Honlaptanácsadó blog

Kik nyerték meg Clintonnak az elnökválasztást?

… avagy miért muszáj Önnek profilozóvá válni?

Írta: Varga Klára

Hallott már a Lila Akác közi Susan Meyer és Bill Clinton viszonyáról? Miért szerette Clinton annyira a kertvárosi anyukákat? És mi köze Önnek mindehhez? Mondom.

Hogyan segítette Clintont a profilozás az elnöki székhez?

Egy tanácsadó a 96-os választási kampányban azt javasolta Clintonnak, hogy figyelmét elsősorban egy demográfiai csoportra fordítsa, nevezetesen a "soccer mom"-okra. Merthogy ők a pálya legnagyobb ingadozó csoportja, és a választásokat az ingadozók állásfoglalása dönti el.

 

Íme, a soccer momok vázlatos profilja: közepes jövedelmű, középosztálybeli, fehér feleségek, akik a külvárosban élnek és iskoláskorú gyerekeik vannak. Erősen túlterheltek, stresszben élnek. Családi autót vezetnek, többnyire Volvo-t. (A soccer mom, azaz focianyuka-kifejezés onnan ered, hogy az iskolából fociedzésre fuvarozzák a gyerekeket.)

 

Hoppá, emlékszik a Született Feleségek Susanjének gyönyörű, bordó Volvojára? Célban vagyunk: ő a soccer mom.

 

Szóval, a jó öreg Clinton meg is célozta a született feleségeket böcsülettel (csak akkor még ő sem tudta, hogy ők a született feleségek, hiszen a sorozat 2004-ben indult) – és nyert.

 

És ami Önnek fontos: a vásárlói profilok

Clinton az amerikai elnökválasztást nyerte meg nem kis részben a jó választói (= vásárlói) profiloknak és a jó marketing stábnak köszönhetően. Ön ugyanígy megnyerheti áhított célcsoportját saját terméke, szolgáltatása számára, ha Clintonékhoz hasonlóan gondolkodik.

 

És ez nem pénz kérdése!

 

Ahhoz, hogy célba találjon a marketing üzenet, látni kell, kinek készül. Ön is másképp beszél egykori öreg egyetemi oktatójával, mint a szomszéd Jancsival. Még akkor is, ha a téma ugyanaz: más szavakat használ, más a tónus, a gesztikuláció, a testbeszéd.

 

Ha eredményesen szeretne marketingezni (ja, majd eredménytelenül….) , akkor tisztában kell lennie nem csupán azzal, hogy ki a célcsoportja, hanem azzal is, milyenek ők. Mert lehet, hogy Önnek célcsoportja van, de termékét nem “A célcsoport” fogja megvenni, hanem Tóth Kálmán és Kis Irén. Különböző személyek egyéni stílusjegyekkel, más-más személyiséggel.

 

Ám, ha figyeli vásárlóit, ügyfeleit, illetve azokat, akikkel akár online, akár offline kapcsolatba kerül, akkor észre fog venni bizonyos mintákat. Ezeket ügyesen felhasználva kialakíthatja vásárlói profiljait. És ez a lényeg.

 

Hogyan kell vásárlói profilt állítani? 

Ugorjunk egy sorozatnyit! Pont úgy, ahogy Hotchner ügynök, Rossi ügynök és Dr. Reid tette a Gyilkos Elmékben. Ha nem látott még epizódot a sorozatból, nézzen meg egyet (AXN, RTL Klub, Cool).

 

Ha egy jó filmnél több konkrétum érdekli, olvassa el a Szuperügyfelet!

 

 

Facebook