Honlaptanácsadó blog

Élet az Arialon és sárga kiemeléseken túl - 2. rész

A 10 legfontosabb webdesign trend 2011-ben

Írta: Varga Klára

Csapjunk bele: íme, 5 további izgalmas webdesign trend.

(Az első 5 trendről itt olvashat.)

 

6. Egy kereső- és felhasználóbarát trend: informatív láblécek 

webdesign_6.jpg

Ez a webdesign trend a használhatóság és a keresőoptimalizálás jó barátja. Lényege, hogy az eddig többnyire copyright és egyéb mellékes infók számára tartogatott lábléc a weboldal szerves része lesz. 

 

Helyt kaphatnak benne a friss Facebook és Twitter bejegyzések, YouTube videók, vagy linkek a weboldal legértékesebb tartamaira. Minden oldal alján több navigációs útvonal jelenik meg, ezzel ösztönözve a látogatót a további böngészésre, a keresőrobotokat pedig a folyton frissülő tartalmak beindexelésére.

 

Példák:

 

http://www.squarespace.com/ - ez a webhosting vállalkozás olyan láblécet használ, ami megmutatja, mely oldalakat látta már a látogató.

http://oldloft.com/

http://railstips.org/

https://core-engine.com

 

7. Slideshowk (váltakozó képek, ajánlatok)

webdesign_7.jpg

Eddig is gyakran találkoztunk weboldalak nyitólapján egy boksszal, ahol váltakozó képeken különböző információkat jelenítettek meg. Nagyon hatékony ez a megoldás, hiszen arra játszik, hogy a különböző céllal érkező látogatókat megfogja, és a weboldalon tartsa.

 

2011-ben a slideshowk mérete megnő: sokan a nyitólap teljes hasznos felületét ennek szentelik.

 

Példák:

 

http://www.cutler.it/ - az olasz kommunikációs vállalkozás a nyitólapon a legfontosabb esettanulmányait mutatja be.

http://www.letsredu.com/

http://www.builtbythefactory.com/

 

8. Egyszerű színsémák

weboldal_keszites_8.jpg

Sehol nem jön át tisztábban az üzenet, mint egy olyan weboldalon, ahogy a webdesign csupán 2-3 színből és azok árnyalataiból tevődik össze. Ennek a stílusnak a választásakor azonban nem árt tisztában lenni a színek pszichológiai hatásáról, és nem szabad csupán arra hagyatkozni, hogy Önnek melyik a kedvenc színe.

 

Ahogy majd a példák is mutatják, az egyszerű színséma korántsem azonos a fekete-fehérrel vagy szürkével: bátran használhatóak az élénk, vidám színek is. Fontos azonban, hogy az így elért hangulat aláhúzza az üzenetet, különben kontraproduktív lesz, bármilyen szépre is sikerül az oldal.

 

Példák:

 

http://collisionlabs.com/

http://toriseye.quodis.com/

 

9. Teljes képernyős háttérképek

weboldal_keszites_9.jpg

A stílus előnye, hogy erős atmoszférát teremt, azonnal kiköveteli a látogató figyelmét. Elképzelhető olyan megoldás is, hogy minden oldal esetében más háttérkép jelenik meg. Ezt csak akkor használja, ha a kép valóban hozzáad valamit a tartalmi információhoz, és nem pusztán díszítő funkciója van.

 

Megfontolandó ugyanakkor, hogy egyre többen neteznek mobilról. Ők nem biztos, hogy örülnek annak, ha egy oldal lassan töltődik be. (Persze megoldás lehet, ha külön mobilra szánt verziója is készül a weboldalnak – erről a 10-es pontban lesz szó.)

 

Példák:

 

http://www.twelve-restaurant.co.uk/ - ismét egy éttermi weboldal, ahol a különálló galériába rendezett fényképek mellett minden oldalhoz önálló háttérképet rendeltek.

http://www.august.com.au/ 

http://www.include-digital.com/

http://carfreaks.net/

 

10. Mobil oldalak

Egyelőre még főleg nagy látogatottságú portálok, híroldalak, magazinok élnek azzal a lehetőséggel, hogy különálló weboldalt építenek a mobilról érkező látogatók számára. Nem nehéz azonban megjósolni, hogy előbb utóbb a KKV-k sem mehetnek el az egyre nagyobb számú mobil netező mellett.

 

Ez a stílus igazi kihívás: rendkívül kis területen kell a webdesignernek blikkfangos és egyidejűleg informatív oldalakat szerkesztenie, melyek gyorsan betöltődnek.

 

Példák:

 

Mivel a mobil site-ok csak mobilról érhetőek el, így itt csupán képeket tudok mutatni:

webdesign_mobil.jpg

webdesign_mobil_2.jpg

 

 

Facebook