Honlaptanácsadó blog

Hány érdeklődődet hagyod elfutni?

Így remarketingezz jól!

Írta: Varga Klára

Szerveztél már bármit is életben? Osztálytalálkozót, hétvégi focimeccset vagy szülinapi zsúrt a gyerekednek? Vegyük az utóbbit. Kiküldesz minden szülőnek egy emailt, amire 70%-ban válaszolnak. De a Panniéktól, Misiéktől és az Ágostonéktól nem érkezik válasz.

 

Rájukcsörögsz telefonon, kettejüket el is éred, ledumálod velük szóban, mikor lesz a buli. Az Ágostonék viszont nem reagálnak. Elutaztak? Megváltozott a számuk? Fene tudja.

Mivel Panniék egy házban laknak velük, megkéred őket, szóljanak már nekik. Így végül mindenki értesül az összejövetelről.

 

A Nagy Nap előtt végighívsz mindenkit, hogy ugye nem felejtették el a bulit? Csak így éred el, hogy a lehető legtöbb meghívott meg is jelenjen, és a gyereked ne vágjon sírós képet, hogy a Panni miért nem jött el.

 

remarketing.png

 

“Végigremarketingezted” a listádat, ezzel maximális eredményt értél el. Pont ez az, amit a terméked, szolgáltatásod iránt érdeklődőkkel is tenned kell, ha a végén nem akarsz sírós képet vágni, mert nem veszik elegen a cuccaidat.

 

Tudom, hogy hallottál már ezt, azt a remarketingről. Naná, 2009 óta kínálja a Google, a Facebook 2013-ban kezdte. De vajon használod is rendszeresen? Kihasználod? Jól használod?

 

Mi a remarketing?

A remarketing egy lehetőség arra, hogy azok számára hirdess, akik már megmutatták, hogy érdekli őket a terméked.

 

Azaz: ha az érdeklődő meglátogatta honlapod egy bizonyos oldalát, de nem hajtotta végre a kívánt cselekvést (feliratkozás, vásárlás, letöltés, regisztráció), te követni kezded őt ajánlatoddal, vagy adsz egy még jobb, ellenállhatatlan ajánlatot.

 

Miért muszáj neked is remarketingezned?

1. Mert a vásárló rendszerint nem azonnal dönt. Míg te abban reménykedsz, hogy megjegyzi a weboldaladat és visszamegy rá később, a valóság az, hogy el fogja felejteni.

 

Persze, ott a lehetőség, hogy feliratkoztasd őt, mielőtt lelépne. De mi van, ha nem hajlandó erre? Akkor bizony utána kell nyúlnod, különben csá, ágyő és goodbye.

 

2. Mert sokan neteznek mobilról. Ám a mobilos konverziók aránya csupán fele az asztali gép/laptop/tablet szentháromságénak!

 

Tehát az érdeklődő meglátja a szuper ajánlatodat, miközben a fogorvosnál várakozik. Nem csinál semmit: nem tölti ki az űrlapodat, nem tölti le a tesztedet, pláne nem vásárol.

 

Nemrég ez azt jelentette volna, hogy elvesztetted az érdeklődőt. Ha viszont remarketingezel, ez az érdeklődő már bekerült a hálódba.

 

Mikor két óra múlva hazatér ugyanis, becsekkol a Facebookra vagy csak böngészi a netet. Ekkor jött el a te időd, már amennyiben máris mutatod neki a remarketingajánlatot.

 

Hol lehet remarketingezni?

A Facebook és a Google is kínál remarketinget. Előbbi esetében az érdeklődő hírfolyamában, illetve az oldalsávban jelennek meg a remarketinghirdetések. A Google esetében minden olyan weboldalon, portálon, ami befogad Google hirdetéseket.

 

Így lehetséges, hogy ajánlatod akár a legolvasottabb hírportálokon, a Gmailen vagy a YouTube-on is megjelenjen. De nem bele a levegőbe, hanem kizárólag azok számára, akik látogatásukkal már szóltak, hogy “hé, engem ez érdekel”.

 

Remarketingezz és spórolj!

TÉNY #1:
Minél többet tudsz a vevőjelöltedről, annál relevánsabb ajánlatot tudsz adni neki.

 

TÉNY #2:
Minél relevánsabb az ajánlat, annál nagyobb valószínűséggel fog élni vele.

 

TÉNY #3:
Minél többen élnek az ajánlattal, annál kevesebbe kerül neked egy vevő megszerzése.

 

Tegyük fel, az érdeklődőd meglátogatta natúr kozmetikumokat áruló webáruházad babatermékek kategóriáját, de nem vett semmit.

Mit érdemes ajánlani számára?

 

Nyilván nem a férfi dezodorokat. Nyilván nem a teljes webáruházat. Neki csak a babatermékeket fogod reklámozni, hiszen pontosan tudod, mit keres.

 

De nem csak webáruházak élhetnek a remarketinggel. Akik szolgáltatásaid közül átböngészték a cégalapítást, azokat ilyen ajánlattal fogod követni. Aki a székhelyszolgáltatáson landolt, azt ezzel fogod üldözni. Mindenkinek azt adod, amire vágyik. Mint a gondolatolvasó.

 

Mi kell a jó remarketinghez?

Legfontosabb egy okosan felépített weboldal, ami lehetővé teszi a fenti szegmentálást.

 

Fontos, hogy már a honlap átadásakor kialakítsa a honlapkészítő/online marketinges a lehetőséget, hogy a Google és a Facebook számára gyűljenek a remarketinglisták. (Ugye tudod, hogy nálunk ez akár a legkisebb honlapcsomagunk esetében is alap?)

 

Van ugyanis egy kritériuma a remarketing beindításának: a Google-nak legalább 500 fős csoportokat kell összehozni a látogatókból.

 

Mondom érthetőbben: ha van egy terméked, és azok számára szeretnél remarketingezni, akik ezen a termékoldalon jártak, akkor bizony össze kell gyűjtened 500 embert, aki itt járt.

 

Ha későn kapsz észbe, sok idő eltelhet, míg összegyűlik az 500 fő, amit a Google elvár, hogy egyáltalán hajlandó legyen beindítani a remarketinget. 

 

Minél pontosabban, minél precízebben, minél kisebb csoportok számára remarketingezel, annál több időt vesz igénybe a lista felfejlesztése.

 

A harmadik szükséges dolog, hogy folyamatosan, lehetőleg célzottan áramoltasd az érdeklődőket a honlapodra: legegyszerűbben Google és Facebook hirdetésekkel, közösségi megosztásokkal.

 

Érdemes tehát előregondolkodnod, minél hamarabb nekikezdeni a közönségek építésének!

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook