Honlaptanácsadó blog

Egy trükk, ami AdWords hirdetése hatékonyságát 20 százalékkal növeli

Konverziónövelő műhelytitok

Írta: Varga Klára

Profi értékesítők rengeteg módszert használnak arra, hogy a vásárlójelölt bizalmát megszerezzék. Van egy trükkjük azonban, amit elloptunk tőlük, és saját, illetve ügyfeleink Google AdWords kampányában rendszeresen nagyon jó eredménnyel használunk. Ez a trükk ugyanis önmagában akár 20%-os konverziónövekedést eredményez a Google hirdetésben!

Figyelem, szigorúan bizalmas információ következik!:)

Világos, hogy egy adott szolgáltatásra, termékre többféleképpen hivatkozhatunk. Épp a minap beszélgettünk egyik ügyfelünkkel arról, hogy milyen keresőszavakra érdemes optimalizálni induló webáruházát.

 

Ő - mint szakember - teraszklímáról, öntözéstechnikáról és tótechnikáról beszél, ám a laikus ezeket a szavakat nem használja. Használja viszont a

  • teraszklímára a páraesőt, hűsítő párát és teraszhűtést,
  • öntözéstechnikára a locsolást és öntözést,
  • tótechnika helyett a kerti tó építése kifejezést. 

Mint látható, nem csupán egy alternatíva létezik, sőt, számos kifejezésre akár 8-10 szinonim kifejezést lehet összeállítani, amik valós kereséseket generálnak.

 

Hasonlóan érdemes gondolkodni, amikor az AdWords kampányhoz készít landing page-t. Ez az az érkezési oldal, amire a Google AdWords hirdetésre kattintó látogató érkezik.

 

A landing page célja, hogy egyetlen oldalon belül konvertálja a látogatót. A leggyakoribb konverziós célok

  • feliratkoztatás hírlevélre, 
  • demó letöltése, 
  • jelentkezés személyes megbeszélésre, 
  • termékmegrendelés.

A landing page a kapu a vásárláshoz: a jó landing page egyértelműen tereli a látogatót a konverzió felé, minden információt tartalmaz, ami a döntéshez szükséges. Minden kérdést megválaszol, minden kételyt kitöröl a látogató fejéből, és felkelti a vágyat a termék iránt.

 

Hogy mindezt elérjük, rengeteg trükköt alkalmazunk mind a designban, mind a szövegírásban.

 

Ám van egy trükk, amit az értékesítőktől loptunk, és alkalmazunk azért, hogy ügyfeleink AdWords kampányai még jobban teljesítsenek.

 

Tudja, hogy egy profi értékesítő, amikor face-to-face beszélget remélt ügyfelével, mit tesz? Beszélteti, majd az ügyféljelölt szóhasználatát ismételve beszél saját maga is az eladandó termékről. Így a jelölt azt hallja viszont, amit ő mondott, és észrevétlenül kerül egyre közelebb ahhoz, hogy vásároljon.

 

És ez a trükk, lefordítva webre: ismételje meg a címsorban pontosan azt a kifejezést, amit az adott látogató beírt a keresőbe. Egy jó webprogramozó képes megoldani, hogy dinamikusan generálja a címsort a keresőkifejezés alapján, így a látogató a saját szavait látja viszont. 

 

Pontosan azt kapja, amit keresett!

 

Amikor tehát majd a fenti ügyfelünknek landing page-t fogunk készíteni, olyan címsort írunk, ahol az első részt üresen hagyjuk, valahogy így:

 

........ – míg mások izzadnak, Ön élvezze a nyarat teraszán!

 

A pontok helyére a látogató által beírt kifejezés fog kerülni, pl.:

 

Páraeső – míg mások izzadnak, Ön élvezze a nyarat teraszán!

Hűsítő pára erkélyre – míg mások izzadnak, Ön élvezze a nyarat teraszán!

Teraszhűtés – míg mások izzadnak, Ön élvezze a nyarat teraszán!

 

Próbálja ki Ön is következő Google AdWords kampányában!

 

 

Facebook