Honlaptanácsadó blog

Az Ön cége szimpatikus? - 2/3. rész

A sikeres KKV-weboldalak és webáruházak nyitólapjának ökölszabályai

Írta: Varga Klára

Milyen az érzéki weboldal? Mi a 600 pixel szabály? Mi köze az étvágygerjesztőnek az Ön weboldalához? És milyen a hiteles weboldal? Ökölszabályok jönnek sok-sok példával.

A cikksorozat első részét itt olvashatja.

 

1.Az érzékiség ökölszabálya

Ugye Ön sem lenne szívesen azoknak a honlaptulajdonosoknak a helyében, akiknek a látogatók néhány másodperc alatt kíméletlenül lecsapják oldalát, és továbbállnak a következőre?

 

Hiszen még ideje sem volt a látogatónak elolvasni a kínálatát, már el is tűnt! Vajon miért?

 

Az első benyomás érzéki: tetszik? Érdekel? Szimpatikus? Ha a válasz igen, akkor jöhet a szkennelő olvasás.

 

A webdesign az egyik vesszőparipám. Sok hasznos dolgot lehet olvasni weboldalakról: mit hova kell tenni, hogyan kell szöveget írni, stb. A webdesign viszont erősen hanyagolt téma, és ez meg is látszik a magyar weboldalak minőségén.

 

Pedig állítom Önnek, az egyik legerősebb fegyver a design – hiszen az érzékekre hat. Azt pedig már minden kezdő vállalkozó tudja, hogy a vásárlási döntések elsősorban érzelmi alapon születnek.

 

Az első ökölszabály tehát a célcsoportot megragadó, a céget pozícionáló webdesign.

 

Nézze, mennyire különböznek az alábbi webdesignok, pedig mindegyik nálunk készült – ám különböző célcsoportok és különböző termékek, cégek számára. (A példahonlapok némelyike még átadás előtt áll, tehát “félkész” – ám a szabályokra tökéletes példát adnak.)

 

Kattintson a kis képekre és nézze meg a teljes weboldal nyitólapokat!

 

firstvending_honlapkeszites_.jpg

First Impression

Célcsoport: női, irodai/irodaházi alkalmazottak, titkárnők, akik számára fontos, hogy ügyfeleikre jó benyomást tegyenek, minőséget sugározzanak, főnökeik kedvébe járjanak – a kávéval is.

kgb_gps_honlapkeszites.jpg

KGB-GPS

Célcsoport: 30-40 éves, közép- vagy felső középkategóriás autóval rendelkező, családos férfiak. Fogékonyak új technológiákra, hajlandóak költeni családjuk és vagyonuk biztonságára.

 boi_webaruhaz_thumb.jpg

Mágika Kreatív

Célcsoportok: 20-50 éves hobbi-kézművesség iránt érdeklődő nők, pedagógusok, játszóházak, óvodák, iskolák kézműves tanárai. Értékelik a szépséget, kreativitást.

 chrystal_honlapkeszites_.jpg

Chrystal Táncoktatás

Célcsoportok: 17. kerületi vagy Kelet-Pest megyei 20-as, 30-as, 40-es éveikben járó lányok, fiatalos nők, akik heti néhány alkalommal lejárnak sportolni. Előnyben részesítik a nőies, táncos, csoportos mozgásformákat.

francia_honlapkeszites.jpg

Francianyelv gyerekeknek

Célcsoport: budapesti, jellemzően 30-as éveikben járó, felső-középosztálybeli anyukák legalább egy 3+ éves gyerekkel. Fontos számukra a gyermek korához illő fejlesztése, valamint hogy a foglalkozás vezetője értse a gyerekek nyelvét, ismerje világukat.

 

2. A 600 pixel ökölszabály

Ha a weboldal átment az szimpátia-rostán, jön a szkennelő olvasás.

 

Az átlagos képernyőmagasság ma 768 pixel, ami azt jelenti, hogy legfeljebb 600 pixelnyi terület látszik egy weboldalból görgetés nélkül. Márpedig görgetni csak akkor fognak, ha érdemes.

 

Nézze meg, ennyi 600 pixel!

 

Önnek tehát ekkora területen kell a legfontosabb információkat elhelyezni. Erre most talán azt mondja, hogy

 

“nálam minden fontos, hiszen minden termékem jó, minden információt fontos elmondani.”

 

Tudom, ám lehetetlen és értelmetlen mindent belezsúfolni a nyitólap hasznos részébe, mert összevisszaságot eredményez. Akkor a honlap egy bazár lesz, turi, ruti-butik, 100 forintos bolt – ahogy tetszik.

 

A második ökölszabály: mindig tartsa szem előtt, hogy 600 pixel magasságba férjenek a legfontosabb információk!

 

3. Az étvágygerjesztő ökölszabálya

Ugye ismerős az éttermek által használt napi ajánlat táblácska, amivel az éhes arra járót próbálják meggyőzni, térjen be?

 

Nem a teljes étlapot teszik ki, hiszen jártában-keltében senki nem olvasná végig. Inkább kiválasztanak egy-két ínycsiklandó fogást, amin megakad szem.

 

De mi legyen ez a néhány ínycsiklandó ajánlat az Ön weblapján?

 

Ezt sajnos nem tudom megmondani, ehhez ismernem kellene Önt, cégét, termékeit, terveit, céljait. (Amikor feliratkozott a blogértesítőre, mondtam, hogy sablonmegoldásokat nem kínálok – ezt megteszi sok megmondóember a neten, persze felelősség nélkül.)

 

Néhány ötletet azért tudok erre is adni:

 

I. Fontos, hogy  első blikkre is jól látható helyen szerepeljen egy rövid, lényegretörő, célcsoportot megszólító szöveg. A szöveg árulja el, milyen előnyhöz jut az idelátogató, ha marad.

 

Példa:

 

 expat_thumb.jpg

Expat-Center

A két fő célcsoportot megkülönböztető fotón található szöveg egyértelmű infót ad azokról az előnyökről, amiket a cég kínál.

II. Ha az Ön iparágában nagy a verseny, alakítsa a szlogent és a kiemelt ajánlatokat úgy, hogy a versenytársaktól is megkülönböztesse Önt.

 

Példa:

 

firstvending_honlapkeszites_.jpg

First Impression

A cég által kínált kávéházi minőséggel nem sok "versenytárs" veszi fel a versenyt.

III. A kiemelt ajánlatokat mindig illusztrálja jó minőségű képekkel, mivel vonzzák a tekintetet.

 

Példa:

 

kallos_honlap_thumb.jpg

Kallos Cosmetics

A szépségiparban lehetetlen minőségi termékillusztráció nélkül versenyezni.

 

A sikeres KKV-weboldalak harmadik ökölszabálya így hangzik: tegyen étvágygerjesztőket a weboldal nyitólapjára, indítsa be a látogató nyálelválasztását, hogy Önnél tömjék aztán degeszre hasukat!

 

4. A hitelesség ökölszabálya

Ön nyilván tisztességes, becsületes vállalkozó, aki nem csupán ügyfele pénzére hajt, hanem értéket is ad cserébe. Ebben a honlap látogatója azonban nem lehet biztos. Tudjuk mindannyian, hogy rengeteg lehúzós ajánlat van a neten és a mindennapi életben egyaránt, így érthető a látogató szkepticizmusa.

 

Önnek a negyedik nagy feladata weboldalán saját hitelessége bizonyítása, a látogató bizalmának megszerzése.

 

A legbiztosabb módszer erre, ha ellenszolgáltatás nélkül értéket ad: olyan témába vágó tartalmat, szolgáltatást, egyebet, amit az is tud használni, aki soha egy fillért sem fog Önnél elkölteni.

 

Példák:

 

provision_wordpress_.jpg

Pro-Vison

A vállalkozás prémium szolgáltatásokat kínál klubtagjainak - ingyen. (Elárulom, hogy összetett üzleti modell áll a honlap mögött, ami messze nem karitatív...)

francia_honlapkeszites.jpg

Francianyelv gyerekeknek

a "Meghívó" felirat alatt látható rendszeres, ingyenes francia mesedálután remek alkalom, hogy a szülők személyesen találkozhassanak a foglalkozások vezetőjével. Így biztosak lehetnek benne, hogy jó kezekbe kerül a gyerkőc. És persze remek alkalom, hogy a hölgy új tanítványokat szerezzen.

firstvending_honlapkeszites_.jpg

First Impression

Ugye nem kell magyaráznom, miért tökéletes alkalom az eladásra az ingyenes kóstoltatás?

bionatur_webaruhazkeszites_.jpg

Bionatúr

A témákhoz kapcsolódó szakértőket kérdezhetnek az érdeklődők - ingyen.

 

A negyedik ökölszabály tehát így szól: nem elég hitelesnek lenni, annak is kell látszani!

 

Az Ön weboldalának nyitólapja megfelel a fenti szabályoknak? Ha igen, gratulálok, biztos jól megél weboldalából. Ha nem, akkor kezdjen bele az átalakításba – cikket olvasni hasznos, ám pénzt akkor lát a tudásból, ha cselekszik.

 

Más: ne felejtse, szeptember első felében jövök egy nagyon jó lehetőséggel ügyféltermelő honlapra, amit nem mindenkinek szánok - céltudatos, ambiciózus vállalkozók fogják tudni kihasználni. A lehetőséget a blogértesítőre feliratkozott olvasók fogják emailben megkapni.

 

Ha tehát Ön a Facebookról kattintott ide, keresőből vagy másik weboldalról érkezett és érdekli a lehetőség, iratkozzon fel! Az űrlapot a jobb felső sarokban találja.

 

Jövő héten, a sorozat 3. részében a webáruházak nyitólapjának ökölszabályairól lesz szó. Várom vissza!

 

 

Facebook