Honlaptanácsadó blog

Mesélj, és szerezz vevőt!

Mikor fognak tőled végre jobb áron vásárolni?

Írta: Varga Klára

Tudod, mi adott el a weben egy 99 centes lófejet 63 dollárért? Egy matt részeg apuka bizarr lovas kalandja és sírós-nevetős 32. házassági évfordulója. Nézd meg, hogyan!

Pár éve az amerikai Rob Walker and Joshua Glenn végzett egy izgalmas kísérletet: összevásároltak 1-2 dollár értékű kis kacatokat, majd feltették őket az eBay-re.


De nem ám akárhogy: felkértek több mint 200 írót, hogy írjanak mindegyik mellé rövid, érzelmekben gazdag, akár szentimentális történetet.


Volt köztük egy meglehetősen ronda, kerámiából készült lófej, amit 99 centért vettek. A mellékelt történet írója kanyarintott mellé egy vicces sztorit matt részeg apukáról, bizarr lovas kalandról és sírós-nevetős 32. házassági évfordulóról.


Tudod, mennyiért kelt el a ronda nipp? 63 dollárért! 


Ez 6258.58%-kal magasabb ár, mint a beszerzési ár volt.


Az összes kacatra Glennék 129 dollárt költöttek, az összbevétel viszont majdnem 8.000 dollár volt.


(Ha érdekelnek a sztorik és a tárgyak, itt megnézheted őket - angol!) 


Tudod, mikor fognak vásárolni tőled a honlaplátogatóid? És tudod, mikor fognak tőled magasabb áron vásárolni? Mondom:

 

Hitelesség

Akkor fognak tőled vásárolni, ha megbízhatnak weboldaladban, azaz hitelesnek tűnsz. És itt nagy hangsúly van a “tűnsz” szón. Hisz nem elég, ha hiteles vagy, annak is kell látszanod. Meg kell mutatnod, hogy lehet hinni neked.


Mi kell ahhoz, hogy hitelesnek látssz?

 

Nyilván jó lenne, ha rendszeresen szakértőként szerepelnél a híradóban, ha minden nézettségi mutatót döntögető tévéműsorban osztanád az észt, vagy ha az Index heti szinten idézne téged főcímeiben.


Ez keveseknek adatik meg. De szerencsére, ha okosan használod a webet, igenis napi szinten szerepelhetsz a főcímekben. 


A Facebookon minden nap ott lehetsz logóval, egyedi tartalommal azoknak a hírfolyamában, akiket valóban érdekel a terméked. 


Lesz mögötted 3-5-10 ezer követő, akik a bizonyítéka annak, hogy jó munkát végzel. Weboldaladon több tucat írás bizonyítja, hogy érted a vevőidet. És ezt a még-nem-vevőid is csekkolják, efelől nyugodt lehetsz. 


Kihagyhatatlan a kisvállalkozások számára. Lépjünk eggyel tovább:

 

Információ

Akkor fognak tőled vásárolni, ha elegendő adatot, infót is adsz a termékről. A vevőd a konkrétumokra is kíváncsi. A lófej esetében is volt konrétum: fotó, az ára és infó arról, hogyan juthat hozzá a vevő. Egyszerű, filléres termék, ennél ennyi is elég. Bonyolultabb terméknél nyilván ennél több kell.

 

És most jön a lényeg: 

 

Érzelmi kötődés

Akkor fognak tőled vásárolni, ha akarják a termékedet, ha érzelmileg kötődnek hozzá. 

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Mivel fogsz szerepelni a “hírekben”, ha nincs tartalmad? A termékparamétereidet nem sokan fogják a reggeli kávé mellett fogyasztani.

 

A történetek azok, amik jól csúsznak:

 

  • Sztorik, személyes élmények, saját véleményed, tapasztalataid.

  • Kérdések, amiket Facebook követőid és blogolvasóid feltesznek, és amiket te rendre meg is válaszolsz. 

  • A figyelmed, ami közönséged felé irányul. Ami mutatja, hogy érted őket. És mutatja azt az állhatatos munkát, amit végzel, hogy vevőidet tökéletesen kiszolgáld.

 

A történetek a hidak vállalkozásod és vevőid között. Így építhetsz bizalmat. Így válhatsz saját kis közösséged hősévé.

 

Történetmesélés és a Google

Van még egy nagy előnye a történetmesélésnek. Ehhez meg kell értened, hogyan működik most, 2014-ben a Google.

 

A Google-nak nem az a célja, hogy SEO-ban kiművelt IT-sek tolják fel a weboldalakat a találati listák elejére.


A Google célja, hogy azok az emberek, akik asztalost, programozót, könyvelőt vagy led-tévét keresnek, a legrelevánsabb találatokat kapják meg.

 

Erről múlt héten írtam egy hosszabb bejegyzést a Facebookon. Feltétlen olvasd el, mert ha nem érted meg a Google szemléletváltását, csúnyán ki fogsz hullani a keresők találati listájából: http://bit.ly/Google-Szemleletvaltas

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook