Honlaptanácsadó blog

Ne email címeket gyűjts, hanem vevőket!

3 tipp az új csalidhoz

Írta: Varga Klára

2016 a vevőkért vívott harcról fog szólni. A kihívás idén, hogy meg tudsz-e tanulni VEVŐKET gyűjteni honlapoddal feliratkozók helyett. Mondom, hogyan kezdj neki.

Mert megtanultál már látogatókat hozni weboldaladra. Tudod, hogy kell a Facebookon követőket gyűjteni. Tisztában vagy azzal is, hogyan szerezz feliratkozókat, olvasókat blogod számára.

 

csali-konverzio.jpg 

Csakhogy a követőtáborod nem fog eltartani, mert bár sokféle fizetési módot elfogadnak a boltok, a lájk nincs ezek között. Az olvasóidra pedig legfeljebb alapítványt építhetsz, vállalkozást aligha.

 

Nem INGYENÉLŐKRE van szükséged. Neked VEVŐK kellenek, és ezt te is pontosan tudod.

 

Még akkor sem kellenek ingyenélők, ha az üzleted jól pörög offline. Ha tulajdonképpen nem sok vizet zavarnak a listádon döglődő nevek.

 

Tudod, miért? Mert egy részük vevőd lehetett volna, ha képes lettél volna felkelteni az érdeklődésüket.

 

Ha tudtál volna hatni rájuk, ha elérted volna az ingerküszöbüket, akkor közülük sokan vevőid lennének.


10-pontos-csekklista.png10 pontos csali-csekklista

Ne email címeket gyűjts, hanem vevőket!

Csak 2 perc átfutni.

Letöltöm ingyen!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

Nincs ennél bosszantóbb, ugye? De szemléletváltással tudsz ezen változtatni.

 

5 érv, hogy miért kell lecserélned a régi csalidat

Tavaly letöltötte nálunk a Szuperügyfél e-bookot egy férfi, aki az automatikus visszaigazoló emailre ezt írta vissza:

 

“Küldjétek az ajánlatot, nem kell a rizsa!”

 

Persze, elintézhettem volna azzal, hogy belőle nem lett volna sose vevő, a nem-vevőre pedig teszünk magasról.

 

De nem hagyott nyugodni a dolog.

 

A feliratkozó pontosan tudta, mi fog jönni. Ezerszer eljátszották már ezt vele és unta. Belül éreztem én is, hogy ez dögunalmas! Más kell. De kellett ez a mondat tőle ahhoz, hogy lépjek.

 

Az 5 fő probléma a régi csaliddal:

 

  1. A régi csalid egyre kevesebb emberhez jut el. Aki pár éve még simán letöltötte, most ásít egyet, és megy tovább.
     
  2. Akik letöltik a régi csalidat, beteszik a “majd ha lesz időm, elolvasom” mappába. Szerinted hány e-book és emailtanfolyam figyel már évek óta ugyanebben a temetőben?
     
  3. A csalidat nyilván hirdeted Facebookon, Google-ban, online portálokon. Megnézted már, mennyit változott az egy feliratkozóért fizetett összeg?

    Van olyan ügyfelünk, aki egy éve még 12 forintot költött egy konverzióra, ugyanez most 64 forintba kerül!

    Szerinted min dolgozunk vele épp most? A weboldal új konverziós rendszerén. 
     
  4. Mondhatod, hogy ugyan drágábban és döcögősebben, de még mindig gyűlnek a feliratkozóid. De rossz hírem van: miközben te a listádat építgeted, a többiek épp…

    ELADNAK A LISTÁDNAK! Aki nálad feliratkozó, máshol már vevő. De ha még nem, hamarosan az lesz.

    A listád máshol már vevő, mert a konkurenciád képes volt elérni az ingerküszöbüket.

 

Hogyan csinálják?

 

Ez azt jelenti, hogy a csali hülyeség?

Hogy azonnal el kell adni?

 

Dehogy! Csak megváltozott a vevő, ezért neked is változtatni kell a csalidon.

 

Csali nélkül azokat tudod meggyőzni, hogy nálad vásároljanak, akik készek a vásárlásra. Ez átlagosan a vevők 2%-a.

 

A honlaplátogatók 98%-a viszont máshol tart, még nem kész a vásárlásra: bámészkodnak, tájékozódnak, összehasonlítanak.

 

Ők azok, akiknek az érdeklődését fel kell keltened. Hiszen ha nem vesznek észre, hogyan fognak tudni visszajönni hozzád, amikor már készek a vásárlásra?

 

A vevőd előtt kell járnod

Ha a gyereked elbújik, de kilóg a fél karja az ajtó mögül, nem fogsz megijedni, amikor előugrik.

 

Ha novemberben meglested a karácsonyi meglepetést, nem fogsz tudni olyan önfeledten örülni neki a fa alatt, mintha semmiről sem tudtál volna.

 

Akkor fogsz tudni hatni a vevődre is, ha valami újat kínálsz. Olyat, amit még nem látott. Amire azonnal felkapja a fejét.

 

Lepd meg.
Járj előtte pár lépéssel.
Kínálj valamit, amit rajtad kívül senki más.

 

Milyen az új csali, ami eléri a vevőjelölt ingerküszöbét?

 

1. Felejtsd el, hogy mit KÉNE használnia

Mondhatod, hogy az e-bookod piszok jó, rengeteg munkát fektettél bele, és ez tényleg olyan érték, amit nem sokan adnak ingyen.

 

De ha a vevőjelölted nem olvassa el, akkor mekkora értéket adtál valójában? Semekkorát! Értéket az ad, amit fel is használ.

Milyen legyen tehát az új csalid?

 

  • Rövid;
  • specifikus;
  • azonnal hozzáférhető;
  • olyan, amit a konkurenciád nem használ;
  • amit a vevőjelölt használni FOG, nem olyan, amit használnia KÉNE.

 

2. Adj szabad utat

Csak akkor kérd el bárkinek az email címét, ha az szükséges ahhoz, hogy eljuttasd hozzá anyagodat.

 

Nem szükséges email cím ahhoz, hogy megnézhessen egy videót. Nem kell email ahhoz, hogy elolvasson egy cikket, vagy, hogy meghallgasson egy podcastot.

 

De kell email cím ahhoz, hogy el tudj neki küldeni két vagy több anyagot egyszerre. Kell ahhoz, hogy feliratkoztasd egy webináriumra. Hogy határidőemlékeztetőket tudj küldeni. Hogy konzultálni tudjon veled Skype-on vagy telefonon.

 

Már hallom is a kérdésedet:

 

”Hogyan fogom elérni, ha nem kérem be az email címét?”

 

Ne aggódj, erre is van több módszer:

 

3. Add rögtön a következő csalit

Trükközz azzal, hogy felosztod a csalit: az első videót megnézheti email megadása nélkül, a másodikhoz, amit másnap küldesz, már email címet kérsz.

 

Felkínálhatsz egy esettanulmányt, ám a hozzátartozó csekklistát emailben küldöd.

 

Írsz egy jó cikket, majd a végén kínálsz egy gyorsauditot, amit emailben küldesz ki.

 

Lényeg, hogy az ajánlatodra kattintó érdeklődő elé ne állíts rögtön agresszív portással súlyosbított sorompót. Helyette invitáld be magadhoz, aztán amikor érzi az ajándék értékét, kérd el az email címét, vagy kövesd remarketinghirdetésekkel.

 

10-pontos-csekklista.png10 pontos csali-csekklista

Ne email címeket gyűjts, hanem vevőket!

Csak 2 perc átfutni.

Letöltöm ingyen!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook