Honlaptanácsadó blog

Így fogod letarolni a piacot 2014-ben

Lehet, hogy nem látod a fától az erdőt?

Írta: Varga Klára

Vajon hogyan fogod tudni idén letarolni a piacot?

Google remarketing? Nem nyert.
Facebook remarketing? Nem nyert.
A saját marketinglisták feltöltése a Facebookra? Nem nyert.

Ezeket megtanulhatod, utánaolvashatsz sok helyen. Ennél jobbat mondok.

Túl sokat beszélünk mostanság a marketingről. Online konferencia itt, AdWords szeminárium ott, Facebook fejtágító amott. Nem zsong még a fejed?

 

Te is és bármelyik éber versenytársad késedelem nélkül értesülhet a legjobb újdonságokról és vethetitek be őket. (A futottak még kategóriájú konkurenciát most direkt figyelmen kívül hagyom. Ez a cikk nem róluk szól.)

 

Aztán vagy te leszel ügyesebb, vagy a konkurencia. Vagy te leszel gyorsabb, vagy ő. Vagy neked nő jobban a nyereséged, vagy az övé.

 

Marketingezni könnyű. Marketingezni bármelyik vállalkozás tud. Önmagában a jó marketing nem elég a konkurencia legyőzéséhez.

 

Persze, tök jó marketingtechnikák vannak, az online pedig szinte havonta kínál valami újdonságot. Ezekről a technikákról kell is beszélni (fogunk is ezen a blogon), hiszen marketing nélkül nem megy az eladás.

 

Hogy ez paradoxon? Dehogy. A jó termék és a jó marketing együttesen kell a versenyelőnyhöz. Csak jó marketinggel rossz terméket, rossz szolgáltatást nem fog tudni senki eladni.

 

A vásárlók az értékre buknak, nem a jó marketingre. (Ideig-óráig be lehet hülyíteni a vevőket, ám a Honlaptanácsadó nem az a hely, ahol ezt a hozzáállást díjazzuk.)

 

A Facebookon egyetlen nap alatt tehetnek tönkre egy vállalkozást az elégedetlen vásárlók.

 

Ám hasonlóan mennybe vihetnek egy vállalkozást az elégedett vásárlók. Akik értéket kaptak, akik viszik a jó hírt, akik érdek nélkül viszik tovább a vállalkozás hírét. Akik visszajönnek, és hoznak magukkal még 10 vásárlót.

 

Mert alapvető emberi tulajdonság, hogy ha kapok valamit, azt viszonozni szeretném.

 

Ha jól döntöttem, el fogom mesélni akinek csak tehetem, hogy mekkora májer vagyok én.

 

Mert értékké válik ott vásárolni. Ha én ott vásárolok, abból az következik, hogy igényes (egészségtudatos/trendi/jól szituált, stb.) vagyok.

 

Ennek fényében:
 

  • Mi lenne, ha idén a marketinge szánt idő és energia 25%-át termékfejlesztésre fordítanád?
     
  • Mi lenne, ha az idő negyedrészében azzal foglalkoznál, hogyan teheted nagyobb élménnyé a vásárlást?
     
  • Mi lenne, ha azon dolgoznál, hogy az értékesítési folyamat sok kis apró bakiját kompromisszummentesen kijavítsd? (Ne tagadjuk, mi cégvezetők pontosan tisztában vagyunk ezekkel a bakikkal…)
     

Elárulom, mi lenne:

 

Tiéd lenne az a vállalkozás, akinek a legjobb termékei és a legjobb szolgáltatásai vannak.

 

Egy év múlva olyan versenyelőnyben lennél, hogy a konkurencia csak hápogni tudna.

 

Mert marketingezni meg lehet tanulni, fel lehet venni erre szakembert, vagy meg lehet bízni egy céget vele.

 

Ám valódi értéket adni csak kevesen képesek. Igen, Magyarországon egyre több jó termék van, de kevés igazán jó.

 

Kevés olyan, amit szeretni tudunk. Amiért netán rajongani lehet. Kevés szolgáltatás van a piacon, amit újból és újból örömmel vásárolunk meg, mert tudjuk, hogy amit kapunk, az kompromisszummentes lesz.

 

Ha idén a marketingidő 25%-ában azzal foglalkozol, hogy a te vállalkozásod legyen az, ahol legjobb a sajt, a legszebben van csomagolva és mellé ajándék borkóstolót is ad a mosolygós eladó hölgy, akkor idén le fogod tarolni a piacot.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook