Honlaptanácsadó blog

A top 10 webdesign trend 2012-ben - 2. rész

Mottó: a design nem azért fontos mert szép, hanem mert elad

Írta: Varga Klára

Divat most a miniszoknya? Őszintén szólva nem tudom, de akinek jól áll, az hordja nyugodtan, a férfiaknak biztos tetszeni fog.

A divattrendekhez hasonló a helyzet a webdesign trendekkel: ne azért alkalmazzon egy-egy trendet mert divat. Azért használja a trendeket, mert cégének/weboldalának/márkájának jól áll, és erősíti azt.

Nézzük, miből érdemes idén válogatni!

A múlt heti, inkább stratégiai szempontból lényeges trendek után jöjjenek az esztétikai trendek.

 

6. Hatalmas vektorgrafikák, kabalafigurák

webdesign_kabalafigura.jpg

 

Ha esetleg azt gondolja, hogy ezzel a megoldással csak komolytalan hülyegyerekek foghatóak meg, téved. A fenti kép az egyik legnépszerűbb hírlevélküldő szoftver kabalafigurája. Nem kiskorú hobbiprogramozók kedvenc rajzfilmfigurája ez a majom, hanem egy átgondolt és világszerte elismert szolgáltatásé.

 

A Mailchimp-figura mögötti gondolat, hogy az email marketing annyira egyszerű, hogy még egy majomnak is menne. (Akkor vajon miért nem tyúkot rajzoltak? Nem tudom.)

 

Annyiban biztosan köze van a figuráknak a gyerekkorhoz, hogy a minden emberben élő gyermeket célozzák meg. A vektorfigura segíti, hogy a brand megjegyezhetővé és azonosíthatóvá váljon, valamint azonnali hangulatot teremt. A jól megválasztott figura szerethetővé teszi a brandet.

 

Példák:

http://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/ - még egy világszerte ismert brand, aki használja

http://freelanceswitch.com/ - személyes kedvencem

http://www.couponninja.com/

 

7. Flashmentes animációk

flashmentes_webdesign.jpg

 

A Flash régóta haldoklik. Nem szeretik a felhasználók, nem szeretik a keresők, az egyre elterjedtebb iPhone-ok pedig tudomást sem vesznek róla.

 

Mindeközben a keresők számára is értelmezhető (tehát keresőoptimalizálási szempontból sokkal előnyösebb) új technológiák (jQuery/CSS3/HTML5 animáció) rohamsebességgel fejlődnek, és egyre elképesztőbb animációk születnek segítségükkel.

 

Gondolná, hogy ezek az animációk NEM Flash-sel készültek? Példák:


http://jsfiddle.net/addyosmani/BFeMN/show/

http://jsfiddle.net/addyosmani/P2HB9/show/

 

8. Fix pozíciójú menü

fixmenu_webdesign.jpg

 

A fix pozíciójú menü lényege, hogy a weboldal görgetése közben mozdulatlan marad, tehát folyamatosan szem előtt van. Jópofa dolog ez, de használata megfontolandó.

 

Érdemes átgondolni, hogy az Ön szempontjából mi az előnyösebb: ha Ön vezeti a látogatót, azaz egy szuperprofi webdesignnal szinte kijelöli a haladási irányt a látogató számára, vagy minden kaput nyitva hagy, és a látogatóra bízza, merre halad tovább.

 

Példák:

 

http://studionudge.com/ - nem csak a fix menü, hanem számos más trendi elem található az oldalon, nézze csak meg!

http://www.netontwerp.com/

http://www.fat-man-collective.com/

 

9. Körök

webdesign_korok.jpg

 

Azért tartom fontosnak ezt a stíluselemet, mert megújítja a webdesignt. Megszoktuk, hogy a weboldalak dobozokból állnak: vízszintes, téglalapalakú doboz a fejléc, álló téglalap alakú dobozok a hírek, az akciós ajánlatok, a hírlevél-feliratkozás és az egyéb infók.

 

A webes technológiák fejlődésének köszönhetően egyszerűen, kódból megoldható, hogy ne a sablonos szögletes formákban gondolkodjon a webdesigner, hanem például köröket használjon. (Ha érdekli a technikai háttér: kattintson jobb egérgombbal ezen a weboldalon egy képre és mentse el. Látni fogja, hogy a képek szögletesek: tehát a körök kódból mennek.)

 

A körök – pont szokatlanságuknak köszönhetően – vonzzák a tekintetet. Ha azt szeretné, hogy a legfontosabb üzenetét biztosan minden látogató észrevegye, tegye kör alakzatba (illetve kérje erre a webdesignert, aki weboldalán dolgozik): garantáltan észre fogják venni.

 

Példák:


http://alwayswithhonor.com/ - referenciák bemutatására nagyon jól használhatóak a körök – bármilyen iparágban

http://preeticakes.co.uk/

http://eyestylesllc.com/

 

10. Szalagok

webdesign_szalagok.jpg

 

Én személy szerint imádom a szalagokat a weboldalakon és – ha a projekt engedi – szívesen használom őket (pl. itt és itt).

 

Nem állítom, hogy több csavart/sajtot/biztosítást fog eladni bárki, aki honlapján szalagokat használ. Ám állítom, hogy ha imidzséhez illik a trendiség, a szalagokkal ezt látványosan, plusz költség nélkül erősítheti. Ráadásul olyan megoldásról van szó, ami a legtöbb felhasználó tetszését elnyeri, tehát nemigen lőhet vele bakot.

 

Példák:

 

http://www.cakesweetcake.co.uk/- szalagok bizarr színkombinációban, de szerintem működik

http://www.freshcookiesonline.com/

http://letterlearner.com/

 

Most, év elején így látom a 2012-es trendeket. Év végén visszatérhetünk rá, vajon H. Bóna Márta vagy én vagyok-e kompetensebb a jóslásban.

 

Ötlet alaposan átgyúrva: WDLedger

 

 

Facebook