Honlaptanácsadó blog

Mi a sikeres online vállalkozók titka?

5 tulajdonság, ami fontosabb a pénznél

Írta: Varga Klára

Mi az oka, hogy valaki sikerre képes vinni egy ötletet, míg a másik a napi betevőre valót is nehezen szedi össze online vállalkozásából?

5 olyan tulajdonságról lesz szó, emberi és üzleti hozzáállásról, látásmódról, ami minden sikeres online vállalkozóban közös.

Az elmúlt 11 év alatt, amióta létezünk (mármint a cég, mi ennél azért idősebbek vagyunk), több száz vállalkozót ismerhettünk meg.

 

Sokukkal barátságot kötöttünk, hiszen egy nagyobb projekt hónapokra összeköt minket, majd később, a marketing-fázisban is heti szinten tartjuk a kapcsolatot.

 

Rengeteget tanulunk ügyfeleinktől, főként emberi és üzleti hozzáállást, látásmódot. Minden sikeres vállalkozó más, azonban van néhány közös jellemző, ami mindegyikükben megtalálható. Amik sikerük kulcsai is egyben.

 

 

1. Sziklaszilárd elveik vannak

Egy évi több százmilliós forgalmat bonyolító webáruház tulajdonosa mesélte, hogy rendszeresen keresik fel beszállítók termékpalettájába illő új termékekkel. Ezek a termékek olcsóbbak, mint az általa forgalmazott termékek, és más webáruházakban is kaphatóak.

 

A deal első blikkre nem lenne rossz: megnyerhetne egy új ügyfélkört, akik számára a jelenlegi termékek túl drágák, emellett jóval nagyobb árréssel dolgozhatna.

 

Ám a tulajdonosnak elvei vannak: csak olyan termékeket értékesít, amiket saját maga kutatott fel, melyek minőségéről saját maga meggyőződött. A minőségnek pedig ára van (bár ezt sok vásárló még mindig nem tanulta meg). Az említett hölgy soha nem fogja kétes minőségű tucatáruval hígítani termékpalettáját. Ő hiteles szeretne maradni – ezt vásárlói is tudják, és nagyra értékelik.

 

Én teszem hozzá, hogy miután egy jól pozícionált webáruházról beszélünk, a sok év fáradtságával kialakított hírnevet gyorsan lerombolná az olcsó tucatáruval. A rövidtávon jelentkező nyereség (az olcsó árak miatt bővülő ügyfélkör) után hamar jönne a fekete leves: a lojális, minőséget értékelő és megfizető vásárlók fokozatos lemorzsolódása.

 

Azt pedig mindannyian tudjuk, hogy aki az alacsony árak miatt vásárol valahol, az első 5 Forinttal kedvezőbb ajánlatra tovább fog állni. “Olcsulási versenybe” pedig öngyilkosság belépni.

 

2. Rugalmasak

A rugalmasságra egy csodálatos, idősebb hölgy a példám, aki okosan leszűkített célcsoport számára kínál bizalmi szolgáltatást, a klienseket zömmel online marketing útján szerzi. Sok évvel ezelőtt indult el a vállalkozással, ám annyira sikeres lett, hogy elkezdték koppintani. Mára rengeteg klónja van, ám kesergés helyett ismét megelőzi a piacot egy új szolgáltatással.

 

Vállalkozónak lenni azt is jelenti, hogy az ember alkalmazkodik a széljáráshoz, legyen az akár viharos. Sőt, élvezi, hiszen fejlődési lehetőséget lát benne.

 

3. Folyamatosan tanulnak, fejlesztik magukat

A minap járt nálunk egy fiatalember, aki több sikeres vállalkozást, többek között webáruházakat üzemeltet. Mesélte, hogy nemrég részt vett egy ismert cég által szervezett AdWords konferencián. A fiatalember többször zavarba tudta hozta a jónevű előadót kérdéseivel, illetve megoldásaival, amik gyakran frappánsabbak, eredményesebbek voltak, mint az előadóé.

 

A sikeres vállalkozók folyamatosan képzik magukat. Ez azonban NEM egyenlő azzal, hogy mindent maguk csinálnak. Nem barkácsolnak honlapokat, nem írnak AdWords hirdetéseket, nem állnak neki landing page-eket gyártani.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Tudásukat nem váltják aprópénzre, inkább koordinálják a folyamatokat. Minden feladathoz képesek a legjobb szakembert kiválasztani, aki a legnagyobb nyereséget tudja biztosítani számukra.

 

4. Stratégikusan gondolkodnak, ám tudják, hogy az ördög a részletekben rejlik

Egy 2005 óta üzemelő, hatalmas információ- és termékmennyiséget megjelenítő portál+webáruházat működtető úr azzal keresett fel minket, hogy fejlesszük újra weboldalát, hogy még jobb legyen. Az igényfelmérő beszélgetés során 12 oldalnyi jegyzetet készítettünk (2-3 oldalnál hosszabb jegyzet az első megbeszélésen ritkán születik).

 

Hogy miért? Mert az úr a legapróbb részletekig végiggondolta a tervet. Hajszálpontos elképzelése volt arról, mit, miért szeretne.

 

Mondok egy példát: tudja, hogy a termékadatlapon elengedhetetlen a szállítási költség feltüntetése. Ezt a jelenlegi weboldal úgy oldja meg, hogy az infó az egér rávitelekor jelenik meg. Az úr azonban tisztában van vele, hogy ez a megoldás nem praktikus, a felhasználók nem szeretik, sokan kezelni sem tudják.

 

Márpedig az ő stratégiája, hogy a vásárlókat tökéletesen kiszolgálja. Az a célja, hogy nála legyen a legegyszerűbb vásárolni, hogy tökéletes felhasználóélményt adjon. És tudja, hogy ennek a célnak az eléréséhez ilyen apróságokra is figyelni kell.

 

5. Keresik a visszacsatolást

Egy nagyértékű, cégek számára kínált szolgáltatásban utazó hölgy mesélte, hogy ő a Google Analitika rabja: fejből mondta weboldala lepattanási százalékától kezdve a hírlevélsorozatának átkattintási arányáig az adatokat. Másik mániája a kérdőívek küldése, azaz a direkt visszacsatolás kérése partnereitől, illetve hírlevélolvasóitól.

 

Meglepő, hogy ez a hölgy is sikerrel értékesíti versenytársainál drágább szolgáltatását? Szerintem nem.

 

Lehet bármilyen jó a termék, ha nem veszik meg, akkor az bukott termék. A bukta gyakran nem a termék vagy szolgáltatás hibája. Ha rossz a kommunikáció, ha igénytelen az értékesítési platform (azaz a weboldal vagy a webáruház), ha nincs jól belőve a célpiac, akkor a jó termék is meg fog bukni. 

 

Tudod, nem elég jónak lenni, annak is kell látszani.

 

 

Facebook