Honlaptanácsadó blog

Honlap RÍ-DÍ-ZÁJN, azaz újratervezés

Expressz-csekklista a redesignhoz, honlapkészítéshez

Írta: Varga Klára

A vállalkozásod sokat fejlődött, a termékeid változtak? Tudod, mi kéne az ügyfeleidnek, sokkal jobban ismered őket, mint egy-két évvel ezelőtt? A honlapod meg csak kullog utánad?

 

Kulcsszó: újratervezés. Redesign.

 

Át kéne tervezni a honlapodat. Olyan honlap kéne neked, ami segít téged. Ami eladja magát, eladja termékeidet.

 

Honlap-újratervezés. Brrrrrrrr……

 

Nagy fába vágod a fejszét, én már csak tudom. Most végeztünk a miénkkel, a hajam sokat őszült az elmúlt hetekben. (Ez nem látszik, ezúton is köszönöm a Garnier intenzív feketének.)

 

Vágjunk bele, hosszú lesz a cikk a bevezető csacsogás nélkül is.

honlap_redesign.jpg


1. Honlapstratégia

 

Te szereted azt a szót, hogy stratégia? Valami kétes hírű felmérésben a legjobban utált 10 szó között szerepelt. Nekem az egyik kedvenc szavam. Stratégia nélkül ugyanis a széljárásra bíznám a bizniszem.

 

Hát ki tudja, mit akarsz, ha nem te?

 

Mielőtt belefogsz a redesignba, meg kell határoznod, mit akarsz:

 

  • Ki a célközönséged? Mivel már van honlapod, ezért van tapasztalatod is. Évek alatt többet tudtál meg a célpiacodról, mint a saját anyjuk. Finomíts a célcsoporton!

  • Jelenlegi pozicionálásod megfelel ennek az új, finomabban meghatározott célcsoportnak, vagy ezen is módosítanod kell?

  • Kik a jelenlegi legfőbb versenytársaid, akiket le akarsz győzni? Miben jók, mik a gyengéik?

 

 

2. Honlaptervezési fázis

 

Itt még mindig nem rajzolgatsz Photoshopban (főleg nem Power Pointban), nem böngészed a Template Monstert és nem hívogatsz honlapkészítő cégeket. Papír, ceruza, legfeljebb a Word a te fegyvered.

 

Ismét döntéseket kell hoznod:

 

  • Mi lesz a honlapod legfőbb célja? Mi az, amit először meg kell, lásson a látogatód? Mi az, amit adni tudsz, neki, és amivel bulldogként megfogod, és többé nem ereszted el?
     
  • Mi marad, mi megy a kukába? Azaz melyek azok a termékek, ajánlatok, tartalmak, amiket egy-az-egyben meg fogsz tartani a régi weboldalról? Mik azok, amiken módosítanod kell, és mi az, ami megy a kukába?
     
  • Mivel fog kiegészülni az új weboldal: új termékek, új interaktív funkciók? Online vásárlási lehetőség? Gondolj ki valami újat, amivel megleped követőidet!
     
  • Készíts hierarchikus rajzot a weboldalról (magyarul tervezd meg a menürendszert, átjárhatóságot).

  


3. Honlap-design

 

Na, végre, kezdődhet az operatív munka. Ha magad készíted a honlapot, ha nem, ezeket gondold végig:

 

  • Nézz szét az aktuális trendek között, elvégre nem akarod, hogy új honlapod a legújabb Trabant legyen, ugye? Keress olyan stílust, ami illik pozicionálásodhoz, modern, és időtálló. Ne ülj fel a tovatűnő trendeknek!
     
  • Használd a barátodat, ráadásul a webdesign nem nyelvfüggő: http://bit.ly/WebdesignTrendek
     
  • Mekkora stílusváltást akarsz? Mi fér bele? Ne felejtsd, egy teljesen más design új logót, névjegykártyát, új print anyagokat is igényel!
     
  • A fentieket szem előtt tartva válassz gondosan színsémát, és betűtípusokat. Figyelj, hogy utóbbi ne csak stílusában passzoljon, hanem jól olvasható is legyen!
     
  • Minden aloldalt úgy tervezz (terveztess) meg, mintha landing page lenne. Annál jobban ugyanis nem lehet.
     
  • Ügyelj az egységes designra, ami nem egyenlő azzal, hogy minden oldalad egyforma legyen (lásd az előző pontot).

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


  

 

4. Programozás

 

Szerencsés esetben ez sem a te dolgod, hanem elkészíti egy jó honlapkészítő. De fontos, hogy őt is tartsd kontroll alatt! Sok mindent szeretnek ám megúszni…

 

  • Válassz platformot: nyílt forráskódú vagy egyedi rendszer mellett voksolsz? Míg előző ingyenes (de egy programozó nem rakja össze azt sem ingyen), a másik jóval rugalmasabb és biztonságosabb.
     
  • Ha utóbbit választod, tisztázd, hogy ha kenyértörésre kerülne sor közted és a honlapkészítő között, megkapod-e a forráskódot, ha igen, milyen áron!
     
  • A tartalomkezelőd legyen keresőbarát, a keretrendszer úgyszintén.
     
  • Ha az alábbiakat elhanyagolod, hatalmasat bukhatsz a találati listában, és többéves munkád mehet a kukába. Úgyhogy jól figyelj!

    Ügyelj arra, hogy minden, a Google által beindexelt URL maradjon meg, vagy 301-es átirányítással add a Google tudtára, hogy megváltozott a webcím. Amelyik URL-re nincs szükséged, arra adj be eltávolítási kérelmet a Google Webmestereszközökben.

 

 

5. Tartalom

 

Ez az, amit ne adj ki külső cégnek, legalábbis ne teljes egészben. A honlapszövegírás közben 4 szempont között fogsz pengeélen táncolni:

 

  1. Melyik tartalmaidat zabálja a Google?
     
  2. Melyik tartalmaidat zabálják a honlaplátogatók (ugye előző honlapodhoz is kapcsoltad az Analitikát, és pontos választ tudsz adni erre?)
     
  3. Ha módosítottál a célcsoporton, módosul a stílus.
     
  4. Te magad is egyre gyakorlottabb szövegíró vagy, máshogyan írnál ma meg egy termékoldalt, mint 5 évvel ezelőtt, amikor az előző honlapod készült.

 

Jó dilemmák, ugye? Én is megjártam nemrég ennek a poklát, ráadásul már sokadszor, úgyhogy ezt javaslom neked:

 

  • Amelyik oldalad jó helyen van a Google-ban és releváns látogatókat is hoz, annak tartalmán ne változtass első lépésben. Told ki ugyanilyen szöveggel, és amikor feltérképezte barátunk az új honlapodat, apránként módosíts a szövegen.
     
  • Az új aloldalaidon, az új cikkeiden bátran igazodhatsz az új igényekhez, módosíthatsz a stíluson. Ne felejtsd el itt sem megadni a Google-nak, ami az övé: a szöveg legyen keresőbarát, amellett, hogy élvezetes olvasmány a célcsoportod számára.

 

 

6. Tesztelés, indítás, promotálás

 

Ha kész a mű, hátravan a tesztelés. Egyrészt technikai szempontból kell tökéletesen működnie az oldalnak, másrészt a látogatók számára is egyértelműnek kell lenni, hogy

 

  • hol járnak?
  • Honnan jöttek?
  • Merre mehetnek tovább.

 

A publikálás napján legyél felkészülve mindenre, és kérd honlapkészítődet, hogy ő is álljon készen, ha esetleg egy-egy fatális hibára fény derülne, azonnal javítani tudjon. Ja, és ne felejts el promotálni az új honlapodat (illetve az új cuccokat, amik azon elérhetőek). Anélkül a honlapkészítés hiábavaló volt.

 

 

7. Megérte a honlap-újratervezés?

 

Ne felejtsd, a sikeres redesign elsősorban nem új külsőt jelent, hanem több látogatót, több leadet, több bevételt. 1, 3 és 6 hónap elteltével értékeld a honlapot a következők alapján, és hasonlítsd össze az előző honlapod számaival:

 

  • Legfontosabb oldalak Google pozíciója (jobb lett, maradt, visszaesett?)
  • Legjobban teljesítő keresőkifejezések
  • Havi látogatószám
  • Mennyi időt töltenek a látogatók az oldalon
  • Új leadek
  • Bevétel az új honlapkészítés után.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook