Honlaptanácsadó blog

Csapot-papot: miért hagyják el a bevásárlókosarat a vásárlók?

Mi játszódik le a vásárló fejében, amikor lelép?

Írta: Varga Klára

A magyar webáruházak átlagos konverziója 1% körüli – pocsék, ugye? Különösen annak tükrében rémisztő ez az adat, hogy léteznek webáruházak 25% körüli konverziós aránnyal is. Mi lehet ennek az oka és hogyan javítható a konverzió?

Nem állítom, hogy két flekkben megoldom most a problémádat. Az alacsony konverzió az átgondolatlan, stratégia nélküli üzletpolitikától kezdve a rosszul kialakított webáruházon át az elégtelen (online) marketingig rengeteg mindentől függ.

 

Nézzük most végig, hogy mik a legfőbb okai a megpakolt bevásárlókosár elhagyásának. Mi játszódik vajon le a vásárló fejében, amikor 20 perc vásárlás után csapot-papot otthagy?

 

1. “Miért árultok olyat, ami nincs?”

Betettem egy terméket a kosárba, épp mennék a pénztárba és látom, hogy a termék nincs raktáron. Megyek is innen, mert

 

a) ez volt az egyetlen termék, amiért jöttem;

b) az elmúlt 20 percet ezen a weboldalon töltöttem és most szóltok, hogy nincs raktáron?;

c) Nem fogok továbbkeresgélni, hogy aztán megint közöljétek velem, hogy az a termék sem kapható.

 

Megoldás: minden esetben tüntesd fel a terméklistában és a termékadatlapon, hogy elérhető-e termék, illetve hány napos szállítással kell számolni.

 

 

2. “Ti csak a magatok kényelméről gondoskodtok?”

Itt a termék a kosaramban, de meg szeretném változtatni a színét, ám ehhez vissza kell mennem a termékoldalra. Nehogy már… Inkább hagyom a fenébe.

 

Megoldás: a kosár-oldalon minden elem (mennyiség, méret, szín, kiszerelés, stb.) legyen módosítható.

 

 

3. “Én nem érek annyit, mint a többi vásárló?”

Hoppá, most látom, ha lenne kuponom, akkor kapnék kedvezményt. Szétnézek a Google-on és a Facebookon, szerzek egy kupont. (És ha nem találok, soha nem jövök vissza.)

 

Megoldás: egy lehetőség, ha a kuponkód mező alatt egy linken elhelyezed a “hogyan kaphatok kupont” feliratot, majd arra kattintva felajánljod a hírlevél-feliratkozásért cserébe járó kupont minden érdeklődőnek. Az itt adott kedvezmény lehet akár kisebb, mint az affiliate partnereken keresztül érkezőknek ajánlott kedvezmény. Lényeg, hogy a kedvezmény lehetőségét minden vásárlójának felkínáld.

 

 

4. “Ne már, ekkora szállítási költség?”

Itt, a kosár-oldalon látom, hogy a szállítási költség milyen magas – nem is éri meg itt vásárolnom.

 

Megoldás: a szállítási költség kényes pont, amivel sokat lehet nyerni és veszteni egyaránt. Tudjuk például, hogy az ingyenes szállítást jobban értékelik a vásárlók, mint akár egy nagyobb összegű engedményt.

 

Legfontosabb, hogy a szállítási költség legkésőbb akkor nyilvánvaló legyen, amint a vásárló a terméket a kosárba helyezte.

 

Ki kell próbálnia, mi jön be inkább az te célközönségednek: a fix kiszállítási díj akkor jó neked, ha olyan értékben vásárolnak nálad, hogy a kiszállítás költsége belekalkulálható a termékek árába. A vásárlónak pedig akkor jó, ha nem fordulhat elő, hogy aránytalanul magas a vásárlás értékéhez képest a szállítási díj.

 

A sávos szállítási díj bonyolultabb a felhasználónak, ám rugalmasabban bánhatsz a szállítási költségekkel, és a vásárlókat is elégedetté teheted. (És ne felejts időnként ingyenes szállítással akciózni!)

 

 

5. “Nem regisztrálni, vásárolni akarok!”

Épp indulnék fizetni és akkor azt kéritek tőlem, hogy regisztráljak? Hogy találjak ki egy felhasználónevet, amit a későbbiekben úgyis el fogok felejteni, a jelszóról nem is beszélve? Én vásárolni szeretnék és nem regisztrálni! Csá!

 

Megoldás: jó opció a vásárlás vendégként, amikor csak a minimálisan szükséges adatokat kéred be a vásárlótól.


Jövő héten végigvesszük, hogy a pénztárban milyen kételyek merülnek fel a vásárló fejében, amik a kosár elhagyásához vezetnek. És persze a megoldások is jönnek, várlak vissza!


Ötlet rendesen átgyúrva innen 

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook