Honlaptanácsadó blog

Az 5 legjobb módszer arra, hogyan szeressen

Ügyfélkapcsolati praktikák

Írta: Varga Klára

Igen, a szeretetről lesz szó, ám giccs, cukormáz és rózsaszín könnyek helyett ismét a gyakorlatiasságon lesz a hangsúly. Szerintem nagyon fontos végre a szeretetről beszélnünk, ugyanis sokan vannak, akik megérdemlik az Ön szeretetét. Tudja kik azok?

Akik maximálisan megérdemlik az Ön szeretetét nem mások, mint az Ön vásárlói, ügyfelei.

 

 

Mik a szeretetteljes ügyfélkapcsolat előnyei?

Ha egy márka (=az Ön vállalkozása) rendszeresen kimutatja szeretetét ügyfelei felé, az a márka szerethetővé válik. Ha pedig a márkája szerethető, az rengeteg előnnyel jár:

  • Vásárlói tovább fogják Önt ajánlani ismerőseiknek.

     

  • Ha feljön a téma baráti körben, szinte vallásos áhítattal fognak áradozni Önről, megpróbálják megtéríteni azokat, akik még nem rajongói. (Ezt hívják customer evangelismnek, egyik legismertebb példa rá az Apple.)
  • Lojálisakká válnak, újból és újból visszatérnek vásárolni.
  • Életszagú, hiteles ügyfélvéleményeket írnak weboldalára, marketing anyagaira.
  • Gyakrabban megosztják tartalmait a Facebookon, Twitteren.

 

1. A jóságos nagybácsi

Egy cég időnként árat emel. Ennek lehet oka a rossz Forintárfolyam, az áfa-emelés, vagy a brand átpozícionálása (és még sok egyéb). Na de hogyan nyomja ezt le régi ügyfelei torkán? 

 

Szerintem sehogy: jutalmazza őket azzal, hogy számukra limitált ideig vagy limitált mennyiségben a régi áron kínálja ugyanazt a szolgáltatást. Ha jól felépítette és gondosan ápolta ügyfélkapcsolatait, és egy jó kampányt futtatott rá, akkor jelentős roham várható a régi ügyfelek részéről, csak bírja szusszal.

 

 

2. A jutalomfalatka

Na ez az a trükk, amire a magyarországi biztosítók, a UPC, a T-csoport és mit tudom én még melyik multi magasról tesz. Miről van szó?

 

Ha rendszeresen számláz ügyfeleinek egy szolgáltatásért, ügyeljen arra, hogy áremelés esetén leghűségesebb ügyfelei még jó ideig a régi árakon kaphassák meg a szolgáltatást. Tehát az újaknak kerüljön többe ugyanaz, mint a hűséges magnak. Különösen fontos ezt szem előtt tartani, ha nagy a konkurencia, ne adj isten az árverseny az Ön területén. 

 


3. Visszacsatolás

Egy végtelenül egyszerű dologról van szó, ám mégis kevesen élnek vele. Hogy mi az oka? Csak találgatni tudok: a lángossütő effektus? (= 1 nyár alatt meggazdagodni, a többi le van ….va.) Vagy a kritikával való szembenézés félelme?

 

Kérdezze meg vásárlóit: a termékéről, a kiszolgálásról, az ügyfélszolgálatáról, hírleveleiről, cikkeiről. Ezzel két legyet üt egy csapásra: egyrészt jelzi, hogy a vásárló fontos az Ön számára, másrészt a visszajelzések segítenek olyan irányba terelni a céget, ami egyre jobban megfelel a célcsoport elvárásainak.

 

A kritika sokszor fájdalmas, ám nem a hízelgés az, amitől cége egyre jobbá válik.

 


4. Exkluzivitás

Ki nem szereti VIP-nek érezni magát? Jelölje ki Ön is VIP ügyfeleit, és kínáljon nekik a státuszhoz illő előnyöket: vonja be őket a béta tesztelésbe, engedje, hogy ők próbálják ki először legújabb szolgáltatását. Majd persze kérje ki véleményüket, és tökéletesítse a szolgáltatást a piacra dobás előtt.

 


5. Az emberarcú vállalkozás

A végére hagytam a legfontosabbat: egy üzleti vállalkozást kábé annyira lehet szeretni, mint egy telefonfülkét. De embereket az üzleti vállalkozás mögött már sokkal könnyebb.

 

Hogyan lehetséges ez? Okos kommunikációval: minden munkatárs, aki kapcsolatban állhat ügyfelekkel kommunikáljon közvetlen stílusban, hitelesen, megbízhatóságot sugározva. Vonatkozik ez a weboldal szövegírójától kezdve a blogcikkek szerzőjén, a Facebook oldal gondozóján vagy az árajánlat-készítőn át az ügyfélszolgálatosig mindenkire.

 

Mi az Ön módszere, hogy kimutassa vásárlói, ügyfelei felé megbecsülését?

 

 

Facebook