Honlaptanácsadó blog

Hol követ el nagy hibát a KKV-k 70 százaléka?

Konverziónövelés jó webdesignnal - de hogyan?

Írta: Varga Klára

Múlt héten egy kedves ügyfelünk mesélte, hogy irodaszéket szeretett volna vásárolni fiának egy webáruházban. Ám nem volt regisztrációs gomb, ahol megadhatta volna adatait, így nem vett semmit.

Kíváncsi lettem erre a webáruházra, és nagy nehezen sikerült megtalálnom a módját a rendelésnek: ott volt a gomb.

Ki volt a hibás?

Nemrég olvastam egy felmérést arról, hogy mennyire tartják fontosnak a magyar KKV-k a profi (online) arculatot: 

 

“Ma hazánkban tíz KKV-ból csak négy gondolja, hogy a cége versenyképességét egy professzionálisan kialakított arculat pozitív irányba befolyásolná. Ennél is kevesebben, tízből három vállalat nyilatkozott úgy, hogy a design-t azért alkalmazza stratégiai szinten, hogy segítse a cég piacon való talpon maradását.” – írja a Marketinginfo.

 

Hát ez tökjó, tényleg. Mint webdesignert sokkolhatna a hír, ám a helyzet az, hogy örülök ennek.

 

Miért olyan jó hír ez? Ha a cégek 70 százalékában fel sem merül a designstratégia gondolata azt jelenti, hogy aki ezt a fegyvert is beveti, az növelni fogja versenyképességét.

 

Hol a hiba? - webdesign mint konverziónövelő eszköz

A jó webdesign képes oda terelni a felhasználó figyelmét, ahová mi szeretnénk, hogy figyeljen. Nézd csak, ez a kép járt körbe a minap a Facebookon:

webdesign_hiba.jpg

Nyilván mindenki a számok között kezdi keresni a hibát, 2 okból:

 

  1. Megszokás: az ilyen típusú feladatoknál a számsorban szokott lenni a hiba.
  2. Grafika: a színek ide vonzzák a tekintetet, míg a tördelés eltereli a figyelmet a hibáról.

 

A webdesignnak fontos szempontja, hogy bizonyos elemeknek megszokott helyük van egy weboldalon. A menüsort mindenki fent vagy oldalt keresi, a kereső helye a jobb felső sarok, a kiemelt ajánlatok helye az első sor a fejléc alatt, lehetőleg képpel.

 

Tanulság N°1:

A jól megszokott dolgokon nem érdemes változtatni.

 

A honlapodon sok különféle információ található: kint vannak legjobb ajánlataid, termékeid, szolgáltatásaid, a céginfók, munkatársak, a blogcikkek, a hírlevélfeliratkozás, kapcsolatfelvételi űrlap, megrendelő, stb.

 

Neked mindez evidens, ám aki először találkozik a weboldallal, az horgonyokat keres, amibe belekapaszkodhat a tekintete. A webdesigner felelőssége, hogy olyan horgonyokat ajánljon minden egyes oldalon, amik a célcsoport számára fontosak, és egyben előrébb tolják a látogatót a konverziós pontig: vásárlásig, kapcsolatfelvételig, feliratkozásig.

 

A konverzió optimalizálás (CRO, azaz egy weboldal felépítése, hogy az a lehető legnagyobb konverziót hozza) egyik legfontosabb szempontja a jó webdesign.

 

Tanulság N°2:

Jó webdesignnal emelkedni fog honlapod konverziós aránya.

 

“Nem volt ott a gomb” - webdesign és használhatóság

Ki volt tehát a hibás a fenti webáruházas példában, ahol a látogató nem találta a gombot? Aki nem tudott rendelni, pedig lehetett volna, hiszen valahol valóban ott volt a gomb?

 

Nem. A webáruház tervezője volt a hibás, hogy olyan weboldalt tervezett, ahol nem egyértelmű a vásárlás menete.

 

Vajon naponta hányan mennek innen el dolgavégezetlenül? Vajon hónapok, évek során mekkora kárt okoz ez a webdesigner a webáruház üzemeltetőjének ezzel? Vajon tisztában van a webáruház tulaja azzal, hogy mennyi pénzt veszít azzal, hogy rosszul használható a webáruháza? Aligha.

 

Ha egy weboldalon nehezen található meg bármi is, a látogatók le fognak onnan lépni. Mennek oda, ahol egyszerű vásárolni.

 

Hiába mondod, hogy “de hát ott van az oldalam alján a telefonszám, miért nem hív fel a láma”. Ha a felhasználó nem veszi észre a számára fontos infót, akkor az a weboldal rossz. Rossz munkát végzett a webdesigner.

 

Tanulság N°3:

Nem elég, hogy te jól kiigazodsz saját honlapodon. A jó weboldal egyértelmű azok számára is, akik még sosem jártak ott. A látogató mindig tudja:


  • Hol vagyok? 
  • Honnan jöttem? 
  • Hova mehetek?

 

Pénzügyi tanácsok ingyenélőktől - webdesign a minőségjelző

Kedvenc példám erre az önjelölt pénzügyi tanácsadók honlapjai, melyek jellemzően ingyenes sablonokkal készülnek. Hogyan venné őket komolyan bárki, amikor még egy egyedi weboldalba sem képesek beruházni?

 

Ha nem tucatterméket, hanem igényes, esetleg drága terméket, szolgáltatást árulsz, nem teheted meg, hogy a kommunikációs csatornáidon figyelmen kívül hagyd a designt. Egy házilag barkácsolt honlapon nem lehet magas minőségű terméket eladni.

 

Tanulság N°4:

Minél drágább, minél bonyolultabb, minél magasabb minőségű a terméked, szolgáltatásod, annál fontosabb, hogy igényes környezetben áruld őket.

 

Használod, kihasználod a designt, hogy többet, többért tudj eladni?

 

P.S.: Komolyan elgondolkodtam írás közben, hogy készítek egy névjegykártyát magamnak ezzel a szöveggel:

 

Webdesigner vagyok. A munkám nem az, hogy kicsicsázzam weboldaladat. A munkám az, hogy pénzt termeljek neked.


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook