Honlaptanácsadó blog

Az ügyféltermelő landing page 7 ökölszabálya

Miért ne köss télen se sálat?

Írta: Varga Klára

40%-kal magasabb konverzió… És mindez egyetlen aprónak látszó dolog megváltoztatásával a landing page-en…

Ha elszúrod, fizetsz, mint a katonatiszt. Ha jól csinálod, neked fizetnek. Érdemes tehát figyelni: megmutatom, hogyan kell ügyféltermelő landing page-et készíteni.

Ugye tudod, mi a landing page? És ugye használod is kampányaidban? És soha, de soha nem a weboldal vagy Facebook oldal nyitólapjára érkeznek a hirdetésére kattintó érdeklődők?

 

Landing page az az oldal, ahová a hirdetéseidre kattintva az érdeklődő megérkezik. Érkezési oldalnak is hívják.

 

1. Navigáció – no, no, no

Nono. Örök küzdelem, bár kezdek beletörődni. Nagyon nehéz elfogadtatnom az ügyfeleinkkel, hogy a jó landing page nem engedi a látogatót elkóborolni. A jó landing page konvertál: ott, helyben, akkor.

 

Az ellenérvek ezek szoktak lenni:

 

“Mutassuk meg, milyen sok jó dolog van még a honlapon.” – (Büszkélkedni akarsz, vagy eladni?)


“Mi van, ha egy másik termék érdekli inkább?” – (Majd egy másik kampányban azt reklámozzuk.)

 

Itt láthatsz egy A/B tesztet és példát a különbségre: az első landing page, ahol nincs navigáció, 40%-kal jobb eredményt hozott, mint a második (klikk a linkre, tanulságos).

 

Ne saját zsebből fizesd meg a tanulópénzt, higgy a teszteknek, olcsóbb lesz! 

 

2. Egyetlen cél

Fontos, hogy a kampány előtt eldöntsd, mit szeretnél elérni:
 

  • Feliratkoztatni?
  • Demót letöltetni?
  • Eladni? (Ha igen, akkor mit?)
  • Lájkot szerezni?
     

A landing page-en más dolgod nincs, mit mindent ennek az egyetlen célnak alárendelni.

 

Hogy a feliratkozásból még nincs vásárló? A demó letöltése nem garantálja a fizetős termék iránti érdeklődést?

 

Így igaz.

 

Ám ez nem is feladata ennek a landing page-nek! Ezt a jól megtervezett értékesítési folyamat többi lépcsője fogja megtenni – a hírlevelek, a remarketing kampányok, a Facebook kommunikáció. Munkás dolog ez, bezony.

 

3. A gomb

Egyértelműen meg kell mondani az érdeklődőnek, mit várunk tőle. Erre való a…?

 

… A gomb. A call-to-action gomb, ami
 

  • nagy,
  • feltűnő,
  • rövid, egyértelmű szöveget tartalmaz (iratkozz fel, töltsd le ingyen, stb.)
     

Gomb, és nem szöveges link. Nem kis légypiszok, hanem feltűnő darab. A legnagyobb grafikus elem az egész oldalon.

 

Erről írtam már egy alapos cikket, nem ragozom tovább, olvasd el!

 

4. A legrövidebb út a látogató agyához

Zsákbamacskát senki nem vesz. Bármit is akarsz elérni a landing page-dzsel, használj hozzá képet.

 

Ráadásul a vizuális üzenetet az oldal látogatója 50X gyorsabban fogja fel, mint a szövegeset!

 

Ötvenszer gyorsabban eljut a látogató agyába, hogy mit akarsz tőle, ha jó képet használsz…

 

Emlékszel a tesztre, ugye?: bitly.com/1kK13gM

 

5. A copy

Múlt pénteken nálunk járt egy kedves ügyfelünk, és szóba kerültek a régi sales oldalak. (Tudod: hosszú, hosszú rizsa, zéró tagoltság, sárga kiemelések, alul az ár). Kriszta ezeket az oldalakat nevezi sálnak – ezennel elloptam tőle a kifejezést.

 

A jó landing page szöveg tehát sokkal fontosabb, mint valaha.

 

4 eleme van:
 

  1. Hatalmas, rövid, feltűnő, érdeklődést azonnal felkeltő főcím

  2. Kisebb betűmérettel írt, kicsit hosszabb alcím (ez se legyen 2 sornál hosszabb)

  3. Rövid, pár mondatos összefoglaló a várható előnyökről

  4. Kifejtés, részletek bemutatása – nem mindenki lesz kíváncsi az összes részletre, ezért tagold az egyes "fejezeteket" gombokkal, amik a megrendelésre ugranak. Ennek a résznek a hossza és részletessége attól függ, mennyire bonyolult a terméked, ingyenes-e vagy fizetős, mennyire szkeptikus a közönséged. Adjusztáld ezt a szekciót szépen, izgalmas tördeléssel, ikonokkal, hogy a "sál-effektust" elkerüld.


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


 

6. A legrövidebb út a látogató szívéhez

A legjobb borok a borász nevét viselik. Például Irsai Olivért veszünk. Hasonlóan a ruhák: a sztárok Diorban, Givenchy-ben, vagy épp Léber Barbarában pompáznak.

 

Te sem teheted meg, hogy elbújsz a landing page mögött: vállald arccal, pár mondatos személyes bemutatkozóval, ki vagy, és miért vagy hiteles.


7. Bizonyítékok

Egyre nehezebb dolga van annak, aki kamuzva akar eladni, vagy nem ad elég bizonyítékot arra, hogy valóban ő kínálja a legjobb megoldást.

 

Köszönet a közösségi oldalaknak ezért! Hiszen nekünk, akik tisztességes módszerekkel élünk, nem kamuzunk, és kőkemény munkával építjük vállalkozásunkat, rengeteg bizonyítékunk van vevőink elégedettségére.

 

Ne felejtsd kitenni tehát a landing page-re az ügyfélvéleményeket, videókat, és akár pár Facebook kommentet.

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook