Honlaptanácsadó blog

Kulcs a szomszédnál, kaja a sütőben!

A SEO-ról nyilván Ön is hallott már. De mi a helyzet a CRO-val?

Írta: Varga Klára

November közepén felkeresett egy jónevű vállalkozás gazdasági igazgatója. A problémája az volt, hogy bár az elmúlt időben kisebb vagyont költöttek keresőoptimalizálásra, az ügyfelek száma nem nőtt. A Google szinte minden fontos keresőkifejezésre az első két oldalon dobja ki őket, mellette AdWords hirdetéseket futtatnak. Mi lehet a gond?

Képzelje el, hogy egy KKV marketing igazgatója meghívja főnökét lakásába egy jó vacsorára. Azért teszi ezt, mert fizetésemelést szeretne kérni, és – előkészítendő a terepet – úgy látja, érdemes kicsit bratyizni vele, hogy könnyebben engedjen.  Elérkezik a nagy esemény, a főnök csenget, de ajtónyitás és szívélyes mosoly helyett egy papírfecnit talál az ajtóra ragasztva:

 

„Kulcs a szomszédnál, kaja a sütőben. Jó étvágyat!”

 

Vajon megkapja a pasas a várt fizetésemelést? Nyilvánvaló, hogy nem.

 

Fordítsuk le ezt a történetet a fenti ügyfelünk esetére!

 

A Google-ban valaki ráakad a vállalkozás egyik oldalára. Erre jó esély van, mivel a honlap keresőbarát. Kattint, majd egy hosszú, kulcsszavakkal telizsúfolt szakmai oldalra érkezik, amit legfeljebb a második bekezdésig bír követni. Az oldal alján talál még egy bejelentkezésre felszólító linket, ahol időpontot kérhetne a drága és feltéten bizalmat igénylő orvosi szolgáltatásra.

 

Ám erre a linkre a látogató már nem kattint. 

 

(Kedves Móricka, aki a honlapot készítette: ugye Ön vicces kedvében volt, amikor úgy döntött, hogy a látogató néhány szikár szakkifejezést követően hanyatt-homlok fog rohanni, hogy százezreket költsön egy költséges orvosi beavatkozásra?)

 

Ugye nem gondolja komolyan, hogy elég a látogatót egy száraz oldalra irányítani, aztán magára hagyni? Nézzük, mi a teendő!

 

 

Mi a konverzió?

Konverziónak azt az eseményt nevezzük, amikor a látogató a honlapon végrehajtja azt a cselekvést, amit Ön elvárt tőle. Ezzel megtett egy fontos lépést az ügyféllé, vásárlóvá válás felé. Senkinek ne legyenek illúziói: kőkeményen meg kell dolgozni ezért.

 

 

Kiket kell Önnek meggyőznie, hogy Öntől vásároljanak?

Egy ügyféltermelő honlap több konverziós pontot is tartalmaz. Ez azért nagyon fontos, mivel a látogatók szándékaik szerint több csoportba sorolhatók, éppen ezért különböző megoldásokra nyitottak:

 

 

1. Bámészkodók - akik konkrét cél nélkül érkeztek:

Pszichológiai jellemzők: a vásárlóvá válás folyamatának legelején tartanak. Nem konkrét terméket vagy akár megoldási lehetőségeket keresnek, csupán az igény merült fel bennük.


Mit keresnek?: Ők azok, akik majd valamikor utazni szeretnének, de azt sem döntötték el, belföldön vagy külföldön. Nagyképernyős tévét szeretnének, de az LCD, LED és plazma kifejezéseket sose hallották.


Hogyan konvertálhatók?: Gyakorlatilag lehetetlen rábírni őket az azonnali vásárlásra, ügyféllé válásra. A cél, hogy felismertessük velük a döntés problémáját: azaz, hogy nem mindegy, hol, és melyik megoldást választják.

 

 

2. Információt keresők - akik nagyjából tudják, mit akarnak 

Pszichológiai jellemzők: az első csoporthoz képest előrébb tartanak az ügyféllé válás folyamatában: már felismerték, hogy a jó döntés meghozatalához informálódniuk kell, és tisztában vannak döntésük súlyával is.


Mit keresnek?: Ők azok, akik akár pontosan tudják, hogy Krétára szeretnének utazni, de a számos lehetőség közül kellő információ híján nem tudják a legjobbat kiválasztani. Tudják, hogy LED tévét szeretnének, de nem tudják letenni voksukat egyetlen márka egyetlen típusa mellett.


Hogyan konvertálhatók?: Nem valószínű, hogy azonnal vásárolni fognak vagy kitöltik a kapcsolatfelvételi űrlapot. Különféle megoldásokra nyitottak, éppen ezért hiteles érvekkel meggyőzhetőek. Ha rá tudjuk venni őket a többszöri virtuális találkozásra (vágykeltés), jó eséllyel ügyféllé, vásárlóvá konvertálhatók.

 

 

3. Tudatos látogatók - akik konkrét céllal érkeztek 

Pszichológiai jellemzők: készek a vásárlásra, ügyféllé válásra. Pontosan tudják, mit akarnak, valószínű, hogy alapos informálódást követően hozták meg döntésüket.


Mit keresnek?: Pontosan tudják, hogy mikor, melyik hotelban, milyen ellátással szeretnének Krétára utazni és a LED tévé típusválasztása sem jelent már gondot nekik.


Hogyan konvertálhatók?: Őket a legegyszerűbb konvertálni, céltudatosan töltik ki a megrendelő űrlapot. Ahol még őket is el lehet veszíteni, az a nem egyértelmű megrendelési/kapcsolatfelvételi/stb. űrlap, a homályos teljesítési feltételek, a kétértelmű információk. 

 

Hogyan tereli az ügyféltermelő honlap a látogatókat a konverzió felé, és mi az a CRO? 

A fentiekből következik, hogy a különböző látogatói típusok különbözőképpen megszólíthatóak és különbözőképpen konvertálhatóak. Aki most kezdi az adott téma körbejárását, felesleges erőfeszítés vásárlásra vagy kapcsolatfelvételre bírni. Aki viszont már letette voksát mellettünk, kapjon egyértelmű, zöld utat a kapcsolatfelvételhez, vásárláshoz.

 

Az ügyféltermelő honlap a különböző látogatói típusok számára különböző útvonal-alternatívákat ajánl. Az útvonalak pedig afelé a konverziós pont felé terelik őket, melynek végrehajátására az adott csoport leginkább fogékony.

  • Ha tehát nem elégedett honlapja konverziójával;
  • Ha megérett a helyzet a változtatásra;
  • Ha olyan honlapot szeretne, ami folyamatosan termeli az ügyfeleket,...

... segítünk: válasszon az ügyféltermelő csomagok közül, és találkozzunk egy személyes megbeszélésen.

 

 

Facebook