Honlaptanácsadó blog

Mennyire emberszabású a honlapod?

A 4 kihagyhatatlan honlapkészítői tipp, hogy vevőid szeressék weboldaladat

Írta: Varga Klára

Egy régi jó barátommal bementünk egy ismert háztartási márkát forgalmazó boltba. Az eladók zavartalanul folytatták a privát beszélgetésüket. Aztán a barátom odament egyikükhöz széles mosollyal:

- Csókolom, hát nem tetszik megismerni?

(Zavart vigyor és némi feszültség az eladó részéről.)

- Hát én vagyok a vevő!

A tantusz ugyan nem esett le az eladónak, de legalább kiszolgált.

Ez a történet 20 éve esett meg.

Amikor tegnap bementem ugyanebbe a boltba, ugyanígy nem figyeltek rám. Ez szomorú ugyan, de nagy lehetőség minden vállalkozónak, neked is!

Olvasom minap, hogy Kínában olyan boltot nyitottak, ahol nincsenek eladók. A termékeket automatákban helyezték el, amelyeket a vásárlók maguk kezelnek, a szükséges dolgok kiválasztása után készpénz bedobásával vagy gyorskódok leolvasása általi mobiltranzakcióval történik a fizetés.

 

Ez egyrészt tök jó, mert gyors. Szeretni viszont senki nem fogja a boltot. Tudod miért? Mert embertelen. Praktikus, de személytelen.

 

Pont olyan, mint egy rosszul megcsinált weboldal.

 

Mert ugyan egy honlapon sem mosolyog az eladó, nem köszön ránk (és hál’ istennek nem kérdezi meg, hogy “segíthetek”). De rengeteg eszköz van a honlapkészítő kezében, hogy a vásárlási élményt személyesebbé, kellemessé tegye.

 

A 4 legfontosabb emberszabású weboldal-tipp következik. 

 

emberszabasu_honlapkeszites.jpg

Ne adj el,

mesélj történeteket! A vállalkozások el akarnak adni valamit. Te is el akarsz adni valamit. A probléma ezzel az, hogy egy “jogi személlyel” senki nem akar kapcsolatot kialakítani.

 

Márpedig tudjuk, hogy átlagosan 7-8 virtuális találkozás szükséges ahhoz, hogy honlapodon keresztül kapcsolatba lépjen veled a vevőd, ügyfeled.

 

Kapcsolatot emberekkel létesít a vevőd. Ha történeteket mesélsz (nyilván nem mindegy, milyet), ez egyenlő azzal, hogy személyiséget adsz saját márkádnak.

 

Ezt lehet szeretni, a bizniszedet nem.

 

Gombfeliratok

Ebben a fejlécben 2 gombot látsz. Egy hangsúlyosabb zöldet, és egy kevésbé fontosat. (Ne zavarjon az angol felirat, a lényeget lefordítom.)


call-to-action-gombfeliratok.png 

 

A kevésbé feltűnő gomb szövege magyarul kábé így hangzik: “Fedezd fel”.

 

Történetesen ez a gombfelirat korábban más volt: a szokásos “Tudj meg többet”. De a honlap tulajdonosai a lehető legtöbb látogatót meg akarták fogni. Nem csak a fő call-to-action gomb volt számukra fontos.

 

Azt akarták, hogy azok közül is, akinek több infóra van szüksége a döntéshez, a lehető legtöbb látogatót betereljék az értékesítési csatornájukba.

 

Tippelj, mekkora javulást hozott a konverzióban ez az apró változtatás! 45%-ot!!

 

Tanulság? Teszteld saját weboldaladat! Készíts “A” és “B” verziót, aztán nézd meg az analitikádban, melyik működik jobban.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

Mert a számítógép előtt emberek ülnek, és nem gépek.

Mert a te célcsoportod más, mint az igét szóró marketing gurué.

Mert vannak ugyan általános szabályok, viszont minden weboldal egyedi (jó esetben).

 

Humor

Vicces gépekről még sosem hallottam. Azt hiszem, a gépek képtelenek viccesek lenni. Ha tehát a honlaplátogatóid érzelmeire szeretnél hatni, a humor jó eszköz. Együtt nevetni – ez összehozza az embereket.

 

Tévedés, hogy ha komoly vállalkozásnak akarsz tűnni, akkor mindig komolyan kell beszélned. Dehogy. (Kivétel a temetkezési vállalkozások, ott nem sülne el jól egy-egy poén.)

 

Ha sikerül megnevettetned az online olvasóidat, kellemes élmény fogja őket kötni a weboldaladhoz. Búnusz előny, hogy vicces történeteket szívesen osztanak meg ismerőseikkel.

 

Hibaüzenetek

Kattintgat a honlaplátogató a weboldaladon, és ne adja isten nem létező oldalra kattint. Ekkor egyszer csak előjön egy üzenet:

 

“Not Found
The requested URL /asrdgdfsg was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.”

Töltögeti űrlapodat, elküldené szerencsétlen, aztán felvillan egy piros felirat:

 

“Fogsorminta megadása kötelező!”

A rossz gombfeliratok is egy tipikus honlapkészítői baklövés:

 

“Küldés”

“Törlés”

“Feliratkozás”

Mennyi időbe telne a honlapkészítődnek emberi nyelvet használni? Mondjuk


“Kérlek, add meg a fogsormintádat is!”

“Elküldöm”

“Feliratkozom”?


Egy saját 404-es hibaoldalt elkészíteni sem nagy truváj. Bosszankodás helyett még egy mosolyt is képes egy jó hibaoldal kicsalni a látogatódból. A 444 hírportálé például ilyen:


404-es-honlap-oldal.png
És a célcsoport felröhög.

 

Apróságok ezek, de pont ezektől az apróságoktól fog szerethetővé válni a weboldalad.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook