Honlaptanácsadó blog

Csekklista az új üzleti Facebook oldalakhoz - az Öné OK?

Last minute segítség - március 30-án váltás!

Írta: Varga Klára

Ügyféltermelő üzleti profil 15 lépésben - megmutatom, mit kell átgondolnia, hogy amikor március 30-án menthetetlenül megváltoztatja a Facebook az üzleti oldalak szerkezetét, versenyben tudjon maradni. Hogy olyan oldala legyen, ami végre pénzt is hoz a házhoz.

Előre szólok, ha azt várja, hogy megmondom, hova kell kattintani a profilkép feltöltéséhez vagy a névjegy szerkesztéséhez, csalódni fog. Fontosabb dolgokról lesz szó: a stratégiáról.

 

Ön okos vállalkozó? Gyanítom, igen, hiszen ezért olvassa ezt a blogot. Akkor nyilván tudja, hogy stratégia nélkül a Facebookon sem fog boldogulni.

 

Stratégiát Ön helyett nem tudok készíteni (legfeljebb Önnel együttműködve), összeállítottam viszont egy csekklistát. Ha legjobb tudása szerint megválaszolja a kérdéseket, jó úton jár afelé, hogy végre pénzt keressen a Facebook profillal.

 

Ha már a csekklista hosszúságának látványa is elriasztja attól, hogy maga álljon neki barkácsolni, itt a lehetőség, hogy minket izzasszon vele!

 

 

Előkészítés – megéri-e nekem egyáltalán üzleti Facebook oldalt üzemeltetni?

  1. A célcsoportom megtalálható a Facebookon?

  2. Milyen plusz értéket tudok a célcsoportom számára adni a Facebook oldallal?

  3. Milyen hozzáadott értéket tudok saját márkám (cégem) számára adni, ha létrehozok egy üzleti Facebook profilt?

  4. A versenytársaim jelen vannak a Facebookon? Hogyan kommunikálnak? Milyen erős a jelenlétük? Mekkora a rajongótáboruk?

  5. Mi a célom a Facebookkal? Hogyan fogom mérni az eredményeket? Mi számít sikernek? Ne a lájkok száma, könyörgöm.

  6. Milyen tartalmakat fogok posztolni? Milyen források állnak rendelkezésemre, hogy rendszeresen valami értékeset tudjak adni a követőknek?

 

Gyakorlati megvalósítás

  1. Mi legyen a Facebook oldal neve? Ugyanaz, mint a cégnév? Esetleg egy beszédesebb néven fusson az oldal?

  2. A választott URL egyszerű, egyben beszédes? Egyáltalán választottam egyedi URL-t?

  3. A választott timeline kép megszólítja a célcsoportot? Valóban kifejezi azt, amit szóban egy-két mondattal el akarok mondani a potenciális ügyfélnek? Tükrözi a márka hangulatát? Kellőképpen egyedi?

  4. A timeline kép megfelel a szigorú Facebook előírásoknak? Nem sérti azokat? (Röviden: semmi reklám, semmi call-to-action, semmi webcím, semmi ár, semmi lájkra vagy megosztásra való buzdítás.)

  5. A timeline kép alatti bemutatkozó szöveg kellőképp informatív és inspiráló a célcsoport számára?

  6. Ez a legfontosabb a gyakorlati megvalósításban: milyen egyedi appokat fogok használni? Mivel érem el, hogy a Facebook oldalam látogatói ne tűnjenek el, mint szamár a ködben? Ha esetleg nem olvasta volna a múlt hetit: itt vannak tippek erre.

 

Hogyan fogom megismertetni a Facebook oldalt a célcsoporttal?

  1. Weboldalamon kint van a Facebook doboz? Lájkolhatóak termékeim, szolgáltatásaim, blogcikkeim?

  2. Email template-jeimen, névjegykártyámon, prospektusaimon, szórólapjaimon, sőt, minden egyes reklámanyagomon fel van tüntetve a Facebook oldal címe?

  3. Mennyibe kerül számomra egy Facebook kampány? Mekkora költségkeretem van rá? Mennyibe kerül egy átkattintás, mennyibe egy lead, mennyibe egy fizető ügyfél, vásárló? Milyen költségek mellett éri meg hirdetnem?

Stratégia nélkül a Facebook sem fog pénzt hozni. Ha azonban okosan tervez, és konzekvensen meg is valósítja terveit a gyakorlatban, az eredmények jönni fognak.

 

Nézze csak, itt vannak hárman azok közül, akik legelsőnek felébredtek, és már készen is van az új profiljuk:

 

Tanulj Ausztráliában

Angol e-Egyetem

Kockázatdoktor

 

Ha inkább üzleti ügyeivel foglalkozna, mint Facebook oldalát hegesztgeti, katt ide, ez Önnek szól! Nos? Már csak 3 nap van hátra.

 

 

Facebook