Honlaptanácsadó blog

A honlaplátogatók nem akarnak forradalmat!

3 ügyféltermelő honlapkészítési finomság

Írta: Varga Klára

Tudod, mi van a képen? Nem? Semmi gond, felnőtt vagy. Ha odaadod egy kisgyereknek, ő azonnal tudni fogja, mi ez.

Szék, kalap, bili, hinta, állvány, állat, hajó, bármi. Csak ezt a felnőtt nem látja. És nem is tud mit kezdeni vele.

A felnőttnek “hatalmas” tapasztalata van. Tudja, milyen a szék! Tisztában van vele, hogy az állatoknak nem csak két szemük, hanem szájuk is van!

Olyan játékszert kell tehát a kezükbe adni, amivel legalább pár percre le tudják kötni magukat.

Ha legalább pár percre a weboldaladon akarod tartani a látogatót, kénytelen vagy fejet hajtani a “hatalmas” tapasztalat előtt, amit a látogató birtokol, amikor a honlapodra érkezik.

 

Ha olvastál már pár cikket tőlem, tudod, hogy nem vagyok a konvenciók rabja. És ajánlani sem szoktam ezt az utat senkinek. Sem honlapkészítésben, sem másban.

 

Most mégis arra kérlek: ne találj fel mindent újból, ne akarj mindenben más lenni. Jobb lesz így.

 

Bár honlapkészítési finomságokról szól a cikk, elsősorban neked, a honlap tulajdonosának szánom.

 

 

Az emberek az idejük legnagyobb részét MÁS honlapokon töltik

Szomorú tény ez, de igaz. Mi következik ebből?

 

Hogy a honlap látogatói hozzá vannak szokva bizonyos konvenciókhoz. Megszokták, hogy a legtöbb honlapkészítő bizonyos dolgokat azonos helyre tesz:
 

  • a legutolsó menüpont a kapcsolat,
  • a kereső a weboldal jobb felső sarkában van,
  • a logó a honlap bal felső sarkában van és kattintható, stb.


A weboldallátogató a szokott helyen keresi a dolgokat. És ha nem találja, könnyen lelép.

 

Megvan az a vicc, ugye, hogy ezen az autópályán minden hülye szembe jön? Ne legyél te a vicc főszereplője.

 

A honlaplátogatók nem akarnak forradalmat.

 

 

A dánok önzőek, a magyarok segítőkészek?

szervdonacio_vs_honlapkeszites.jpg

(forrás)

 

Az ábrán az látható, hogy egyes országokban az emberek milyen arányban regisztrált szervdonorok.

 

Fura, nem? A dánok, németek önzőek, a svédek és mi, magyarok nem? Hogy van ez?

 

Ja igen!

 

Amikor valaki megkapja a jogsit, a sárga országokban ezt a kérdést teszik fel:

 

Ikszelje be ezt a mezőt, ha szervdonor akar lenni!

 

A kék országokban a kérdés így szól:

 

Ikszelje be ezt a mezőt, ha nem akar szervdonor lenni!

 

A magyarázat a fura eredményre, hogy az emberek nem szeretnek az alapbeállításokon változtatni. Úgy hagyják.

 

Hogyan lehet ezt okosan használni a honlapkészítésben?

 

  • Egy csekkboksz esetében segít a leggyakoribb választás “előválasztásával” (webáruházas példa: a szállítási cím egyezik a számlázási címmel? Mivel a legtöbb esetben igen a válasz, így az a boksz már alapban be van ikszelve)

  • Olyan betűméretet használsz, ami mindenki számára olvasható. Ne számíts arra, hogy a látogató majd elkezdi a kedvedért a böngésző alapbeállításait változtatni.

  • Olyan kérdést, felszólítást, szöveget teszel a call-to-action gombokhoz, amire a célcsoport gondolkodás nélkül rábólint. Megnyomja a gombot, azaz konvertál.

  • Az elvárt cselekvés alapban be van ikszelve. Pl. kapcsolatfelvételnél a hírlevélfeliratkozás. Vigyázat, visszaélni nem szabad ezzel a honlapkészítőnek: alapértelmezettnek beállítani pl. egy upsell vásárlását egy webáruházban, vagy rásózni plusz pénzért egy “kis extrát” valakire tilos. (De ezt itt nem is kellett volna mondanom.)
     

A honlaplátogatók nem akarnak forradalmat.

 

 

Mire elég 6 másodperc? Ne tudd meg…

A missouri egyetem kutatói kíváncsiak voltak, hogy a weboldalak melyik elemei kapják a legnagyobb figyelmet. 25 különböző nyitólapot mutattak a tesztcsoportnak, közben rögzítették a szemmozgást.

 

Itt a lista arról, mi fontos a honlap látogatójának (az eltöltött idő sorrendjében!):

 

1. Logó

2. Főmenü

3. Keresőboksz

4. Közösségi ikonok, linkek, bokszok

5. Legnagyobb kép a honlapon

6. Szöveges tartalom – hahó, csak hatodik helyen szerepel! És tudod, mennyi időt foglalkozik vele az átlag látogató? 5,59 másodpercet. (Remélem, nem szomorítottalak el...)

7. A weboldal alja

 

Mit szólsz ehhez? Azt tanácsolom, ne próbálj mást lenyomni a látogató torkán, mint amit magától is szívesen fogyaszt. Fogadd ezt el, és használd ügyesen

 

És szólj a honlapkészítőnek, hogy ő se menjen szembe az árral.

 

A honlaplátogatók nem akarnak forradalmat. Azt legfeljebb a honlapkészítők akarják. Ne hagyd magad!

 

csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!

varga-klara-feliratkoztato.jpgVarga Klára webkonverziós tanácsadó vagyok. Konverziónövelő honlaptippekről írok céltudatos, tettrekész vállalkozóknak.

 

Még több konverziónövelő tippet kérek!

 

A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz.

 

 

Facebook