Honlaptanácsadó blog
A honlaplátogatók nem akarnak forradalmat!
3 ügyféltermelő honlapkészítési finomság
Tudod, mi van a képen? Nem? Semmi gond, felnőtt vagy. Ha odaadod egy kisgyereknek, ő azonnal tudni fogja, mi ez.
Szék, kalap, bili, hinta, állvány, állat, hajó, bármi. Csak ezt a felnőtt nem látja. És nem is tud mit kezdeni vele.
A felnőttnek “hatalmas” tapasztalata van. Tudja, milyen a szék! Tisztában van vele, hogy az állatoknak nem csak két szemük, hanem szájuk is van!
Olyan játékszert kell tehát a kezükbe adni, amivel legalább pár percre le tudják kötni magukat.
Ha legalább pár percre a weboldaladon akarod tartani a látogatót, kénytelen vagy fejet hajtani a “hatalmas” tapasztalat előtt, amit a látogató birtokol, amikor a honlapodra érkezik.
Ha olvastál már pár cikket tőlem, tudod, hogy nem vagyok a konvenciók rabja. És ajánlani sem szoktam ezt az utat senkinek. Sem honlapkészítésben, sem másban.
Most mégis arra kérlek: ne találj fel mindent újból, ne akarj mindenben más lenni. Jobb lesz így.
Bár honlapkészítési finomságokról szól a cikk, elsősorban neked, a honlap tulajdonosának szánom.
Az emberek az idejük legnagyobb részét MÁS honlapokon töltik
Szomorú tény ez, de igaz. Mi következik ebből?
Hogy a honlap látogatói hozzá vannak szokva bizonyos konvenciókhoz. Megszokták, hogy a legtöbb honlapkészítő bizonyos dolgokat azonos helyre tesz:
- a legutolsó menüpont a kapcsolat,
- a kereső a weboldal jobb felső sarkában van,
- a logó a honlap bal felső sarkában van és kattintható, stb.
A weboldallátogató a szokott helyen keresi a dolgokat. És ha nem találja, könnyen lelép.
Megvan az a vicc, ugye, hogy ezen az autópályán minden hülye szembe jön? Ne legyél te a vicc főszereplője.
A honlaplátogatók nem akarnak forradalmat.
A dánok önzőek, a magyarok segítőkészek?
(forrás)
Az ábrán az látható, hogy egyes országokban az emberek milyen arányban regisztrált szervdonorok.
Fura, nem? A dánok, németek önzőek, a svédek és mi, magyarok nem? Hogy van ez?
Ja igen!
Amikor valaki megkapja a jogsit, a sárga országokban ezt a kérdést teszik fel:
Ikszelje be ezt a mezőt, ha szervdonor akar lenni!
A kék országokban a kérdés így szól:
Ikszelje be ezt a mezőt, ha nem akar szervdonor lenni!
A magyarázat a fura eredményre, hogy az emberek nem szeretnek az alapbeállításokon változtatni. Úgy hagyják.
Hogyan lehet ezt okosan használni a honlapkészítésben?
- Egy csekkboksz esetében segít a leggyakoribb választás “előválasztásával” (webáruházas példa: a szállítási cím egyezik a számlázási címmel? Mivel a legtöbb esetben igen a válasz, így az a boksz már alapban be van ikszelve)
- Olyan betűméretet használsz, ami mindenki számára olvasható. Ne számíts arra, hogy a látogató majd elkezdi a kedvedért a böngésző alapbeállításait változtatni.
- Olyan kérdést, felszólítást, szöveget teszel a call-to-action gombokhoz, amire a célcsoport gondolkodás nélkül rábólint. Megnyomja a gombot, azaz konvertál.
- Az elvárt cselekvés alapban be van ikszelve. Pl. kapcsolatfelvételnél a hírlevélfeliratkozás. Vigyázat, visszaélni nem szabad ezzel a honlapkészítőnek: alapértelmezettnek beállítani pl. egy upsell vásárlását egy webáruházban, vagy rásózni plusz pénzért egy “kis extrát” valakire tilos. (De ezt itt nem is kellett volna mondanom.)
A honlaplátogatók nem akarnak forradalmat.
Mire elég 6 másodperc? Ne tudd meg…
A missouri egyetem kutatói kíváncsiak voltak, hogy a weboldalak melyik elemei kapják a legnagyobb figyelmet. 25 különböző nyitólapot mutattak a tesztcsoportnak, közben rögzítették a szemmozgást.
Itt a lista arról, mi fontos a honlap látogatójának (az eltöltött idő sorrendjében!):
1. Logó
2. Főmenü
3. Keresőboksz
4. Közösségi ikonok, linkek, bokszok
5. Legnagyobb kép a honlapon
6. Szöveges tartalom – hahó, csak hatodik helyen szerepel! És tudod, mennyi időt foglalkozik vele az átlag látogató? 5,59 másodpercet. (Remélem, nem szomorítottalak el...)
7. A weboldal alja
Mit szólsz ehhez? Azt tanácsolom, ne próbálj mást lenyomni a látogató torkán, mint amit magától is szívesen fogyaszt. Fogadd ezt el, és használd ügyesen.
És szólj a honlapkészítőnek, hogy ő se menjen szembe az árral.
A honlaplátogatók nem akarnak forradalmat. Azt legfeljebb a honlapkészítők akarják. Ne hagyd magad!
csatlakozz a 7.000+ olvasóhoz!
Még több konverziónövelő tippet kérek!
A letöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy honlapkészítéssel és online marketinggel kapcsolatos tippeket, promóciókat küldjünk emailben. A hírlevélről bármikor egyetlen kattintással leiratkozhatsz. |