Honlaptanácsadó blog

A méret a lényeg!

5 ötlet hatékony call-to-action gombra plusz a jolly joker tipp

Írta: Varga Klára

Tény, hogy a méret a lényeg. Legalábbis akkor, ha azt szeretnéd, hogy honlapod látogatói azt tegyék, ami neked jó: adják meg email címüket, töltsenek le egy demót, vagy vásároljanak. Nézd meg, hogyan érhetied el, hogy a látogató azt tegye, amit szeretnél!

“Kényszerítsd magad, hogy weboldalad minden egyes oldalát egyetlen célt szem előtt tartva tervezz meg.”

 

A fenti idézet Seth Godintól, attól az amerikai marketing zsenitől származik, akinek az egyik online projektjét maga a Yahoo vásárolta meg 30 millió dollárért. Elég hiteles forrásnak tűnik ahhoz, hogy higgyünk neki?

 

A látogatót a weboldalon linkekkel tudod terelni. A linkek lehetnek szöveges linkek, ám ennél sokkal hatékonyabbak a gombok. Hogy a látogató azt tegye tehát, amit elvársz tőle, meg kell nyomnia “azt a bizonyos gombot”. Ez a gomb lehet pl.

 

  • feliratkozom gomb
  • letöltés gomb
  • kosárba teszem gomb
  • “még több infó” gomb
  • kifizetem gomb.

 

Ezeket a gombokat hívjuk call-to-action (magyarul: felszólítás cselekvésre) gomboknak. Nézzük, hogyan érhetjük el, hogy a látogató első dolga legyen megnyomni a bűvös gombot! Öt különböző technikát mutatok példákkal.

 

1. Tényleg a méret a lényeg

call-to-action_meret.jpg

 

Hogy weboldaladon már első blikkre kitűnjön a call-to-action, annak nagynak kell lennie.

 

De mi számít nagynak?

 

Hát az, ami méretével a weboldal többi eleméhez viszonyítva nagy. Ami nagy, az nyilván fontos, az ragadja meg először a látogató figyelmét.

 

Most teszek egy rövid balkanyart: gyakori kérés, amikor weboldalt tervezünk, hogy a logó legyen nagyobb. Sok oka lehet annak, hogy miért nem teszünk ki nagyméretű logót pl. egy címlapra. A legfontosabb ok azonban, hogy egy nagy logó eltereli a figyelmet az oldal stratégiai szempontból legfontosabb eleméről, a call-to-action gombról. Mert ugye mindkettő a fejlécben helyezkedik el (legalábbis a nyitólapon).

 

És vajon mi a fontosabb neked: hogy megcsodálják logódat, vagy rákattintsanak a gombra?

 

icon-13-konverzionovelo-tipp.png13 konverziónövelő tipp gombjaidra

  • Azonnal letölthető pdf
  • 2 perc átfutni
  • 13 gyakorlatias tipp - vidd magaddal!

Több konverziót szeretnék!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

2. Szellős tér

call-to-action_ter.jpg

 

KKV-honlapokon gyakran látom, hogy a tervezők (a megrendelők?) félnek az üres felületektől. Ezért annyira telezsúfolják, hogy csupán egyetlen dolog vész el: a lényeg.

 

Az üres felület tagol, ritmust ad, és kiemel. Ha telezsúfolod az oldalt, nem azt éred el, amit szeretnél – nevezetesen, hogy minden fontos infót átadj – hanem azt, hogy a káoszban elsikkad a lényeg.

 

A call-to-action gomb körül különösen fontos a szabad tér: így fog kiemelkedni környezetéből.

 

3. Kontrasztos színek

call-to-action_kontraszt.jpg

 

Ezt a technikát gyakran használják nagyon hatékonyan a többi technikával kombinálva.

 

Ha a honlap fő színe fehér, a kéktől kezdve a narancson át a zöldig szinte minden ki fog tűnni a háttérből.

 

Ha domináns szín szerepel a honlapodon, használd a komplementerét: narancshoz a kéket, sárgához lilát, piroshoz zöldet.

 

Az alábbi ábra segít megtalálni a színárnyalatok pontos komplementerét. Mindig az adott árnyalattal szemben lévő szín a komplementer.

 

call-to-action_komplementer.jpg

 

Példák:

 

http://www.getballpark.com/

http://www.avantirestaurant.co.za/

 

4. Feltűnő pozíció és forma

call-to-action_pozicio.jpg

Ha megkülönböztetett helyre teszed a call-to-action gombot, az megkülönböztetett figyelmet fog kapni. Egyszerűen azért, mert odavonzza a szemet.

 

Erre különféle technikák vannak.

 

  • Szerepelhet a gomb a fejléc kellős közepén:
  • Prominens helyet kaphat például a menüsorban:
  • Kilóghat a designból:


call-to-action_kilog.jpg

5. Jolly joker tipp: ajánljon alternatívát

call-to-action_alternativa.jpg

 

Ha biztosra akarszmenni, hogy a látogató előbb vagy utóbb megtegye, amit elvársz tőle, adj neki alternatívát.

 

Legyen egy fő call-to-action gombod, és mellette egy másodlagos gomb, ami azoknak szól, akik még nem készek pl. a feliratkozásra. Akiknek még egy kis meggyőzés kell ahhoz, hogy beadják derekukat.

 

Mire gondolok? Ha regisztrációt igénylő szolgáltatást kínálsz, tegyél mellé egy “miért érdemes regisztrálni” gombot. Ha hírlevélfeliratkozásra szeretnéd rábírni a látogatót, adj lehetőséget, hogy beleolvasson a hírlevélbe.

 

Ha eddig nem volt ilyen alternatív call-to-action gomb honlapodon, ideje kitenni egyet. Meglátod, nőni fog a konverzió.

 

Példák:

 

http://www.squarespace.com/

https://www.optimizely.com/

 

icon-13-konverzionovelo-tipp.png13 konverziónövelő tipp gombjaidra

  • Azonnal letölthető pdf
  • 2 perc átfutni
  • 13 gyakorlatias tipp - vidd magaddal!

Több konverziót szeretnék!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook