Honlaptanácsadó blog

Így manipuláld a zsugori vevőidet

3 online marketing trükk a fájdalomcsillapításra

Írta: Varga Klára

Vannak jól szituált vevőid, akik folyton alkudoznak nálad? Hallottál sztorikat pénzemberekről, akik bagóért dolgoztatják a takarítónőt? Jólfizetett celebekről, akik akkor a legboldogabbak, ha arcukért cserébe kapnak egy ingyenes wellness-hétvégét?

De térjünk vissza hozzád: szerinted a leggazdagabb vevőidet tudod legkönnyebben meggyőzni? A legszegényebbek pedig a legkisebb értékű szolgáltatásodat veszik meg, vagy inkább a partvonalról figyelnek, megélnek az ingyenes tartalommorzsákon, amiket a közösségi oldaladon, blogodban elcsöpögtetsz?

 

zsugori_vevo.png

 

Akkor tévedsz: a vevőid anyagi helyzete nem feltétlen egyenesen arányos a költésükkel.

 

A vásárlási hajlandóságot leginkább az befolyásolja, hogy kinek mennyire FÁJ elkölteni a pénzt.

 

Ez tök jó hír, hiszen a vevők anyagi helyzetére nincs ráhatásod. Manipulálni viszont tudod őket.

 

Még mielőtt felhorkannál: a marketing manipuláció. Ha te nem manipulálsz a marketingeddel, akkor ROSSZUL CSINÁLOD. A manipulációt az legitimálja, hogy jó terméket adsz el, amivel a vevőd végül jól jár.

 

Na de, kik a te vevőid? Először is ott vannak a…

 

…1. költekezők

Velük sok gondod nincs: a költekezők az elsők között fognak rábukni ajánlatodra, hiszen ők azok, akik könnyen szabadulnak meg a pénzüktől.

 

Még akkor is, ha semmi szükségük nincs épp a cuccodra. Sőt, akkor is, ha ezt nem feltétlen engedhetik meg maguknak. Egyszerűen elcsábulnak, és költenek.

 

Rossz hír, hogy ők csupán vevőid 15%-át teszik ki. Fontos bázist jelentenek, de komplett vállalkozást ne építs csak rájuk.

 

Vevőid második, egyben legnagyobb csoportja az…

 

…2. átlagos vásárlók

Vevőid cca. 60%-a ide tartozik. Ha folyamatosan építed és gondozod az adatbázisodat, majd kiállsz egy olyan ajánlattal, amit imád a célcsoportod, számíthatsz rá, hogy jó arányban fognak konvertálni.

 

Mivel 60+15 minden matematikai irányzat szerinte csupán 75, maradt még 25% vevő, akik egyik csoportba sem sorolhatóak. Ők a…

 

…3. zsugoriak

Ők nem azért nem költenek könnyen, mert nincs pénzük, hanem fájdalmas számukra pénzköltés. És itt jön képbe a manipuláció, figyelj!

 

Manipulációs trükk #1 – keretezd át

Legtöbbünk nehezen ad ki nagyobb pénzt a kezéből egy összegben. A zsugori vevők esetében ez fokozottan érvényes. De tudsz hatni rá a döntés meghozatalában.

 

Mi hangzik jobban: éves tagdíj csak 120.000 Ft, vagy csak 10.000 Ft havonta? Sőt, ha rá akarsz tenni egy lapáttal, mondd, hogy csak napi 333 Ft.

 

Akár össze is hasonlíthatod az árat valami olyan dologgal, amit tudod, hogy rendszeresen vásárol: egy liter benzin ára. Huss, már át is keretezted az összeget, amit a cuccodért kérsz.

 

Manipulációs trükk #2 – csomagold össze

Ha vettél már új autót, pontosan tudod, hogy a választás nehéz. Az okos gyártók ismerik a döntés nehézségét, viszont szeretnék, ha még több pénzt hagynánk náluk. Ezért találták ki az alapmodellekhez megrendelhető csomagokat.

 

Nem veszel külön tolatóradart előre, aztán hátra, térdlégzsákot, fűthető ülést, bőrhuzatot, meg automata klímát. Egyben veszed meg őket csomagban. Egyetlen döntést hozol meg, nem 15 aprót.

 

Neuroközgazdasági kutatások (bezony, ilyen is van) megmutatták, hogy ha “összecsomagolod” kínálatodat, akkor segíted a nehezen költekező vevők fájdalmát, amit a költés okoz. Hiszen nem kell minden egyes tételt végigrágniuk, nem kell több döntést meghozniuk és többször átélniük a költés fájdalmát.

 

Manipulációs trükk #3 – rágd szájba

Sokszor szó volt már a Honlaptanácsadó Facebook oldalán, hogy a call-to-action feliratoknál mennyit számítanak az olyan apróságok, mint a gomb színe, a felirat, vagy a “most” szócska kiírása. Vásárolj most – és bizonyítottan többen fogják megnyomni a gombot, mint ha nem lenne ott a bűvös kis szó.

 

A zsugori vevő esetében is van egy bűvös szócska: a “csak”. Ez a szó meg fogja sokszorozni a zsugori vevők vásárlási kedvét. Annyira banális, mégis működik. Próbáld ki!

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook