Honlaptanácsadó blog

Az Ön cége szimpatikus? - 3/3. rész

A sikeres KKV-weboldalak és webáruházak nyitólapjának ökölszabályai

Írta: Varga Klára

Ma a webáruházak ökölszabályairól lesz szó, van belőlük mindjárt hét. Ha webáruháza van, vagy épp készül egyet nyitni, akkor ma Önnek írtam.

Először is: minden céges weboldali nyitólapra vonatkozó szabály érvényes a webáruházakra is. Lássuk most a többi hetet!

 

1. Az egyértelműség ökölszabálya

mineral_webaruhaz_kicsi.jpg

 

Ugye a fenti képet látva egyértelmű, hogy webáruházban jár? (Kattintson a kis képekre a nagyításért.) Jelzi ezt a kosár, a szállítás-ikon, az egyértelmű menüsor és az akciós termékek boksz.

 

Sokat írtam már arról (pl. itt és itt), hogy ne eladni akarjon honlapján. Mások is írtak már erről eleget. Na de kérem, ez mégiscsak egy webáruház!

 

Néha belefutok a fenti tételt teljesen félreértelmező webáruházakba, ahol szakmai cikkek sokaságával nyitnak. Az ember azt hiszi, valami fogyasztóvédelmi információs oldalon jár, eszébe nem jut vásárolni.

 

Így – amikor kellőképpen felfegyverezte magát az infókkal (köszi, ingyen volt), megy, és megveszi egy webáruházban.

 

Jelezze egyértelműen, hogy a termékek megvásárolhatók. Mellette persze jó, ha informálódhat is a vásárló a termékekről, vagy elolvashatja mások véleményét.

 

2. Az áttekinthetőség ökölszabálya

bion_menu_kicsi.jpg

 

Magam is sok webáruházat terveztem már, ám az egyik legnagyobb kihívást a termékek csoportosítása, azaz az átlátható navigáció kialakítása jelenti. Rengeteg termék és rengeteg termékkategória van egy webáruházban, ám tilos mindet megjeleníteni a nyitólap főmenüjében, mert átláthatatlan lesz. Muszáj fő- és alkategóriákat kialakítani.

 

3. Az étvágygerjesztő ökölszabálya – á la webáruház

kallos_kicsi.jpg

 

A termékképekről van szó: nehéz ügy, tudom. Főleg, ha Ön sok terméket forgalmaz. A magánakcióban készített termékfotók viszont inkább elriasztanak, mintsem vonzanak.

 

Webáruháza nyitólapja ugyanis az Ön virtuális boltjának kirakata. Ha a kirakati termékek nem csábítanak a belépésre, sok potenciális vásárlót veszít el.

 

Könnyű dolga van annak, aki egy nagyobb anyacég termékeit forgalmazza, hiszen ingyenesen kapja meg a jobbnál-jobb termékfotókat. Ha Ön nincs ilyen szerencsés helyzetben, akkor is szorítson ki a költségvetéséből erre valamennyit: fotósok között is nagy a konkurenciaharc, versenyeztesse meg őket. Nem azért, hogy feltétlen a legolcsóbbat válassza, hanem hogy a legjobb ár/értékarányt kínáló szakember dolgozzon Önnek.

 

Meg fog térülni.

 

4. A gumicukor ökölszabálya

boi_webaruhaz_kicsi.jpg

 

A kirakatból nem hiányozhatnak az Ön legcsábítóbb vevőcsalogató termékei: az újdonságok és/vagy az akciós termékek.

 

5. A bizalomépítés ökölszabálya

bion_webaruhaz_garancia_kicsi.jpg

 

Hja, a fránya vevőnek megannyi problémája van az online vásárlással: nem nézheti meg a terméket 10 centi távolságból, nem foghatja meg, nem próbálhatja fel, nem teheti fel az ezernyi kérdését az eladónak.

 

Segítse őt: már a nyitólapon jól látható helyen szerepeljenek a webáruház elérhetőségei (email nem elég, a telefonszám kötelező), illetve még jobb az ügyfélszolgálat.

 

A bizonytalanságban hagyott vevőjelöltből nem válik vevő, tehát elemi érdeke, hogy legalább normális nyitvatartási időben mindig elérhető legyen valaki a cégtől.

 

Még egy bizonytalansági faktort iktathat ki, ha kiemeli az adatvédelmet, a felhasználói feltételeket, vagy akár az egyébként is kötelező 8 napos (hamarosan 14 napos) elállási jogot.

 

6. A gyors kiszolgálás ökölszabálya

skorpio_webaruhaz_kicsi.jpg

 

A bizonytalanok mellett gondoljon a céltudatosakra is: lesz, aki konkrét terméket, típust keres. Vagy már járt itt, és még a termékkódot is ismeri.

 

Tegyen nekik egy szívességet: legyen már a nyitólapon, lehetőleg a jobb felső részen egy kereső, hogy ne kelljen bolyonganiuk!

 

7. A pörgés ökölszabálya

bionatur_webaruhaz_kicsi.jpg

 

Mutassa meg, hogy a webáruház pörög: mások is vásárolnak itt. (Tudja, hogy működik a vásárló: ha másnak megfelelt, akkor biztos nekem is jó lesz.)

 

Tegyen jól látható helyre egy bokszot, ami mutatja, hogy legutóbb mit vásároltak a webáruházban, melyik a legnépszerűbb termék, melyik termékhez írtak felhasználói véleményt. Lényeg, hogy lássa a betérő: nem egy üresen kongó boltba téved (azaz balek), hanem népszerű helyen jár (önigazolás).

 

Hogy egy profi webáruház irdatlan sok pénzbe kerül? Erre is lesz megoldási javaslatom szeptemberben. Nézze mailjeit!

 

 

Facebook