során. Még egy átlagos külsejű munkás is 140.000 dollárral többet keres élete során, mint egy csúnya.

 

TÉNY #2:

Ha Kata szép, emellett szorgalmas és valamennyire még jószívű is, az emberek szorgalmasabbnak és jószívűbbnek fogják találni, mint amilyen valójában.

 

TÉNY #3:

A jó megjelenésű ingatlanügynökök drágábban tudják eladni ugyanazokat az ingatlanokat, mint a csúnyák.

 

TÉNY #5:

Egy 249 dolláros termosztátról azt írta a New York Times, hogy "fantasztikus, elegáns és nagyon, nagyon trendi". (Érted, ez csak egy termosztát!) Pár nap alatt elkapkodták az összeset.

 

TÉNY #6:

Egy kísérletben 15 embert egészséggel foglalkozó weboldalakra küldtek, majd megkérdezték őket, mennyire tartják hitelesnek az adott weboldalt.


Most jön a döbbenet: ha nem tartottak hitelesnek egy weboldalt, 94%-ban designnal kapcsolatos problémákat említettek. Nem a tartalom számított. A design számított!

 

Hogy mire akarok kilyukadni? 

 

Nyertél: a vásárlóid először a honlapoddal találkoznak. Az alapján ítélik meg a céged, hogy hogyan néz ki a honlapod. 

 

Igen, ez előítélet, de így működünk mi, vásárlók. Te is, én is. 


Ha ez az ítélet negatív, akkor nagy bajban vagy. Változtatnod kell, mert nem kapjod meg azt az elismerést, amennyit megérdemelsz. Nem kapod meg azt a pénzt, amennyit megérdemelsz. 

 

És könnyen lehet, hogy ez csupán a weboldalad miatt van. De ezen lehet segíteni, nézd:

 

A 7 fő hiba, ami rontja weboldalad hitelességét

A fenti kísérletben szereplő emberek 94%-ban designnal kapcsolatos hibákat említettek tehát, mint a hitelrontó tényezők. Nézd, mik voltak ezek konkrétan!


HIBA #1: cégszerű, merev webdesign

Gondoltad volna? Honlapkészítéskor én is észreveszem, hogy az ügyfeleink félnek a játékosságtól. 

 

Mert akkor nem fognak elég komolynak tűnni. Mert a többiek sem játékosak. 

 

Közben az igazság az, hogy mindenki utálja a merevséget, csak megszokta, hogy ezt így kell csinálni, mert minden honlapon ezt látja. 

 

Tedd meg azt a szívességet vásárlóidnak, hogy nem kényszeríted őket bele ebbe!

 

 

HIBA #2: zsúfolt, zavaros elrendezés

Értem én, hogy honlapodon minden a legapróbb részletekig fontos. De ha mindent egyszerre zúdítasz a látogató nyakába, biztosra veheted, hogy hanyatt-homlok menekülni fog.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


  

Adagold szépen sorban az infót, vezesd őt lépésről lépésre. Mindig adj okot, hogy továbblapozzon!

 


HIBA #3: unalmas webdesign, semmitmondó, unalmas színek

Amikor a felhasználóélményről beszélek, mindig kicsit hülyén érzem magam. Olyasminek tűnik ez a szó, amit az elefántcsonttornyukban élő webdesignerek találtak ki. Akiknek egyébként fogalmuk sincs arról, valójában mit szeretnek a vásárlók.

 

Hát ez például felhasználóélmény: jól érzem itt magam, vagy nem? Hitted volna, hogy ennyire fontos?

 

 

HIBA #4: Körülményes belépés, pl. intró, vagy oldalválasztó a weboldal előtt

Itt egy dolgot kell szem előtt tartanod honlapkészítés (vagy -átalakítás) közben: minél kevesebb kattintással legyen elérhető a weboldalon MINDEN.

 


HIBA #5: apró betűméret

Na, ez rettentő zavaró tud lenni. A legérdekesebb honlaptartalmat sem olvassa senki végig, ha kicsi, vagy halvány betűvel írták. Ja, és ne gondold, hogy majd a böngésző beépített funkciójával növeli a betűméretet, aki akarja.

 

A legtöbben nem is tudják, hogy létezik ilyen lehetőség. 

 


HIBA #6: Túl sok szöveg

Mint krónikus és gyógyíthatatlan hosszú-szöveg-író kicsit finomítanék ezen: ha élvezetes a tartalom, és okosan van tálalva, akkor nem probléma a hosszú szöveg. Ám ha véget nem érő bekezdésekben, rossz tördeléssel, esetleg unalmas stílusban tolják elénk, menekülőre fogjuk, igaz?

 


HIBA #7: Pop-up ablakok

Tudom, hogy sokan esküsznek rá. Hogy ennyi meg annyi feliratkozót hozott. Van műfaj, ahol ez működik. És vannak megoldások (pl. honlap alján pár másodperc után betöltődő csík vagy ablak), amik nem zavarják meg a látogatót. Csak javasolnak neki valamit.

 

Mennyivel elegánsabb, ugye?


Hoppá, ezzel a listával olyan kulcsot kaptál, hogy többet nem találhatsz kifogást, miért nem elég jó a honlapod! Mikor kezded az átalakítást?

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook