Honlaptanácsadó blog

Az aranyóra - ügyfél születik

6+1 tipp, hogy bemelegítő emailjei ügyfeleket termeljenek

Írta: Varga Klára

Aranyórának a születés utáni első órát szokás hívni. Azt fejezi ki, hogy a megszületés utáni első 60 perc mennyire meghatározó az újszülött egész további életében. Hogy ez az óra életre szólóan megalapozza a kötődést anya és kisbaba között.

Hogy jön ez ide? Mondom tovább.

Ha üzleti stratégiájának egyik pillére a honlapon keresztül történő eladás vagy ügyfélszerzés, akkor bizony érdemes automatizálni a folyamatok egy részét. Nem mondok újat azzal, hogy a hírlevélsorozatról beszélek, ami az egyszeri látogatóból idővel vásárlót gyárt.

 

Ám nagyon nem mindegy, hogyan építi fel a folyamatot, ami a feliratkozással indul. Ha ugyanis ez a folyamat nem eléggé átgondolt, nincs mögötte stratégia, akkor vásárló se lesz.

 

Sokszor nem is jut el a vásárlójelölt tudatáig, de már az első email után eldönti, hogy fog-e valaha is vásárolni a mail küldőjétől. A második, harmadik mail már csak megerősíti döntésében.

 

Az első email, amit kap Öntől olyannyira döntő, hogy meghatározhatja, hogy vajon az azonnal elolvasandó mailek közé kerül majd többi levele, vagy olvasatlanul a kukában fognak landolni. Hogy az érdeklődő fog-e reagálni előbb utóbb egyik levelére (értsd pl. megrendeli termékét), vagy a némák és tétlenek táborát gyarapítja majd.

 

Egy elszúrt bemelegítő mail annyira káros lehet, hogy teljes további érdektelenséget szülhet.

 

1. Lépjen azonnal

A feliratkozást követő első óra az aranyóra az Ön számára.

 

A feliratkozást követően ne késlekedjen, küldje ki azonnal az első mailt! Holnap már arra sem fog emlékezni a feliratkozó, melyik oldalon járt tegnap és könnyen lehet, hogy azonnal törli.

 

Ne higgye, hogy a feliratkozót érdekli Ön! Ugyanúgy fütyül Önre, ahogy rám is. A feliratkozót saját maga érdekli. Majd ha sikerül meggyőznie, hogy valódi alternatívát kínál számára, akkor utánanéz, ki is Ön, mivel foglalkozik pontosan a cége. De addig hosszú még az út.

 

2. Adjon értéket

Ha az első mail kézzelfogható értéket ígér az érdeklődőnek, várakozással fog elébe nézni a többinek. Küldjön a feliratkozónak hozzáférést azonnal letölthető termékdemóhoz, hasznos tippek gyűjteményét, vagy azonnali hozzáférést prémium tartalmaihoz.

 

3. Késztessen cselekvésre

Nem, természetesen nem arra gondolok, hogy azonnal sózza rá a kétmilliós kompakt kerti tavat szerencsétlen feliratkozóra. Vonja be azzal, hogy egy hívogató linkkel visszacsalogatja honlapjára. Vagy vegye rá, hogy csatlakozzon Facebook oldalához. Remek alkalom a feliratkozás utáni pillanat erre.

 

4. Adjon élményt, de okosan

Unalmas, pusztán szöveges email helyett használjon honlapja arculatát idéző grafikus sablont. Így könnyebben képes lesz belemászni az érdeklődő agyába.

 

Olvasom és látom is, hogy (online) marketingesek elkezdtek ismét szöveges hírleveleket küldeni, mondván, most ez a “más”, ez fog kitűnni.

 

Meglehet, ám egy esztétikusan felépített hírlevéllel igényességet és szakértelmet kommunikál. Egy okos designnal az azonnali érdeklődést sokkal könnyebben fel tudja kelteni.

 

A tudatos, azaz nem feleslegesen esztétizáló grafika ráadásul képes a figyelmet oda terelni, ahová Ön szeretné. Erre egy fehér alapon fekete szöveg nem képes.

 

5. Küldjön személyes mailt

Szólítsa meg az olvasót! Bár (csaknem) mindenki tudja, hogy nem a cégvezető ül körmét rágva a gép előtt, és küldi ki személyesen a maileket, mégis jó érzést kelt a feliratkozóban. Használja a feliratkozó keresztnevét a mail tárgyában, a megszólításban, vagy akár a szövegtörzsben.

 

6. Kérdezze meg, hogyan segíthet

Az első 24 óra remek alkalom arra, hogy megkérdezze az olvasót, mi érdekli? Egy linkkel aztán vezesse honlapja egyik oldalára, ahol megírhatja válaszát. Itt kérje meg, hogy bővítse profilját, adjon meg néhány további adatot magáról. Ne tegye ezt kötelezővé, figyelje meg, mégis sokan meg fogják tenni.

 

Az infók hasznosak Önnek, hiszen segít olvasói problémáinak megértését, és persze hasznos az olvasónak is, mert releváns infót fog kapni.

 

7. Miért kellene csupán egyetlen bemelegítő mailt küldeni?

Ki írja elő, hogy csupán egyetlen bemelegítő mailt küldhet? Küldjön akár többrészes bemelegítő sorozatot.

 

Az első mailben bíztasson vásárlásra, kapcsolatfelvételre, vagy amire rá szeretné venni a feliratkozót.  Ám ne adjon rögtön kupont, árengedményt vagy ajándékot. Csak ültesse el a bogarat az érdeklődő fejében. (Persze ehhez is szükséges, hogy ajánlata valódi, értékes alternatíva legyen az olvasó számára.)

 

Aztán a második, harmadik mailben fejelje meg ajánlatát a kuponnal, ezzel adva meg a pluszlökést a vásárláshoz, ügyféllé váláshoz.

 

Ebben az esetben honlapjára ne tegye ki kuponajánlatát! Csak meglepetésként csatolja egyik mailjéhez. Így elképzelhető, hogy kevesebb feliratkozót gyűjt, mivel nem húzta el a mézesmadzagot az olvasó orra előtt. Viszont aki feliratkozik, az nem az ingyenebédért jön, így nagyobb arányban kerülnek ki közülük fizető ügyfelek, vásárlók.

 

Tegye rendbe üdvözlő mailjeit, alapozza meg online eladásait!

 

 

Facebook