Honlaptanácsadó blog

Hogyan veszítse el hírlevélolvasóit? - 7 bombabiztos tipp

Email marketing bukta

Írta: Varga Klára

Az email marketing az egyik legerősebb ügyféltermelő fegyver. Ha Ön hírlevelezik, a Facebook a feje tetejére is állhat, megszűnhet, vagy kötelezővé teheti az Eszperantó nyelvet, Önt ez nem fogja érdekelni, hiszen közvetlen kapcsolatban marad az érdeklődőkkel.

Ám ezt sem elég csinálni. Jól kell csinálni. Itt a top 7 hiba, amitől előbb-utóbb menekülőre fogja a hírlevélolvasó.

 

1. Branding - hát az meg minek?

Ugye Önnel is megesik, hogy ismerős egy arc, de a neve nem ugrik be? Ugyanez előfordulhat az egyszeri hírlevélolvasóval is, amikor megnyitja az Ön hírlevelét.

 

Fontos, hogy már első blikkre kiderüljön, ki a küldő. Lehet, hogy a feliratkozónak a küldő nevéről nem fog azonnal beugrani, ki küldte a levelet és miért. Különösen igaz ez, ha ez az első mail, amit kap. (Hja, ennyire vagyunk fontosak, jól tudom…).

 

Ám ha brandelt emailt küld, azaz legalább egy kis logóval és szlogennel ellátott grafikus fejléc van a mail tetején, könnyebben be fog ugrani a feliratkozónak, ki is Ön.

 

 

2. Nincs mondanivaló

Tudja, melyik emailünk volt az, amelyikről a legtöbben leiratkoztak? Egy karácsonyi üdvözlő mail. Mert csak egy üdvözletet tartalmazott. És azt kell mondjam, igazat adok a leiratkozóknak. Hiszen mi a túrónak küldök én üdvözletet olyan embereknek, akiket nem ismerek személyesen? Köszönöm nekik, megtanultam a leckét - kár, hogy ezt az anno leiratkozók már nem olvassák.

 

Ön is csak akkor küldjön ki hírlevelet, ha értéket tud vele adni.

 

 

3. Értéktelen ajánlat

Ha van mondanivaló, ha van ajánlat, akkor sem mindegy, milyen az. Mondok egy példát: néhány hónapja láttam egy kis ékszerbolt hírlevelét, amiben ékszervásárlás mellé ingyenes fűtésátvizsgálást ígértek. Történetesen tudom, hogy az ékszerbolt tulajdonosa érdekelt a fűtés-bizniszben. Ér nevetni.

 

 

4. Túl sok ajánlat

A minap lakásfelújításról beszélgettem egy ismerősömmel, aki azt mondta, bárcsak ne lenne ezerféle csempe, csap, burkolat, mert beleőrül. Rakjanak le elé ötöt, abból szívesen választ.

 

Egy emailben nem ezer, hanem akár már két különböző ajánlat, két különböző call-to-action (felhívás cselekvésre) is zavaró lehet. Ha az olvasó összezavarodik, akkor egyetlen cselekvésre hívja fel őt: “TÖRLÉS”.

 

 

5. Hosszú, egybefüggő szöveg, és csak szöveg és csak szöveg…

Persze, mindannyian szeretnénk, ha a feliratkozók A-tól Z-ig végigmazsoláznák amit írunk. A valóság viszont az, hogy még a leglelkesebb rendszeres olvasó is először szkenneli a mailt, majd eldönti, hogy érdekes-e vagy nem.

 

Mi megy át a szűrőn? Egy blikkfangos fotó, figyelemfelkeltő főcím és alcímek, listába szedett infók, szövegkiemelések, bekezdések soremeléssel.

 

 

6. Küldje ki, amikor mindenki más

Ugye Ön is fel van iratkozva versenytársai hírlevelére? Megfigyelte, hogy mikor küldenek emailt? Ha igen, az jó, mert akkor nincs más dolga, mint másik időpontot választani saját hírlevelei számára. Közben ne felejtse el csekkolni a Google Analitikában az olvasottsági rátát, találja meg a legeslegjobb napot és órát!

 

 

7. Túl gyakori, túl ritka küldés

Halovány a választóvonal: bekerülni a célcsoport fejébe vagy tolakodni. Nyilván jó lenne most tuti tippet adnom, milyen időközönként küldjön mailt. Témánként és iparáganként is nagyon változó, hogy a célközönség mit szeret, mit tolerál még, és mitől fut ki a világból. Bízzon ösztönében, kérdezze meg olvasóit és teszteljen!

 

A túl ritka jelentkezés azért veszélyes, mert mire a néhai feliratkozott megkapja, már nem is emlékszik, kitől jött a mail, így könnyen spamnek nézi. És valljuk be, komolytalan imázst sugall, ha valakinek negyedévente akad valami halovány mondanivalója.

 

Mindannyian elkövettük már a fenti hibák egyikét-másikát. A gond ott van, ha valaki megelégszik a szokásos eredménnyel, és nem dolgozik folyamatosan azon, hogy tökéletesítse email marketingjét. Ha Önnek is van javítani valója email marketingjén, legalább egyetlen apró változtatást lépjen meg a fentiek közül még ma. Tudni nem elég a hibákról - meg is kell oldani őket:)

 

 

Facebook