Honlaptanácsadó blog

Hogyan érheti el, hogy a vásárlók Öntől akarjanak vásárolni?

…avagy hogyan kerülheti el online DM levele a szemeteskukát

Írta: Varga Klára

Önt is bombázzák e-mailes ajánlatokkal, DM levelekkel? Mit vegyen, kitől, kivel működjön együtt, stb.? Mit tesz velük? Hát persze, hogy kidobja őket. Nekem ez egy régi kedvencem: „Tárgy: Bemutatkozás Tisztelt Cím! Cégünk, az XY Kft. 2008 tavaszán alakult. Elsősorban rendezvényekhez, termékbemutatókhoz biztosítunk kísérőket, hostesseket, de az adatbázisunkban szereplő munkatársaink között profi táncosokat, modelleket is talál. Emellett egyedi igényeknek megfelelően komplett műsorokat is összeállítunk ügyfeleink számára.” Ezzel a T. Ajánlatküldő kábé ennyit ért el (és gyanítom, nem csak nálam):

"Köszi, hogy még arra se vették a fáradtságot, hogy beírják a cégem nevét a megszólításba, ha már akarnak valamit tőlem. És komolyan gondolják, hogy pattanni fogok arra a „hívó szóra”, hogy „bemutatkozás”, vagy „cégünk 2008 tavaszán alakult”? Esetleg abban reménykednek, hogy a következő konzultációra topless táncosokat vetek be, hátha azzal tudok hatni az ügyfélre?

 

Egyébként is, megadtam én nekik valaha az e-mail címemet? Dehogy. Ha beütöm a rendezvényszervezés szót a Google-ba, több tucat ugyanilyen céget hoz ki, már mi a fenének választanám pont az ilyen alkalmatlankodókat? Kukába vele!”

 

Egyszóval: rossz ajánlat, rossz célcsoportnak, ráadásul kéretlenül.

 

Nézzük viszont, hogyan néz ki az olyan online DM levél, amire nagy százalékban harapnak az ügyfelek:

 

1. Használjon legális címlistát

Nem csupán márkaromboló, ha valaki kéretlen reklámlevelet küld, de büntethető is. Én tucatszám kapok ilyeneket, és elvből nem vásárolok olyan cégtől, aki spammel. Szomorú hír a spammelőkre nézve, hogy egyre többen vannak ezzel így.

Ha honlapján szerepel pl. feliratkozás hírlevélre vagy blogértesítőre, ingyenes termékdemóra, játékra, stb., jó eséllyel előbb utóbb releváns címlistával fog rendelkezni. Aki meg akarja úszni a fentiekkel járó nem kevés munkát, az perkálhat a címlistáért.

2. Gondolja végig, kik azok, akik számára hasznos az ajánlata?

Más szóval: Önnek ismernie kell, hogy a célcsoport számára mi az a fontos hiány, amit az Ön ajánlata be fog tölteni. Nem akkora ördöngösség ezt kitalálni: ha figyeli ügyfelei, vásárlói kérdéseit, azt, hogy mi iránt érdeklődnek, milyen szempontok alapján mérlegelik, hogy vásárolnak-e termékéből, mennyit hajlandók költeni egy adott termékre, egyszóval, ha Ön nyitott vásárlói problémái felé, rengeteg információt tudhat meg róluk.

Ezen kívül - amennyiben előrelátóan adatbázist vezetett vásárlóiról – akár mini piackutatást is végezhet: akik egyszer már elégedettek voltak az Ön termékével, szolgáltatásával, többnyire szívesen válaszolnak egy-egy rövid kérdésre.

3. A címsor: írja le ajánlatának legfontosabb előnyét egy mondatban!

Mi az, ami azonnal felhívja az olvasó figyelmét, mert úgy érzi, ez az ő számára jelent megoldást? A „hívó szó” nem kell, sőt, nem is szabad, hogy az összes előnyt tartalmazza, amit ajánlata magában rejt. A címsorban emelje ki a legfontosabbat, azt, amivel nem pusztán az észre, hanem a szívre is hat. Az első benyomás messze nem racionális mérlegelések után születik meg, hanem azonnali, szubjektív döntés eredménye.

4. A grafika – húzza alá ajánlatát az illusztrációval!

Ha már a szubjektivitásnál tartunk, az érzelmekre erőteljesen lehet grafikai eszközökkel hatni. Üzletembereknek szóló ajánlata van? Helyezzen a fejlécbe a tömegben gólyalábon sétáló, idétlen, öltönyös figurát és kérdezzen rá: Ön ugye nem így szeretne kitűnni versenytársai közül? Mert itt és itt jobb megoldást talál erre. Használjon bátran humort, a kép a közvetlenség műfaja. (Vigyázat! Csak akkor nyúljon képekhez, ha azokat profi minőségben tudja kezelni. Amennyit lendíthet az ajánlat olvasottságán a jó illusztráció, ugyanannyit ront a rossz.)

5. A kifejtés – ne hagyja, hogy elnapolják a döntést!

Itt végre kifejtheti ajánlata előnyeit. Fogalmazzon azonban itt is tömören, a szöveget tagolja rövid, egy gondolatot tartalmazó bekezdésekre. Használjon kiemeléseket (de ne írjon mindent félkövérrel, vagy csupa nagybetűvel), különböző betűméretet, ezzel is megkönnyítve a monitoron való olvasást.

Ne várja az internetes olvasótól, hogy hosszú termékleírásokat, céginfókat, vagy csatolt pdf állományokat olvasson végig. Koncentráljon arra, hogy ajánlata azonnali cselekvésre hívja fel az olvasót: „Ha tíz napon belül feliratkozik, további 10% kedvezményt adunk” (de akkor legyen ám ott az ajánlat alján a „feliratkozom” gomb!).

Az időkorlátok („akciónk augusztus 31-ig érvényes”, vagy „ajánlatunk az első 100 db. termékre vonatkozik”) szintén elősegítik, hogy az olvasó ne tegye félre az ajánlatot annyival, hogy „majd ha lesz időm, végiggondolom” (= soha nem veszem többé elő), hanem még azon melegében szánja rá magát a cselekvésre.

 

Mi a véleménye erről?

 

 

Facebook