Honlaptanácsadó blog

A te értékesítési folyamatod is tele van zsákutcákkal?

A 7 hely, ahová elfelejtesz call-to-action gombot tenni

Írta: Varga Klára

Tudod, hogy egyes KKV-knak miért sikerül nagy arányban az érdeklődőkből ügyfelet gyártani? És hogy mi köze a zsákutcának az értékesítési folyamathoz?

Milyen a jól megtervezett értékesítési folyamat?

Azok a cégek, akik az egyszeri érdeklődőből rendkívüli hatékonysággal fizető ügyfeleket képesek gyártani egészen biztos, hogy jól megtervezett értékesítési folyamattal érték azt el. Ez a folyamat különböző stációkból áll (az egyes szintek több alszintből is állhatnak):

 

  • I. szint:
    Figyelem felkeltése (pl. AdWords hirdetéssel, eDM levéllel, Facebook hirdetéssel, emaillel, YouTube videóval)

    call_to_action_2.jpg
  • II. szint:
    Érdeklődés felkeltése (pl. landing page-dzsel, ahová a látogató a hirdetésre való kattintás után érkezik)

    call_to_action_3.jpg
  • III. szint:
    Az érdeklődőkből potenciális vásárlók, ügyfelek generálása (pl. rendszeres kommunikációval: hírlevél, blog, termékbemutató)

    call_to_action_4.jpg
  • IV. szint:
    Minősített potenciális vásárlók, ügyfelek generálása (pl. személyes konzultációval, találkozóval, árajánlatkéréssel)

    call_to_action_5.jpg
  • V. szint:
    Az eladás lezárása (online vagy offline)

    call_to_action_6.jpg
  • VI: szint:
    Elkötelezett, visszatérő vásárlók generálása (pl. speciális hírlevéllel, kuponnal, ingyenes karbantartással, utánkövetéssel, supporttal)

Mi a szerepe a call-to-action-nek az értékesítési folyamatban?

A call-to-action (CTA), azaz a felhívás cselekvésre, az átjárók az egyes szintek között, melyek ajánlatai felé visznek. Az átjárók, melyeken keresztül haladva az érdeklődőből fokozatosan ügyfél, majd visszatérő ügyfél lesz.

 

Márpedig ha nincsenek átjárók, az olyan, mintha zsákutcába terelnéd az érdeklődőt: pénzt és energiát nem kímélve költesz arra, hogy érdeklődőket gyűjts, ám – gondosan megtervezett értékesítési folyamat híján – az érdeklődők megrekednek az alsó szinteken: sohasem hagynak pénzt nálad, csupán azt veszik el, ami ingyen van.

 

Melyek azok a kommunikációs csatornák, ahonnan nem maradhat le a call-to-action?

1. Blog
Gondoskodj róla, hogy mind a blog oldalsávjában, mind pedig a cikkek végén legyen CTA. Példák erre:


Iratkozz fel, ha tetszett a cikk!

Nyomd meg a “tetszik gombot”!

Írd le véleményedet!


Kifinomult és itthon még keveset használt technika, ha blogcikk közepén, jól láthatóan elkülönítve csempészed be a bemelegített olvasónak az ajánlatot.

 

2. Hírlevél

Minden emailnek van egy célja. Egy mailsorozat elején még csupán puhítjuk a feliratkozót: bővebb infót kínálunk fel számára, ingyenes szolgáltatást, termékmintát, esetleg kötelezettség nélküli találkozót ajánlunk. A sorozat végén, vagy egy kampányban már lehet konkrét vásárlás, rendelés a cél.

 

3. Facebook landing (érkezési) oldal

Miért is nem szerencsés a Facebook üzenőfalára irányítani a látogatót? Ugyanazért, amiért nem szerencsés a weboldal címlapjára irányítani. Mert itt nem tudjuk röviden és velősen megmagyarázni, miért lesz hasznos számára, ha csatlakozik az oldalhoz.

 

Ne várd, hogy az érdeklődő elkezdi bogarászni a posztokat, átkattint weboldalára, végignézi azt, majd gondosan mérlegeli, hogy csatlakozzon-e. Nem: a Facebookozók impulzusból lájkolnak, valami jól látható, azonnali, vagy könnyen elérhető előnyért cserébe.

 

4. Weboldalad minden egyes oldala

Ez a szerintem rém kézenfekvő megoldás sok weboldalkészítőnek sem jut eszébe. Mit várunk a látogatótól, amikor végigfutott egy oldalon? Azt biztos nem, hogy zsákutcába érve becsukja a böngészőt.

 

Ha pedig nem ez a cél, útvonalat, vagy útvonal-alternatívákat kell kínálni számára.

 

5. Email aláírás

Ne csupán te, hanem összes alkalmazottad helyezzen CTA-t az aláírásba. Minden apró kommunikációs forma közelebb visz célodhoz. Az email végén természetesen nem eladni kell, dehogy. Amit itt kérhetünk, az pl. egy like, vagy ebook letöltése.

 

6. Ebookok

És ha már emailed végén ingyenes ebook-letöltésre buzdítottál, nem hagyhatod ki, hogy az ebookban is felszólíts cselekvésre, ezzel is továbblendítve az érdeklődőt az ügyféllé válás folyamatában.

 

7. Videók

Ha valaki megnézte videódat a YouTube-on vagy egy tőled független weboldalon, és az tetszett neki, nyilván könnyen rávehető, hogy ellátogasson weboldaladra.

 

Ezért minden videó végén legyen ott egy screen, ami az elvárt cselekvést, és a legfontosabb előnyt mutatja. És ne felejtsd ki a rövid, könnyen megjegyezhető webcímet, ahová az érdeklődőt továbbküldöd.

 

Végezetül két fontos tanács:

 

  • Bármit, bárhol kommunikálsz, mérlegeld, hogy milyen cselekvést vársz el az érdeklődőtől, és ezt jelezd is egyértelműen.

  • Mindig mérlegeld, hol tart az érdeklődő az ügyféllé, vásárlóvá válás folyamatában, és csupán egyetlen lépéssel lendítsd tovább az illetőt a folyamatban.

    Tehát ne akarj rögtön eladni, ám ne legyél szégyenlős eladni annak, aki már érett rá.

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook