Honlaptanácsadó blog

Csapot-papot: miért hagyják el a bevásárlókosarat a vásárlók? - 2. rész

Gondolkodjunk a vásárló fejével

Írta: Varga Klára

Javítsuk fel webáruházad konverzióját, rendben? Jön az 5 további tipp arra, hogy látogatóidból vásárló váljon.

A sorozat első részét a webáruházak konverziójának javításáról itt olvashatod.


(Figyelem, a cikk 2013-ban született, egyes elemei mára érvényüket veszíthették, hiszen az online kommunikáció piszkosul gyorsan fejlődik.)

 

 

6. “Nem mondjátok, hogy tartsak magamnál 100 rugót csak miattatok?”

Jól bevásároltam, közel 100.000 Ft-ot fogok nálatok hagyni. Mivel ennyi készpénzt sosem tartok magamnál, evidens, hogy kártyával szeretnék fizetni. De ezt ti nem engeditek. Tényleg komolyan gondoljátok, hogy elmegyek a bankba, veszek fel kápét, hogy ki tudjam fizetni a futárnál a számlát?

 

Kösz, azért vásárolok webáruházban, mert kényelmes. Ha ti ezt a kényelmet nem adjátok meg, megyek máshova.

 

Megoldás: aki online vásárol, joggal várja el a gyorsaságot, a papírmentes ügyintézést. Ne veszítsd el ezeket a vásárlókat csak azért, mert nem kínálsz kártyás fizetési opciót webáruházadban!

 

 

7. “Mi a túróért is fizetek ennyit?”

Hova tűnt a termék, amiért fizetek? Nem látom! Nem fogok fizetni olyasvalamiért, amit nem látok! O.K., ha bízom az áruházban, maradok és végigcsinálom a fizetési folyamatot vakon. Ha azonban eddig sem voltatok túl meggyőzőek, akkor lelépek.

 

Megoldás – kizárólag ínyenceknek: bevallom, számomra is új az infó, hogy ha a termékek nem látszódnak végig a checkout folyamat során, az kosárelhagyáshoz vezethet.

 

A megoldás tehát, hogy az oldalsávban folyamatosan látszódjanak a termékek – a kosároldallal ellentétben azonban már változtathatóság és ár nélkül. Hogy mire gondolok? Hát egy ronda, de finom dologra: feltettem ide a 25% (!!!) körüli konverziójú Proflowers webáruház checkout folyamatát képekben. Nézd végig, érdemes! Jobboldalt folyamatosan látható a kiválasztott virágcsokor és váza.

 


8. “Hol a garancia?”

Most jut eszembe, mi van, ha a termék nem tetszik, vagy nem jó? Visszacserélhetem? Visszafizetitek az árát, ha nem jó rám? Hosszas böngészést követően a láblécben megtaláltam a vásárlási feltételeket, rá is klikkeltem. Na mi történt? Elvitt a pénztárból valami másik oldalra. Amikor pedig vissza akartam menni a fizetésre, eltűntek a kitöltött adatok! Elmentek ti a… Én meg innen megyek el.

 

Megoldás: Legjobb, ha az alapvető (egyébként kötelező) garanciális feltételeket a fizetési folyamat során jól látható helyen feltűnteted.

 

 

9. “SOS – kit hívhatok?”

Eszembe jutott, hogy nem biztos, hogy a megadott szállítási napon egész nap otthon tudok lenni. Fel kéne hívni az ügyfélszolgálatot még fizetés előtt, hogy megbeszélhetem-e a futárral, hogy 4-ig szállítsák ki a terméket. De nem találok telefonszámot sehol.

 

Létezik ez a webáruház egyáltalán fizikailag? Vagy valami sufniból árulja Józsi bá a cuccot? Esetleg kamu az egész? Nem megyek bele bizonytalanba, megveszem máshol, még ha kicsit drágább is.

 

Megoldás: kötelező, sőt, KÖTELEZŐ egy nyitvatartási időben elérhető ügyfélszolgálati telefonszám feltűntetése egy webáruházban. Ráadásul ott, ahol mindig látszik.

 

 

10. “Biztos, hogy én vagyok a hülye?”

Megnyomtam a “tovább” gombot, és hibaüzenet jött fel. Már kétszer próbálkoztam, végignyálaztam a teljes űrlapot, szerintem kijavítottam a hibát. Még egyszer próbálkozom: ugyanúgy hiba. Tudjátok mit? Ha olyan okosak vagytok, oldjátok meg, hogy észrevegyem, hol a hiba az elcseszett űrlapotokon, én léptem.

 

Megoldás: sok honlap- és webáruházkészítő, -üzemeltető gondolja, hogy az internetes felhasználó hülye. Nagy tévedés ezt gondolni: nem hülye ő, csak először találkozik egy számára ismeretlen gondolatmenettel. Nagyon fontos, hogy ez a gondolatmenet tiszta és a vásárló számára is áttekinthető legyen. Ugye te sem vezetsz olyan magabiztosan egy ismeretlen külföldi városban, mint a munkából hazafelé vezető úton?

 

Ha valami elkerüli a vásárló figyelmét, jól láthatóan és barátságosan megszövegezve jelezd. Illetve ilyen esetben is segít a fent említett, azonnal hívható telefonszám.

 

Gondoltad volna, hogy ilyen sok apróságon múlik a webáruház-konverzió?


Ötlet rendesen átgyúrva innen 

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook