Honlaptanácsadó blog

Ha a hegy nem megy Mohamedhez

...avagy szüksége van Önnek céges Facebook oldalra?

Írta: Varga Klára

A minap egy honlapkészítés-árajánlat keveredett hozzám, melyben az ajánlatkérőnek a honlap mellé saját Facebook oldalt próbáltak eladni. De mi is az a céges Facebook oldal, eszik vagy isszák, és mit nyerhet vele egy KKV? A Facebook által kínált összes lehetőséget nem tudom egyetlen bejegyzésben végigvenni, lássunk hát néhány fontosabb funkciót.

Mi az a céges Facebook oldal?

 

A Facebookon Ön is létrehozhat egyedi, interaktív oldalt vállalkozása számára, egyedi arculatot adhat neki, akár helyben feliratkoztathatja látogatóit hírlevelére, vagy bővebb információért átirányíthatja őket weblapjára.

 

Ha ír blogot, a bejegyzések automatikusan kikerülnek a céges Facebook oldal üzenőfalára, ahol az érdeklődők kommenteket fűzhetnek hozzá csakúgy, mint magán a blogon.

 

A céges Facebook oldal úgy működhet tehát, mint honlapjának előretolt helyőrsége.

 

 

Mire lehet használni a céges Facebook oldalt?

 

Előfordulhat, hogy Ön szívesen megosztana valamit célközönségével, illetve szívesen beszélgetne velük a témáról, de az nem ér meg egy blogbejegyzést. Esetleg csupán egy videót vagy témába vágó cikket szeretne megosztani. Remek eszköz erre a Facebook virtuális tere.

 

Hasonlóan jól használható a Facebook, ha Önnek határidős ajánlata van. Például kiadó szoba esetében: ha van néhány lyukas időpont, érdemes nem csupán a honlapon közzétenni ezt. (Egy régi kedves ügyfelünk ezt profin csinálja.)

 

Nyilván Ön sem gondolja, hogy célközönsége minden nap csekkolja honlapját, hátha esetleg Ön előáll valami újdonsággal. Önnek kell gondoskodni arról, hogy valós időben jusson el az információ az érdeklődőkhöz. A hegy nem fog menni Mohamedhez.

 

 

Hogyan lehet látogatókat szerezni a céges Facebook oldalra?

 

Hát szájhagyomány útján! Mielőtt hülyének nézne, hadd magyarázzam meg!

 

Első körben Ön kitesz honlapjára egy kis Facebook boxot (mint pl. ezen a blogon a jobboldali sávban), melyen lehetősége van a látogatónak megnyomni a like/tetszik gombot. Amint ezt megteszi, a látogató Facebook falán meg fog jelenni, hogy ő kedveli az Ön honlapját (blogját, akármijét).

 

És innen indul útjára a hógolyó. Ha Ön ezt követően ugyanis újabb tartalmat tesz ki honlapjára, az automatikusan újból és újból meg fog jelenni az illető Facebook falán, tehát valós időben fog hozzá eljutni az új információ.

 

És ami legalább ennyire fontos, hogy egyidejűleg az ő kapcsolati hálójába tartozó emberek is információt kapnak arról, hogy barátjuk kedveli az Ön honlapját/cégét/blogját.

 

Ha pedig egy barát ajánlja Önt, nagyobb eséllyel fogják megnézni, sőt kedvelni portékáját, mintha azt egy korántsem pártatlan, fizetett reklámban olvasták volna. Így működik a modern szájhagyomány:)

 

Az alcímben megfogalmazott kérdésre az én válaszom tehát “igen”, három feltétel teljesülése mellett:

 

1. legyen mondanivalója potenciális ügyfelei számára,

2. legyen ideje a kommunikációra,

3. és célcsoportjának legalább egy része legyen jelen a Facebookon.

 

 

Önnek mi a véleménye erről? Szükségét érzi egy céges Facebook oldalnak? Vagy már rég meglépte ezt?

 

 

Facebook