Honlaptanácsadó blog

Hogyan nyerték meg a britek a Tour de France-t?

Az 1% szabály – 20 tipp, hol használd honlapodon

Írta: Varga Klára

Még sosem nyert brit bringás Tour de France-t, amikor felkérték Dave Brailsfordot, hogy változtasson ezen. Brailsfornak annyi volt az ötlete, hogy 1, azaz egyetlen százalékkal kell javítani mindenen, ami a felkészüléssel összefügg. Olvasd tovább, neked is érdekes lesz ez az ötlet, és nem a doppingról szól!

Kezdték a táplálkozással, az edzésekkel, az ülések ergonómiájával és a gumikkal. 1%-kal javítottak mindenen.

 

De nem álltak meg itt. Ott is keresték az 1% lehetőségét, amivel egyetlen másik team sem foglalkozott.

 

kerekparosok.jpg

 

Javítottak az alvópárna minőségén, a masszázs-zselén, sőt, megtanították a versenyzőknek, hogyan mossanak kezet, hogy legnagyobb eséllyel elkerüljék a fertőzéseket.

 

Brailsford hitte, hogyha sikerül végigvinnie ezt a stratégiát, a britek 5 év múlva Tourt fognak nyerni.

 

De Brailsford tévedett. 3 év múlva nyerték meg a Tour de France-t.


Te is versenyző vagy

Te is versenyző vagy. A szám, amiben indulsz, a saját iparágad. Akiket le kell győznöd, azok a konkurenseid. Drukkereid pedig saját kuncsaftjaid lesznek.

 

Hogy látod, van min javítanod? Jó lenne több drukkert meggyőzni? Jó lenne többet eladni? Jó lenne a dobogó legfelső fokáról szemlélni a világot?

 

A termékeiden nem tudok javítani, ahogy az alkalmazottaid elkötelezettségén és a kiszolgáláson sem. Az a te dolgod. De a weboldaladat garantáltan rendbe tudom rakni.

 

Ha még nem állsz készen arra, hogy személyesen megkeress, legalább vágj bele magad!

 

Javíts egyetlen százalékot honlapod 20 pontján és nyerj!

Na jó, az 1%-ot nem kell szigorúan venni honlap esetében, lehet az több is:) Garantálom viszont, hogy ha a lenti 20 területen akár kicsit is javítasz, több vásárlód, ügyfeled lesz a honlapodon keresztül.

 

1. Célcsoport – légy bátor és szűkítsd le. Legalább a következő kampányodban próbáld ki, még ha nehezedre is esik. Működni fog.


2. Szlogen – mit csinálsz, és hogyan csinálod ezt? 5 másodperc alatt ennyi infót képes befogadni honlapod látogatója. És átlagban 5 másodperc alatt dönti el, marad-e weboldaladon vagy továbbáll.

 

3. Call-to-action gomb színe, mérete, felirata. Használj élénk színt, nagyítsd fel, és mondd meg egyértelműen, mit vársz el a látogatódtól.

 

4. 3 legjobb ajánlatod címsora a honlapod nyitólapján – mivel a honlaplátogatók szkennelve olvasnak, nagyon is számít, mit írsz a címsorban.

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


  

5. Oldalsáv – tedd ki a legjobb ajánlataidat az oldalsávokba, hogy minden aloldalról elérhetőek legyenek.

 

6. Figyeld az Analitikádat, és válassz 3 mérőszámot, amin javítasz. Tipp: látogatottság (1), az egyik fő forgalmi forrás (2) és konverziós arány (3). Tudod: jól célzott látogatók=magasabb konverzió. Ha kell, költs arra, hogy nagyobb konverziód legyen! Közben ezt se felejtsd el: http://on.fb.me/1pEldOI


7. Webdesign – legyen egy fokkal (még) igényesebb, eredetibb, megkülönböztethetőbb. Ne próbálj Armanit eladni a turkálóban, nem fogják megvenni. Ne felejtsd, nem csak honlapod külsején dolgozol, hanem brandet építesz!


8. Kapcsolattartás – hol találkozhatnak veled leendő ügyfeleid rendszeresen? Blogolsz? Facebookozol? Hírlevelezel? Írj jobban, többet, érdekesebbet.


9. Stílus – felismernek az ügyfeleid egyetlen írás, egyetlen Facebook poszt alapján? Legyél karakteresebb, alakítsd ki a saját stílusodat: http://on.fb.me/1qo0rml


10. Linképítés – a Google-nak is add meg a magáét.


11. Vedd elő legjobban konvertáló landing page-edet – próbálj ki több címsort, szöveget, képet, call-to-actiont. Legyen még jobb a landing page-ed.


12. Vannak vevővéleményeid? Kérj be újat azoktól, akikkel a legjobban sikerült az együttműködés.


13. Milyen élmény nálad vásárolni? Milyen élmény veled együttműködni? Gondoskodj arról, hogy ez a weboldaladon keresztül is lejöjjön. Felejtsd el a hivatalos stílust, nyugi, mindenki utálja. Légy közvetlenebb: http://on.fb.me/1r0mey5


14. Fotók – milyen képeket használsz? Házilag készített képeket? Stock fotókat? Olyat, amit más weboldalon - khm… - találtál? Cseréld le eredetire, ami csak rád, csak a vállalkozásodra, csak a te termékedre jellemző.


15. Betűméret – legyen nagyobb.


16. Honlapszöveg – izgalmas, vásárlásra motiváló? Technikai adatokat, vagy kedvcsináló előnyöket sorolsz fel? (Előbbivel többre mész.) Kellően magabiztos és személyes a stílusod? http://on.fb.me/1lNctTq

 
17. Helyesírás – fura, de a leggyakoribb, és a felhasználók szerint leglelombozóbb honlaphiba a rossz helyesírás. Nézd át még egyszer a szövegeidet. Pár elütést, vesszőhibát, egybe- vagy különírás-hibát valószínűleg fogsz találni benne.


18. Call-to-action gombok ott, hol megfeledkeztél róluk – blogcikk végén, a hírlevelekben, Facebook landing oldaladon, email aláírásodban, ebookod végén, videóidban mindenhol legyen.


19. Garancia – egyik ügyfelünk, aki gyerekeknek szóló termékeket készít például mosolygaranciát vállal. A pénzvisszafizetésen túl te mit tudsz adni? Készíttess hozzá egyedi ikont, ne a szokásos, ronda fekete-aranyat tedd fel.


20. Végül – bár azt ígértem, a honlapodon kívül másba nem szólok bele – javíts saját magadon is egy százalékkal: bánj még jobban ügyfeleiddel. És ne felejtsd el ezt az írást felolvasni alkalmazottaidnak: http://on.fb.me/1kZQJnm

 
(Az angol teamről itt olvastam: http://jamesclear.com/marginal-gains.)


csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook