Honlaptanácsadó blog

Mit akar a vevő?

Add meg mindenkinek, amit akar – már a weboldalon

Írta: Varga Klára

Nincs két egyforma ember, és nincs két egyforma vásárló. Mindenki másért és másként akar vásárolni. Dörzsölt értékesítők zsigereikben érzik, milyen vevővel állnak szemben, és rájuk szabják az ajánlatot (legalábbis a meggyőzési technikát).

Mindig mondom, hogy honlapon keresztül eladni ugyanannyira nehéz vagy egyszerű, mint face-to-face. Ugyanazok a vevők mozgatórugói, ugyanazok a döntési szempontok, mint a való életben. De az eszközök mások!

 

1. A vevő, aki nem tudja, mit akar

Az első megbeszélés néha órákig tart. Tudunk már mindent az ügyfél vállalkozásáról, munkarendjéről, sokszor a családjáról is.

 

De, hogy mi a konkrét probléma, illetve mi a konkrét megoldás, amivel segíteni tudnánk, még mindig nem világos.

 

Az ilyen vevőnek óriási hiba a honlapon a termékspecifikációt az orra alá tolni. Hiba az árlistát mutogatni. Hiba döntési helyzetbe hozni: nem fog tudni dönteni. El fog menni.

 

Neki tanácsadóra van szüksége. Csak úgy foghatja őt meg, ha a weboldala tele van hasznos jó tanáccsal. Fontos, hogy útmutatást adjon a jó választáshoz, és szakértői szerepben mutassa meg magát.

 

Az ilyen vevő számára a bizalom megszerzése kulcsfontosságú, hiszen nem fog akárkinek hinni.

 

Mivel riasztod el már a weboldalon?

  • Szakzsargon
  • Weboldal, ahol kizárólag termékek, szolgáltatások vannak felsorolva
  • Zavaros honlap, ahol nehéz kiigazodni

 

Mivel foghatod meg?

  • Jó tanácsokkal (blog, hírlevél, Facebook)
  • Szakmai tekintéllyel (ebook, könyv)
  • Magabiztos stílussal

 

2. A vevő, aki számára a vásárlás presztízskérdés

Pár hónapja megkeresett minket egy nagyon ügyes, nagyon menő vállalkozó. Összehoztuk a megbeszélés végére, hogy neki a Professional (a középső) honlapcsomag a legjobb megoldás.

 

Hát, majdnem itt lett vége az első randinak: sértésnek vette, hogy nem a legdrágábbat ajánljuk neki.

 

Mivel riasztod el már a honlapon?

  • Alacsony árak
  • Olcsó kinézetű weboldal
  • Nincsenek referenciádi, vagy nincsenek jó referenciáid, ajánlásaid a honlapon


Mivel foghatod meg?

  • Ismertség, elismertség
  • Menő ügyfelek, menő referenciák felsorolása

 

3. A vevő, aki számára a részletek a legfontosabbak

Van olyan vevő, aki ismeri a piaci kínálatot: végignézte a konkurens weboldalakat, ismeri az árakat. Tudja, ki, mit ad, milyen összegért.

 

Ő nem a hírlevelére akar feliratkozni, hanem a részletek érdeklik. Nem személyiséged vagy a weboldal stílusa a fontos számára, hanem a termékek és szolgáltatások részletei.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Mivel riasztod el?

  • Nincsenek részletesen, áttekinthetően leírva a termékek a honlapon
  • Nincsenek árak a weboldalon
  • Annyira csak a hírlevélfeliratkozást nyomatod (“majd a hírlevélsorozatban eladok”), hogy elsikkad az azonnali vásárlási lehetőség


Mivel foghatod meg?

  • Pontos, részletekbe menő termékleírások
  • Egyszerű, gyors megrendelési lehetőség

 

4. A vevő, aki számára a kapcsolat a legfontosabb

Erről egy régi, kedves ügyfelünk jut eszembe. Ismert ember, aki világ életében élvezte az ismertséggel járó előnyöket. Igazi úriember, aki megadja a módját minden találkozónak.

 

Tudom, hogy mielőtt döntött, 4-5 másik honlapkészítő vállalkozásnál is járt. Ami miatt mellettünk döntött, hogy nálunk érezte jól magát.

 

Hosszú távú együttműködésben gondolkodott, így nem volt mindegy számára, kikkel kell majd rendszeresen találkozni.


Mivel riasztod el?

  • Stílustalan, személytelen weboldal
  • Száraz honlapszövegek
  • Nincs kint egyetlen fotó sem


Mivel foghatod meg?

  • Add önmagad, legyen stílusos a weboldalad és a szövegeid
  • Személyes hangvételű blogposztok, Facebook posztok
  • Fotó, fotó, fotó

 

5. A vevő, aki a garanciára kíváncsi

A vevő számára a vásárlás után kezdődik az igazán izgalmas időszak: akkor kezdi használni a terméket.

 

Minél bonyolultabb, minél egyedibb, minél drágább a termék, annál nagyobb a bizonytalanság az ügyfélben.

 

Fogom tudni használni? Mi lesz, ha tönkremegy? Mi lesz, ha nem fogom tudni megszokni? Mi lesz, ha kicsi lesz?

 

Az ilyen vevőt meg kell nyugtatni, hogy nem engedi el a kezét a vásárlás után sem.

 
Mivel riasztod el?

  • Nincs garancia

 

Mivel foghatod meg?

  • Jó garanciák
  • Jó ügyfélszolgálat
  • Jó support

 

6. A vevő, aki gyorsan vásárol

Úgy két hete felhívott minket egy fiatalember, hogy délután bejönne egy rövid megbeszélésre. Pikkpakk ledarálta, mit akar, majd 5 perc múlva távozott. Attila szkeptikusan mondta, hogy belőle tuti nem lesz ügyfél.

 

Mondtam, várja ki a végét, szerintem ő másként működik, mint az ügyfeleink többsége. Sokkal gyorsabban dönt, nem lelkizik, nem érdekli az út, csak az eredmény.

 

S lőn, a szerződést azóta megkötöttük.

 

Van olyan vevő, aki számára a gyorsaság a legfontosabb. Nem az ár a fontos, nem a részletek, hanem, hogy gyors legyen az átfutás.


Mivel riasztod el?

  • Rizsa


Mivel foghatod meg?

  • Google első oldalán legyen a honlapod (még jobb, ha az első 3 találatban van)
  • A telefonszám jól látható helyen legyen a honlapon

 

Nincs két egyforma ember, és nincs két egyforma vásárló. Hogyan lehet akkor mindegyik ügyféltípust megfogni a honlapon? Röviden összefoglalva: pont így.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook