Honlaptanácsadó blog

Miért fog Ön is lassan hátracsúszni a Google-ban?

Keresőoptimalizálás bloggal

Írta: Varga Klára

Egyre durvul a verseny a jó Google pozíciókért. Ha egy keresőkifejezésre 400.000 találat jön fel, az nagy vonalakban azt jelenti, hogy 400.000 weboldal szeretne az első oldalon, azaz az első tízben lenni. De ez 400.000 weboldalból csupán 10-nek sikerül!

Hogy az Öné köztük lesz-e? Ez csak Önön múlik!

Míg a jó Google pozícióhoz néhány éve elég volt keresőbarát URL-eket használni és kitölteni a meta adatokat, majd elhelyezni párszor a kulcsszót az adott szövegben, ma már éhen hal, aki megelégszik ennyivel.

 

A Google jelmondata, hogy “content is king”, azaz a tartalom a király. Nyugodtan bővíthetnék a szlogent azzal, hogy a folyamatosan frissülő tartalom a király.

 

Miért eszi a Google a blogokat?

Az, hogy honlapja jelenleg jó helyen szerepel a Google-ban, egy dolog. Ám a verseny változik, egyre erősebb lesz.

 

Lehet, hogy ma még a harmadik helyen van honlapja a például virágkötészet szóra. Ám könnyen lehet, hogy a versenytársak felébrednek, és fél év múlva már az 5. oldalon fog megjelenni, ami egyenlő azzal, hogy sokkal kevesebb látogatója, sokkal kevesebb megrendelése lesz.

 

Ha azonban blogol, így rendszeresen frissül oldala, a Google látja, hogy ez egy élő, aktuális oldal, így előrébb fogja rangsorolni mint azokat a honlapokat, ahol bár releváns, ám nem frissülő tartalom szerepel.

 

A másik fegyver a kezében, hogy amint észrevette, hogy kezd visszacsúszni a honlapja egy fontos keresőszóra, ír róla egy blogbejegyzést. (Mármint nem arról, hogy visszacsúszott a honlap, hanem a témáról.)

 

Hogy az előző példánál maradjunk: honlapja visszaesett a virágkötészet szóra, ami pedig az Ön profilját takarja, ezen a keresőkifejezésen keresztül havi többszáz látogatója volt – eddig. Mit tehet? Ír egy blogcikket, (majd utána még egyet…) a virágkötészetről. Mégpedig az alábbi 5 szabályt szigorúan betartva:

 

1. Cím, alcím

A cikk címében és alcímében szerepeljen a virágkötészet szó. Még akkor is, ha ennél sokkal ötletesebb címet tudna adni a cikknek, ne tegye. Most kivételesen nem a vásárlójelöltek figyelmének megragadása az elsődleges cél, hanem a Google elismerése.

 

2. Kulcsszavak elhelyezése

Az első és az utolsó bekezdés feltétlen tartalmazza egyszer-kétszer a virágkötészet szót. Emellett ossza a szöveget egységekre, az egyes részeknek adjon alcímeket. Ezek között szintén legyen néhány, amely tartalmazza a keresőszót.

 

A fentiek mellett a szövegtörzsben is szerepeljen párszor a szó. Ez nem lesz nehéz, hiszen erről ír.


3. Linkek használata

A cikken belül használjon tudatosan linkeket. Linkelje be legalább az első bekezdésben (de akár mindenhol) a virágkötészet szót, és az mutasson egy olyan oldalra honlapján, amelyik erre a szóra lett optimalizálva.

 

4. Linkek optimalizálása

A linkeket emelje ki félkövérrel, a Google még erre is figyel, és pozitívan értékeli. Adminjában állítsa be emellett az ú.n. buborékszöveget, azaz azt a feliratot, ami akkor jelenik meg, ha az egeret a link fülé viszi a felhasználó. A buborék is tartalmazza persze a virágkötészet kifejezést.


5. Képek optimalizálása

Érdemes képeket használni a blogon, hiszen ezek vonzzák a szemet, tagolják a mondanivalót. Ne spóroljon tehát vele.

 

Ám mivel a Google nem látja, mi szerepel a képen, hiába látható azon egy gyönyörű virágcsokor, a Google számára ez irreleváns. Hogy a Google “értse”, mi van a képen, az adminban ki kell tölteni a képhez rendelt ú.n. “alt attribútumot”, jelen esetben ez lehet például “virágkötészet – orchidea csokor”.

 

Ezzel a módszerrel akár néhány napon belül is jelentősen előre ugorhat honlapja a Google-ban. Tetszik?

 

 

Facebook