Honlaptanácsadó blog

Honlapszöveged kiállja vajon a keresőrobotok próbáját?

A keresőbarát tartalom és a keresőbarát tartalomkezelő fontosságáról

Írta: Varga Klára

A konverzióra ösztönző honlapszövegnek a marketingtudatos felépítésen túl meg kell felelni a keresőoptimalizálás szempontjainak is, különben nem lesz látogató, aki elolvassa.

 

A keresőoptimalizálás szabályainak megfelelő szöveget egyrészt úgy írhatsz, hogy magát a tartalmat a pásztázó robotok kényes igényeinek megfelelően szerkeszted.

 

Másrészt – és ez egy keveset tárgyalt, de ugyanannyira fontos szempont – a tartalomkezelődön elvégzed a szükséges beállításokat.

 

(Ugye van tartalomkezelőd és nem a honlapkészítőt kell hívogatnod, ha módosítani szeretnél honlapszövegeden? És ugye szolgáltatásaidnak, kínálatodnak fejlődésével párhuzamosan szoktál módosítani honlapszövegeiden?)

1. Egy oldal – egy kulcsszó elv

Honlapod tartalmát úgy érdemes megszerkesztened, hogy egy oldalt egy, legfeljebb két fő kulcsszóra optimalizálsz. Minden oldalhoz rendelj egy, maximum két kulcsszót, és azokra hegyezd ki a az oldal tartalmát, tehát azt az egy vagy két fő kulcsszót használd többször az oldalon belül.

 

2. Kulcsszavak a fő- és alcímekben


Az oldal főcíme feltétlen tartalmazza a kulcsszavadat (és persze a menüpont neve is, ami alatt az adott szöveg meg fog jelenni). Szedd a szöveget tematikus egységekbe, az egyes részeknek adj külön-külön alcímet, melyekben lehetőség szerint ismét helyezd el a kulcsszót.

 

3. Kulcsszavak a szövegtörzsben és az egyensúly


Ismételd kulcsszavaidat a szövegtörzsben. Ügyelj azonban arra, hogy a szöveget nem pusztán a keresőrobotok számára írod: a látogatóidat legalább annyira ki kell szolgálnod, ők pedig az emberi megoldásokra vevők! A beszélt nyelvtől idegen kulcsszóhalmozást kerüld:

 

“A honlapkészítés, weblapkészítés szolgáltatásunkat olyan KKV-k számára ajánljuk, akik felismerték, hogy a honlapkészítés, weblapkészítés útján relatíve kis költségen új piac felé tudnak nyitni. A honlapkészítés, weblapkészítés stb…” – ugye milyen borzasztó?

 

 

4. Belső linkek szerepe

 
Honlapod többi oldalán is utalj linkelt kulcsszavakkal az adott oldalra. Ha az egyik aloldaladon a karalábétemesztésről írsz (tehát ez a fő kulcsszavad), a spárgatermesztéses oldalra is csempéssz be egy utalást a karalábétermesztésre. A karalábétermesztés szót pedig linkeld be, a link mutasson a karalábétermesztés oldalra.

 

5. Keresőbarát cms – oldalcímek, leírások, kulcsszavak, címkék

 
Ritkán esik szó róla, pedig az egyik legfontosabb opció, amivel egy tartalomkezelőnek rendelkezni kell ahhoz, hogy a honlap keresőoptimalizált maradjon a tartalombővítés során is. Nincs ugyanis szükséged programozási tudásra ahhoz, hogy a feltöltött tartalmak keresőbarát módon jelenjenek meg.


“Mindössze” arra van szükséged, hogy a tartalomkezelőd (cms) keresőbarát legyen. Ez annyit jelent, hogy a tartalom felvitelét követően lehetőséget ad, hogy beírd az adott oldal címét (title), a rövid leírást (meta description), valamint a kulcsszavakat (meta keyword) vagy címkéket. Ezek az egyébként a HTML kódban megjelenő információk kiemelkedő fontossággal bírnak a keresőoptimalizálás szempontjából.

 

!!! 2015-ös frissítés: a meta kulcsszavaknak már nincs jelentőségük a keresőoptimalizálás szempontjából.

 

6. Keresőbarát cms – képleírások

 
A fentivel hasonló szerepet tölt be a képekhez kapcsolható leírás, azaz alt tag. Ismételten, egy jó tartalomkezelővel programozási tudás nélkül küldheted el a keresőrobotok felé az információt, hogy hahó, az én tartalmam releváns.

 

7. Keresőbarát cms – buborékok

 
Buborékokat a 4. pontban tárgyalt belső linkekre tehetsz. Ezzel ismét lehetőséget kapsz kulcsszavad ismétlésére, ezzel párhuzamosan esélyt a keresőkben elfoglalt jó pozícióra.


Végül álljon itt egy checklist arról, milyen hibákat NE kövess el honlapszövegírás közben:

 

  1. egybefüggő, hosszú szövegek
  2. hivatalos stílus
  3. csak a keresőmotorokat figyelembe vevő, emberidegen szöveg
  4. bonyolult szerkezetű szöveg visszautalásokkal, hosszú, összetett mondatokkal
  5. keresőbarát cms-beállítások hanyagolása

 

Mi a véleményed erről? Kiállja honlapszöveged és tartalomkezelőd a második hétpróbát?

 

 

Facebook