Honlaptanácsadó blog

Extrém árverseny, minőségi vevők - esettanulmány

3 tanulság, amit te is felhasználhatsz következő kampányodban

Írta: Varga Klára

Különösen hasznos lesz ez a cikk neked, ha olyan iparágban vagy, ahol óriási a konkurencia és extrém az árverseny.

 

Nemrég futott ugyanis egy Google kampányunk, ami messze az elvártak fölött teljesített. Ennek a kampánynak a tanulságait szeretném megosztani veled.

Kik kattintanak a Google hirdetésekre?

A Google-ból érkező érdeklődőkkel egyrészt baromi egyszerű dolgunk van: nem a tévéképernyő előtt ülnek popcornt arcukba tolva, hanem aktívan keresik a megoldást.

 

Másrészt nagyon nehéz is velük: semmit sem tudnak rólunk, így az oldalra érkezéskor azonnal olyat kell mutatni, ami maradásra bírja őket. A jó értékajánlat kötelező.

 

honlapkeszites-kampany.jpg

 

Az ajánlat maga a honlapkészítés szolgáltatás volt, a landing page célja egy konzultáció igénylése. (Katt a linkre, néz meg, miről beszélek.)

 

A landing page kialakítása

A kampány első és legfontosabb eleme a jó landing page kialakítása volt. Ha ugyanis nem jó az érkezési oldal, tolhatunk rá akármennyi hirdetést, lyukas vödörbe öntjük a pénzt.

 

1. Le a menüvel

Természetesen a landing page-ről levettük a menüsort és az oldal különböző tartalmi egységeire irányított belső menüt tettünk fel helyette.

 

2. Egyedi érték

Tudtuk, hogy minden fontos információt el akarunk mondani az oldalon a módszerről (nevezetesen, hogy mit takar az “adatvezérelt” honlapkészítés).

 

A módszer ugyanis a mi egyedi értékünk: az, ami megkülönböztet a több száz másik honlapkészítő cégtől.

 

3. Árak

Fontosnak tartottuk, hogy az árakat is feltüntessük: így kizártuk azokat, akik a legolcsóbb megoldást keresik.

 

4. Meggyőzés

A landing page feladata, hogy az összes, konverzió végrehajtásához szükséges információt megadja.

 

Sok információt szerettünk volna megosztani, a kihívás az, hogy hogyan tálaljuk a sok infót, hogy el is olvassák.

 

Így oldottuk meg:

 

  • Kulcsfontosságú, hogy a fejlécben megfogalmazott értékajánlatról ne vonja el semmi a figyelmet, így egy bátor húzással nem használtunk képet, csak szöveget.
     

ertekajanlat-hoterkep.jpgA hőtérkép pontosan megmutatja, hogy az értékajánlat nagy figyelmet kap, az üzenet átmegy 


  • Nagy headline-okat alkalmaztunk.
     
  • Rövid szövegblokkokba rendeztük a tartalmat.
     
  • Minden tartalmi elemet képpel illusztráltunk (a képek körüli szövegek mindig több figyelmet kapnak).
     
  • A specifikus, ám néhány érdeklődő számára a döntés meghozatalát elősegítő információkat lenyíló “Gyakran ismételt kérdések”-be rendeztünk. Előnye, hogy a sok szöveg mégis kis helyet foglal.
     
  • Bőségesen használunk “whitespace-t”, azaz üres felületet. Ezek segítenek átlátni a gondolati egységeket.
     
  • Természetesen arccal vállaltuk magunkat, ami elülteti a bizalom csíráját.
     
  • Sok referenciát mutattunk, illetve ügyfélvéleményeket is használtunk bizonyítékképen.

 

Tesztelés

A landing page-re két verziót teszteltünk: azt, amit fentebb mutattam, illetve egy rövidített verziót, ahol jóval tömörebben fogalmaztuk meg a mondanivalót.

 

A számok azt mutatták, hogy közel azonos arányban konvertálnak mindkét landing page-en. De az adatvezérelt monitoring közben észre vettük, hogy másképpen használták az oldalt azok, akik a hosszú verziót látták:

 

  • több időt töltöttek az oldalon;
  • részletesebben elolvasták az oldal legfontosabb részét, az értékajánlat kifejtését (Hogyan gyárt vevőket neked az adatvezérelt honlapkészítés?-blokk).

 

Mivel a célunk az volt, hogy minimalizáljuk az impulzusból konvertáló érdeklődőket, világos volt, hogy a hosszabb verzió lesz a nyerő.

 

Elég egyetlen landing page kvalifikált érdeklődők gyűjtéséhez?

Röviden: nem. Egyetlen oldal nem alkalmas arra, hogy megmagyarázzuk, mekkora érték, amit adunk.

 

Egyetlen oldal arra alkalmas, hogy az érdeklődést felkeltsük a szolgáltatás iránt.

 

Mi viszont azt szerettük volna, hogy aki eljön hozzánk a konzultációra, nagy vonalakban értse és akarja azt az értéket, amit adunk. Szerettük volna, ha

 

  • többször találkozik a Mercus-márkával;
  • fejében a honlapszakértő-polcra kerülünk;
  • tisztába kerül azzal, mekkora biztonságot jelent számára az adatvezérelt honlapkészítés a hagyományos honlapkészítéssel szemben
  • megismeri a honlapkészítés buktatóit;
  • megtudja, mennyit nyerhet azzal, ha jó honlapot készíttet.

 

Éppen ezért a konverzió (= konzultációra való jelentkezés) UTÁN megkezdődött a minikurzus.

 

Remarketinghirdetésekben célzott blogcikkeket kínáltunk azoknak, akiket konzultációra vártunk.

 

Figyelsz?????

 

Nem csak azoknak futtattunk hirdetéseket, akik nem konvertáltak. Azoknak is, akik már jelentkeztek a konzultációra.

 

Így tudtuk elérni, hogy azok, akikkel személyesen találkoztunk már ismertek minket és erősen hajlottak arra, hogy minket válasszanak.


Mi a tanulság?

#1

Fontos a minőségi érdeklődő

 

A kampány többe került, mintha kevés információt tartalmazó landing page-en hangzatos szöveggel becsábítottuk volna az érdeklődőket.

 

Összehasonlításképp: a tavaly szeptemberi kampányunk közel 25%-kal alacsonyabb költségből hozott ugyanannyi konverziót, mint az idei.

 

(A CPC-k, azaz a kattintásokért fizetett összegek alig voltak magasabbak. Egyszerűen sokkal több hirdetést kellett idén futtatnunk).

 

A konvertálók (=konzultációra jelentkezők) közül tavaly minden harmadik lett ügyfél.

 

Ezzel szemben, akik idén eljöttek a megbeszélésre, 70%-ban ügyféllé váltak!

 

Rengeteg időt és energiát (=pénzt) megspórolt nekünk, hogy kvalifikált érdeklődőkkel ültünk le konzultálni.

 

#2

Honnan tudod, hogy sikeres volt-e a kampányod?

 

Egy PPC kampányban a konverziós ráta csak egy szám. De nem biztos, hogy a legfontosabb szám.

 

A kampány végén egyetlen érték fog számítani: mennyi pénzt hagytak nálad az ügyfelek?

 

#3

Hírlevél helyett mellett remarketing

 

Egy régi blogolvasóm a múltkor egyenesen azt mondta a telefonban, hogy röhögnie kell, amikor email marketingesek állítják, hogy mennyire jól megy az email marketing.

 

Én ennyire nem vagyok szélsőséges állásponton, de látom, hogy egyre kevésbé nyitják meg és olvassák a maileket. Ezért nem elég feliratni az érdeklődőket és mailben küldözgetni az okító anyagaidat.

 

Muszáj remarketing útján is utánuk nyúlnod. Kezeld úgy a remarketinget, mint weboldalad meghosszabbított karjait: amivel akkor is utoléred a felhasználókat, ha azok már árkon bokron túl vannak.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook