Honlaptanácsadó blog

Az Ön cége szimpatikus? - 1/3. rész

A sikeres KKV-weboldalak és webáruházak nyitólapjának ökölszabályai + fontos infó a cikk végén

Írta: Varga Klára

Van egy jó és egy rossz hírem, kezdem a rosszal. Weboldala látogatóit 1. NEM ÉRDEKLI ÖN 2. NEM ÉRDEKLI AZ ÖN CÉGE 3. NEM ÉRDEKLI AZ ÖN KÍNÁLATA A látogatót kizárólag saját maga érdekli, azaz a gyors és hatékony problémamegoldás. A jó hírem, hogy ez Önnek kifejezetten jó.

Nem feltételezem, hogy Ön mazochista. Emberbarát és optimista válaszom van arra, hogy a látogató érdektelenségét hogyan tudja saját előnyére fordítani.

 

A cikk első részében ügyfélfejjel fogunk gondolkodni, hiszen csak az tudja jól kiszolgálni ügyfeleit, vásárlóit, aki érti őket. A második részben jönnek a céges weboldalak ökölszabályai, a harmadik részben pedig a webáruházakról lesz szó.

 

 

Aki keres, az talál - de nem mindegy, hogy mit!

 

Ugye Ön is rengeteget bosszankodik, amikor szolgáltatást, terméket keres az interneten? Sok kusza, igénytelen és információszegény honlapba botlik, amik közül sokat a megnyitás után azonnal bezár, mert nincs türelme kimazsolázni az Ön számára fontos tartalmat.

 

 

Mit tesz, ha talál egy honlapot,

 

  • ahol első blikkre komfortosan érzi magát
  • ahol azonnal észleli, hogy Önnek való megoldást kínálnak
  • ahol egy gyors, szkennelő olvasást követően érzi, hogy Önhöz szólnak
  • amelyikről sugárzik az igényesség, gondosság, rendszerezettség
  • amelyikről érzi, hogy Önnek készült?

Ha ilyen honlapot talál, nyilván örömmel marad. Mert itt remélhetőleg megtalálja a megoldást.

 

Megérteni az ügyfelet...

 

Nézzük meg ezt a helyzetet a másik szemszögből! Képzelje bele magát ügyféljelöltje helyzetébe, aki esetleg már jó néhány versenytársa honlapját átböngészte. Egyre fásultabb, mert a honlapok többsége nem nyerte el bizalmát.

 

Nem kínálják meg a megoldással, ellenkezőleg: neki kell erőfeszítést tenni, hogy vásárolhasson - dühítő, frusztráló helyzet. Mintha egy bolt ajtaján nem lenne kilincs, hogy be lehessen lépni.

 

És ebben az állapotban megtalálja az Ön weboldalát.

 

Halleluja, ha Önnek olyan honlapja van,

  • amelyik első blikkre bizalmat ébreszt
  • amelyik rögtön megszólítja a látogatót
  • amelyik mindent megtesz azért, hogy a látogatót kiszolgálja
  • amelyik igényességet, gondosságot, rendszerezettséget sugároz
  • aminek minden egyes eleme a látogatót segíti közelebb a megoldáshoz.

 

A sok kusza weboldal között felüdülés lesz az Önét böngészni. És vajon kivel lépnek kapcsolatba? Vajon kit részesítenek előnyben, ha vásárlásról lesz szó? Vajon ki iránt éreznek bizalmat?

 

Vajon ki lesz szimpatikus?

 

Ha az Ön honlapja mindent megtesz azért, hogy a látogatót mind vizuálisan, mind tartalomban kiszolgálja, óriási előnyhöz fog jutni versenytársaival szemben. Ezt a látogatók azonnal észlelik, értékelik, és előbb-utóbb vásárlással jutalmazzák.


A jövő heti cikkben azokról a konkrét megoldásokról lesz szó, amivel ezt a szimpátiát el tudja nyerni weboldalán. Konkrét példákon fogom megmutatni, mit, hogyan és hova érdemes tenni a weboldalon.

 

FONTOS!: szeptember első felében egyedülálló lehetőséget fogok mutatni igazi, profi, ügyféltermelő honlapra és webáruházra - kizárólag céltudatos vállalkozóknak. Ha új projekten gondolkodik, vagy simán csak eredményesebben szeretne eladni honlapjával, webáruházával, a lehetőség Önnek fog szólni.

 

 

Facebook