Honlaptanácsadó blog

Kevesebb hírlevélolvasód van, mint szeretnéd?

Pedig az email marketing működik!

Írta: Varga Klára

Nálad jól működik a hírlevél-feliratkoztatás? Képes vagy összegyűjteni hónapról hónapra annyi érdeklődőt, akikből aztán elegendő ügyfél, vásárló válik?

Nem? Ne aggódj, ha nem, nem vagy egyedül, a legtöbb vállalkozás képtelen erre. NEM ügyetlen vagy, hanem a feliratkoztatás egy piszok nehéz dolog. És egyre nehezebb. De nem lehetetlen!

Olvasom mostanság, hogy a hírlevél-feliratkoztatás egyre kevésbé működik. Hogy míg a boldog békeidőkben minden második ember feliratkozott, addig ma nem több mint a látogatók 4-6-8, bátrabbak szerint 10%-a.

 

Lehet, hogy az átlag valóban ez. De engem nem érdekel az átlag. És remélem, te sem az átlaghoz szeretnél hasonlítani, hiszen akkor esélyed sem lesz a Szuperügyfelet megszerezni.

 

Megmutatom az egyik kampányunk számait. Vegyük március utolsó hetét.

 

 

Bizonyíték 1/2 - Facebook

Az első képen a Facebook hirdetéskezelőt látod. (Bocs, a jelenleg irreleváns részeket homályosítottam.)

 

Mi látszik ezen?

 

A Szuperügyfél kampány (1.) az adott héten (2.) 722 kattintást kapott (3.). Tehát ezen a héten, 722 ember kattintott rá a kampány valamelyik hirdetésére.

 

Ez önmagában nem jelent semmit.

 

 

Bizonyíték 2/2 – Google Analitika

Nézzük a másik képet!

 

A régi jóbarát, a Google Analitika, szintén március utolsó hetének (1.) adataival. A kép alsó részén kiemeltem, ami fontos számunkra: a “/gratulalunk-mar-el-is-kuldtuk… stb.” link (2.) azt az oldalt jelöli, ami a feliratkoztatás utáni aktiváláskor jelenik meg.
 

  • Hahó, tehát nem csupán azt, hogy valaki a hirdetésre kattintott;
     
  • Nem csupán azt, hogy hányan adták meg email címüket;
     
  • Hanem azt jelöli, hányan iratkoztak fel ÉS aktiválták a feliratkozást.

 

 

Eredmény? Számoljunk!

Tehát egy hét alatt a Facebook kampány 232 feliratkozót hozott. 722 érdeklődőből 232-en adták meg email címüket, ami 32%-os feliratkozási arányt jelent. Igen, 2013-ban, amikor állítólag a feliratkoztatás már nem működik, mert mindenkinek tele a t… vele, minden harmadik ember, aki kattintott a hirdetésre fel is iratkozott.
 

  • És itt nem tucattermékről beszélünk;
  • Nem nyereményjátékról;
  • Nem fogyásról 30 nap alatt mozgás nélkül;
  • Nem az örök boldogság titkáról.

 

 

Mi kell ahhoz, hogy nálad is feliratkozzanak végre?

  1. Meg kell találni a célcsoport pain pointját (emlékszel? Szuperügyfél könyv 14. oldal.);
     
  2. Kell egy jó termék (termék az is, amit ingyen adunk, vagy egy szimpla hírlevél);
     
  3. Megfoghatóvá, plasztikussá, élővé kell tenni a cuccot, amit ígérsz = jó grafika;
     
  4. Jól kell célozni a hirdetéssel (Ha ott tartasz, hogy nem fizetsz a látogatóért,

    a.) le fogsz szokni róla,
    b.) vagy tönkremész,
    c.) vagy annyi energiádba fog kerülni az ügyfélszerzés, hogy olcsóbban jött volna ki, ha kiszervezed.);
     
  5. Kell egy jó landing page, azaz feliratkoztató oldal.

 

+ 1. És – számunkra legalábbis – szükséges egy megújulásra, fejlődésre nyitott kisvállalkozói kör, aki feliratkozik. Aki ha nehezebben is megy a szekér, az energiáját nem panaszkodásra pazarolja, hanem továbblépésre. (Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki letöltötte az ebookot!)

 

Ígérem, kivesézzük a fenti 5 pontot bővebben. A következő cikk erről fog szólni.

 

Addig is arra kérlek, nézd át saját feliratkoztató oldalad. Próbáld meg szűz szemmel, egyúttal kritikusan átnézni. Mindent rendben találsz, vagy van egy-két kérdőjel, hogy valóban OK-e amit csinálsz?

 

Kommentben írja le, válaszolni fogok!

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook