Honlaptanácsadó blog

A 7 kíméletlen kérdés, ami kideríti, honlapodon hol folyik el a pénz

honlapcsekklista

Írta: Varga Klára

Úúúúú, ez fájni fog! Megmutatom azt a 7 pontos honlapcsekklistát, aminek segítségével kiderül, miért nem jönnek az ügyfelek.

Nyilván hiszel a cégedben, ezért csinálod. Fáradtságot nem kímélve dolgozol azon, hogy a legjobbat add. Mindez működik is mindaddig, amíg lehetőséged van személyesen meggyőzni az ügyféljelöltet.

 

A gond ezzel az, hogy legtöbben az interneten tájékozódnak, így először honlapoddal találkoznak. És aki a monitor előtt hozza meg a döntést, rendre nem téged választja. Esélyt sem ad, hogy személyesen győzhesd meg.

 

Ez nagyon rossz érzés, ám nem vagy egyedül ezzel. Sőt, a legtöbb vállakozó, aki ma milliókat termel havonta honlapjával, volt ilyen helyzetben.

 

Miért sikerült mégis talpra állniuk?

 

Mert szembe mertek nézni gyengeségeikkel, beismerték tévedéseiket és mertek változtatni.

 

Ha te is úgy érzed, hogy több van üzleti ötletedben, termékedben, szolgáltatásodban, mint amennyit honlapod hoz a konyhára, muszáj felismerned a hibát, és kijavítani azokat. Legyél kíméletlenül kritikus, és próbáld most szűz szemmel átnézni honlapodat a következő 7 pont alapján. Meglesznek azok a helyek, ahol lékek vannak!

 

 

1. Minden egyes oldalon kiderül, mire kínál megoldást a honlap?

Nem igaz, hogy a honlap legfontosabb oldala a nyitólap. A honlap legfontosabb oldala minden olyan oldal, ahová a látogatók érkezhetnek.

 

Márpedig mivel az érdeklődők leggyakrabban a Google-t fogják használni, bárhová érkezhetnek. Landolhatnak az árlistádon, a termékspecifikáción, vagy akár egy tavalyi blogcikken: ha nem derül ki számukra, mire kapnak nálad megoldást, csak történelem maradsz számukra.

 

Tehát, a kérdés, amit válaszolj meg:

 

„Vajon a honlapom minden egyes oldalán első blikkre kiderül, mire kínálok megoldást?”


 

2. Jól átlátható, milyen tartalmak vannak a honlapon, és ezek könnyen megtalálhatóak?

Vajon egyenlő-e a navigáció a menüsorral? Nem, nem és nem!

 

Persze, a menüsor kell. Viszont a legfontosabb tartalmakat óriási hiba elrejteni a menübe. Rengeteg webáruházat látok, ahol az akciók és újdonságok ahelyett, hogy csábítóan kelletnék magukat minden oldalon, csupán egy szürke téglalapot érdemeltek az „infó rólunk” és a „gyakori kérdések” között.

 

Vagy olyan szolgáltatói weboldalt, ahol az amúgy rendszeresen és értékes tartalommal telepakolt hírlevélfeliratkozás 15 kevésbé fontos témára mutató menüpont között hervad.

 

A második megválaszolandó kérdés tehát így szól: 

 

„Honlapom legjobb tartalmait, legizgalmasabb szolgáltatásait eléggé kihangsúlyozom? Könnyű őket megtalálni bárhová is érkezzen a látogató?


 

3. Miért éri meg a látogatónak honlapodon tölteni az idejét?

Nagyon fontos megérteni, hogy ha a látogató nem lát okot arra, hogy visszatérjen, akkor nem fog visszajönni. Ha egy tartalmában statikus honlapot lát, miért jönne vissza? Hogy újból és újból elolvassa a cégtörténetet? Aligha.

 

A honlap nyilván esztétikus kell legyen, jól szerkesztett és felhasználóbarát. Ez a minimum. Ami miatt viszont visszatérnek látogatóid, az nem ez lesz. Az a folyamatosan megújuló tartalom miatt lesz. 

 

A kérdés:

 

„Miért érdemes a látogatónak újból és újból a honlapomra látogatni?”


 

4. Megmutatja honlapod, hogy miben vagy más, mint a versenytársak?

Egyértelművé kell tenned látogatóid számára, hogy miben vagy más, mint a több tucat versenytársad, akinek honlapját szintén megnézték vagy meg fogják nézni.

 

Nem elég, hogy a szolgáltatásod jobb, hogy lelkiismeretesebb vagy, hogy termékeid verik a konkurensekét. Ha mindezt nem mutatod be hitelesen, érvekkel alátámasztva, olyan, mintha egy lennél a sok közül.

 

Kérdezd meg magadtól:

 

„Egyértelműen kiderül honlapomon, hogy miben nyújtok mást, mint a versenytársaim?”


 

5. Csak a látogatók számára teremtesz értéket, vagy magadra is gondolsz?

Egy olyan ponthoz érkeztünk, ahol rengeteg honlaptulajdonos elvérzik. Paradox módon főleg azok, akik időt és fáradtságot nem kímélve képezik magukat online marketingből. Akik a legjobb hírlevelekre iratkoztak fel, és egyetlen blogcikket sem hagynak ki a témában.

 

A látogatók és ügyféljelöltek szolgálata elengedhetetlen. Fontos, hogy először te adj értéket, hogy ne sajnáld tudásod, tapasztalatod ingyen osztani olvasóinak. Eddig sokan meg is tanulták a leckét. 

 

Értéket teremteni az olvasók számára fontos, ám a végső cél mégis az, hogy úgy forgasd a fogaskereket, hogy az olvasókból (nyilván nem mindből) fizető ügyfelek, vásárlók legyenek.

 

Válaszold most meg ezt a kérdést:

 

„Mit teszek azért, hogy a látogatóimból, hírlevél-/blogolvasóimból, Facebook követőimből, termékdemómat letöltőkből fizető ügyfelek váljanak?


 

6. Mi teheti még jobbá a honlapot?

A te céged „készen van”? Hátradőlhetsz, és nem kell többet gondolkodnod azon, mivel tudnád még jobban kiszolgálni vásárlóidat? Soha többé nem lesz szükség termékfejlesztésre, a szolgáltatási kör bővítésére, új ajánlatokra? 

 

Dehogynem. És nincs ez másként egy honlappal sem: ez a felület ugyanis a te cégedet jelenti az online látogató számára. Amit ott lát, és ahogyan ott érzi magát, aszerint ítéli meg vállalkozásodat.

 

A kérdés, amit válaszolj meg (hoppá, ez rögtön három lett):

 

"Mi tehetné honlapomat még hasznosabbá a felhasználók számára? Mitől lenne még szerethetőbb? Hogyan tudna még jobb élményt nyújtani?"

 


nagy_ugyfeltermelo_holnapcsekklista.png

 

A Nagy, ügyféltermelő honlapcsekklista segítségével megtudod, hogyan állíthatod repülőpályára weboldaladat - kattints, és rendeld meg most!

  


  

7. Örömmel osztják meg egymással a látogatók honlapodat?

Az egyik legnagyobb erejű marketing fegyver a szóbeszéd. Nyilván te is tapasztaltad, hogy egy elégedett vevő ajánlásával érkezett vevőjelöltet mennyivel kevesebb energiával vagy képes vásárlóvá, ügyféllé konvertálni (de csúnya szó).

 

A Facebook, a Twitter és a blogok világában egyetlen gomb megnyomásával terjedhet a híred – már ha olyan a honlapod, hogy a kritikus látogató érdemesnek találja arra, hogy megossza ismerőseivel.

 

Az utolsó megválaszolandó kérdés így hangzik: 

 

"Elég jó, elég értékes honlapom ahhoz, hogy a látogatóim továbbajánljanak ismerőseiknek?"

 

A honlapodon is pontosan behatárolhatóak azok a pontok, ahol elfolyik a pénz. Hogy megtaláld ezeket a pontokat, először szembe kell nézned a tényekkel.

 

Igen, lehet, hogy fájdalmas lesz. De nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy potenciális vevőid, akik igenis boldogok és elégedettek lennének azzal, amit kínálsz, a konkurencia pénztárcáját vastagítsák. Ráadásul mindezt pusztán azért, mert a honlapod nem elég jó.

 

 

Facebook